Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Han siterer en del av setningen, som ikke var noe spørsmål, men en etterlysning av informasjon etter 6 mnd. evaluering.

Men det han siterer er jo en påstand som er direkte feil.

Følgelig blir det avvist. Ser ikke hvordan resten av setningen vil påvirke dette. Mulig han har unnlat å svare på noe.

1 Like

Det Walday har sagt offentlig i en slik sammenheng det er da ikke noe mindre forpliktende på vegne av selskapet. Man kan evnt forsvare at det ikke har kommet noe mer informasjon i form av melding med at det kan ha oppstått en tvangssituasjon som han vanskelig kunne forutse. Men at han på vegne av selskapet forespeilet en melding i løpet av juni kan det vel ikke være noen tvil om.

1 Like

Kan du skrive en oppfølgende epost med lenka til uttalelsene til PW og be Skuggedal om å kommentere det?

1 Like

Elon Musk kan ikke skrive på twitter “lol buyout 420 for the win” når det er usant uten at det skaper problemer.

Per kan selvsagt ikke på en podcast der han er invitert på grunn av sin rolle i pcib snakke om selskapets framtid og garantere en melding innen 1. juli uten at aksjonærene tar det til seg og oppfatter det som offisiell guiding fra PCIB.

Hvis PCIB forsøker å løpe fra det adm dir har sagt offentlig, så er det fare på ferde. Om ikke annet respekterer de ikke aksjonærene sine.

Dog har aldri PCIB sagt at det “blir ett samarbeid.” De har snakket om at det kommer en avklaring om veien videre. Det kan hende enden på visa er at de ikke klarer å finne ut av en vei videre begge parter er tjent med og går hver til sitt, og det vil være innenfor hva som er guidet.

Det som ikke er innafor, og som er jævlig dårlig, er at selskapets adm dir offentlig går ut og sier at det kommer en melding innen 1. juli, og så later selskapet som om dette ikke har skjedd eller skal vektlegges.

De burde absolutt ha sendt en børsmelding før 1. juli om “ting tar tid, lol” eller noe lignende. At de ikke har gjort det fortjener de kritikk for, og prøver de å rømme fra hva adm dir sier i offentligheten og hevder at aksjonærene ikke skal ta hensyn til det så driter de seg enda mer ut.

ps: ingenting av dette har noen som helst påvirkning av sjansen for en avtale, det er kritikk av kommunikasjonen.

26 Likes

Da får du nesten lime inn det du skrev, sånn at man ser kontekst. Det du skriver om at det var forespeilet en form for avtale er i all fall helt feil.

4 Likes

Vel, det kan være. Men jeg tror ikke jeg er alene om å ha oppfattet evalueringen som nærmest en siste sjanse for AZ til å vise hva de vil med PCIB-samarbeidet. Og det har igjen skapt forventningene i markedet som førte kursen opp i langt over 80 kroner før skuffelsen over tausheten har gjort at den har fallt mer enn 15% fra toppen.

2 Likes

@anon80503862 @olafalo

Jeg er kanskje ikke helt klar selv. For å prøve å forklare.

Jeg personlig tolket ikke meldingen i November som om at en evt avtale skulle være klar senest 30/6.
Slik som det har vært diskutert siste halvår har jeg jo tenkt at jeg har oppfattet feil, og hengt meg på den.
Når så PW i en podcast kommer å sier at det kommer en melding om veien videre før 30/6 - så får jeg på en måte 100% bekreftet at jeg har tolket dette feil.

Det er jo urovekkende hvis det er PW som har tolket dette feil, det tror jeg ikke - noe uforutsett har skjedd i siste liten. Men det er uansett svært klønete av PW.

Videre kan man hevde at alt PW sier offentlig er som en offisiell guiding å anse, men jeg må si jeg legger mer vekt på det som kommer på newsweb enn det som sies i en podcast.

EDIT: Når det gjelder Musk er vel han en mester i å komme med påstander både positive og negative for selskapet som ikke er helt innafor.

Sannsynligvis kommer det en oppklarende melding imorgen. (bare min gjettning)
Jeg er sikkert ikke den eneste som har “plaget” selskapet med email den siste tiden.

Hvorfor i morgen? Ronny måtte jo sende en haug med mailer til masete aksjonærer forrige uke også.

1 Like

Fredan :laughing:

Ja fredag er en fin dag for melding. Det samme er søndag kveld/mandag morgen…

2 Likes

Regner med at de utsetter børsmelding 1 dag for hver mase-mail fra aksjonærene som kjem :wink:

2 Likes

Nå må vi skjerpe oss litt, vi avslører oss som naive, til dels uproffe biotech investorer. Vi analyserer opp og ned hva som er blitt sagt i diverse podcaster, toneleie og et kremt går oss ikke hus forbi :face_with_monocle:. Per fikk , om jeg husker rett, et avsluttende, ledende spørsmål fra Elisabeth på at …da hører vi fra dere innen 30.06… ( ikke ordrett). Hvorpå PW bekrefter. Dette trodde han tydeligvis på og glapp ut på en uheldig måte. Forestill deg selv i en intervjusituasjon, der du på strak arm skal parere spørsmål og utsagn. De fleste av oss har en eller annen gang gjort en avtale, så vi vet at en part på forhånd ikke kan nøyaktig tidfeste når avtalen er i boks,

Har du troen gpå det fundamentale? Og du vet at lille biotec myggen PCIB har forskningsresultater som de per nå eier og som tydeligvis en eller flere BP ønsker kloa i. Ja, da tror jeg det er fornuftig å roe ned med en is og en tur i solen. Framtiden er lys☀️

19 Likes

Du skriver som om det er sikkert, men det er det virkelig ikke.

8 Likes

Maa kommentere den siste timens utvikling;-))

Hva Skuggedal sier ; Det foreligger enda ikke noe utfall av samarbeidet med Astra Zeneca.

Ergo forhandler de fortsatt. Thats it.

Det er alt han sa, pluss at han la til til andre boersmeldiner om samarbeidets videre gang, som oftest har kommet i etterkant av selvpaalagte paalagt frister.

At utfallet av samarbeidet med Astra Zeneca, betyr en ny avtale eller ikke, gir seg selv. Men det er riktig som han sier at PCIB aldri har benyttet ordet avtale i denne sammenheng. Eller lovet noe hvor de har benyttet ordet avtale i en boersmelding.

Og siden vi alle vet hva PW og Einarsson har uttalt i radium pdcaster de siste maanedene, vet vil alle at det er snakk om og inngaa en avtale det foelger penger med eller ikke.

Altsaa er alt det samme som det var foer vi leste svaret til Skuggedal.;-))

1 Like

Slutt å plage Pcib med idiotiske mailer !
Dere burde vite at de ikke kan lekke info uansett.
Jeeezez :triumph:

46 Likes

Det er meningsløst å sende slike henvendelser til selskapet. Det eneste du oppnår er å belaste en liten administrasjon som har nok av andre ting å bruke tiden sin på. Selskapet kan uansett ikke gi deg de svarene du ber om før det samme er meldt til markedet. Hva trodde du Skuggedal skulle svare? «…ja vi vil oppdatere markedet med en børsmelding i morgen kl. 08»?

25 Likes

Det man kan spørre om er hvor det blir av publiseringen/artikkel om Fimavac resultatene i et vitenskapelig tidsskrift. Det ble lovet innen 30. juni. Det burde være enkelt å svare på hvorfor dette ikke har skjedd.

Har det begynt å rable for folk her inne?

«PCI Biotech vil kommunisere til markedet når det foreligger utfall av samarbeidet med AstraZeneca.»
= DET FORHANDLES FORTSATT MED MINST AZ

«Oppdatering på samarbeidet (etablert i 2015) har ved tidligere anledninger vært i etterkant av den eksakte datoen for utløpet av ‘current agreement’.»
= DET FORHANDLES FORTSATT MED MINST AZ

Altså en totalt unødvendig melding (og sikkert også spørsmål) fordi avsluttet samarbeid skal børsmeldes.

16 Likes