Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Molla

Svaret ligger nok her.

Det har ikke kommet noe fimaVacc presentasjon, eller AZ svar foer 1. juli, fordi PCIB sitter i moeter med en eller flere BP kandidater, og vet det kommer en storavtale, eller ett oppkjoep, hvor de maa benytte all tid de har til raadighet til og arbeide med dette. For det er nok mye informasjon og analysearbeid, samt paragrafer som skal gjennomgaaes i en slik sammenheng,. (og det paa begge sider)

5 Likes

Prinsippielt enig. Ikke ofte jeg gjør det. Ba ikke engang om svar, men påpekte informasjonsvakuumet.

1 Like

Kan du dele mailen du sendte, så vi har litt kontekst

"Hei Ronny

Etter at selskapet forespeilet en eller annen form for avtale/samarbeidsform etter 6 måneders evaluering, sitter mange aksjonærer i uvisse om hva resultatet ble etter denne forholdsvis lange evalueringen. Når det nå ikke kommer noen som helst informasjon fra selskapet skaper dette grobunn for usikkerhet og tvil, noe som påvirker aksjekursen negativt.

Som aksjonær vil jeg minne om informasjonsplikten for børsnoterte selskaper med særlig stor vekt på at " Markedets behov for informasjon er generelt prioritert foran selskapenes behov for hemmelighold."

Pågår det forhandlinger bør dette opplyses om. Skjer det ingen ting bør også det opplyses om. Ref. børsreglementet for Oslo Børs:

“Informasjonspliktig informasjon skal gis til markedet «umiddelbart», det vil si med en gang selskapet har
mottatt eller blir klar over denne. Det forutsettes at selskapene har rutiner og prosedyrer som gjør at de
kan håndtere informasjonspliktig informasjon overfor markedet når den oppstår. I mange tilfeller har
selskapet selv kontroll over informasjonen, typisk ved kontraktsforhandlinger og regnskapsfremleggelse,
og kan selv forberede børsmelding og informasjon som skal gis markedet. I andre tilfeller vet selskapet
eller burde vite at det vil kunne få viktig informasjon i en periode. Selskapet forutsettes i slike situasjoner
å være forberedt slik at markedet kan gis nødvendig informasjon umiddelbart når den foreligger.
Generelt er det ikke anledning til å uthule informasjonsplikten ved avtaler/erklæringer om taushetsplikt
overfor kontraktsmotparter eller andre. Markedets behov for informasjon er generelt prioritert foran
selskapenes behov for hemmelighold. Slike taushetsforpliktelser kan imidlertid, på nærmere vilkår, gi
mulighet for utsatt offentliggjøring.”"

6 Likes

Ikke rart Ronny vinklet svaret slik har gjorde;-))

Quadruple, Du sender en mail til PCIB hvor du halvveis beskylder de for og ikke foelge boersens informasjons regelverk;-))? Er det mulig??

Alle negative vibber relatert til Skuggedals svar, kan herved skrinlegges;-))

Og alle aarsaker til en saakalt forsinkelse, maa settes paa Astra Zenecas konto. Det kan like gjerne vaere taktikk. Utaalmodige aksjonaerer hjelper ikke PCIB i denne saken.

19 Likes

Ronny refererer til at tidligere forhandlinger også har gått ut over deadline, disse tidligere overtredelsene har vært på maks 3uker. Gir dette en pekepinn på hva vi kan forvente her ift dagens forhandlinger? Altså svar i løpet av Juli?

1 Like

Jeg tipper AZ har tatt ferie og at vi får en avklaring i løpet av august.

Spekulér i vei. Opp igjen og opp igjen… at dere ikke blir drit lei. Det blir ihvertfall jeg…

4 Likes

Tvert imot, eposten viser ikke annet enn skuffelse pga uvisshet og avmakt mange av oss føler da CEOen forespeilet en melding innen utgangen av juni.

5 Likes

image

9 Likes

Jeg har med relativt store anstrengelser prøvd å forstå dere her inne som mener at det er viktigere at selskapet melder «på dagen», enn hva som faktisk meldes - altså at selskapet gis ro til å forhandle frem en best mulig avtale. Går ikke! Og som Einarsson så greit forklarte i siste podcast så vil det dessuten være nærmest umulig å balansere opp en «vente-melding» som hensyntar markedet på en bedre måte enn å avvente til utfallet foreligger.

13 Likes

Det som de som maserne egentlig vil , er å få en gitt dato for avtale. Da kan man kjøpe dagen før , og selge dagen etter. Det høres jo litt spesielt ut. Etter min ringe mening , som mange er uenig i , så bør de langsiktige belønnes. De har fulgt firmaet opp gjennom årene

4 Likes

Det er vel bare å vente på hva som skjer. Det er ingen grunn til mer spekulering, da det ikke er kommet noe nytt. Setter pris på småprat, men nå blir det mye surr her inne. Skal heller bruke tid på å lese meg mer opp om teknologien, og det bør kanskje noen andre her også gjøre, i stedet for å plage PCIB med mails.

9 Likes

Det er uten tvil viktigst hva som meldes men det er heller utvilsomt viktig med tillit og at man ikke har en bablende CEO som forespeiler datoer til meget viktige hendelser, som ikke blir overholdt. Dette er svært uprofesjonelt og kritikkverdig.
Det som er positivt og jeg er svært takknemlig for det, at vi får små biter av informasjon fra uoffisielle informasjonskanaler som denne eposten som bekrefter at PCIB fortsatt forhandler med AZ.

3 Likes

Er vel en sånn melding vi håper på:

Bytt ut biologics med delivery.

1 Like

Akkurat Takeda har jeg fulgt i flere år , og er “hellig overbevist” om at de er “skrekkelig” interessert i fimaChem akkurat nå.----Har dette betydning for vår antatt kommende avtale med AZ ? …Ken så veit :slight_smile:

3 Likes

Hm, vanskelig dette her… men er det egentlig det?

PCIB gir AZ et halvår til å avslutte sine gratis forsøk og utvider på slutten slik at AZ kan teste andre områder. Dette ble avsluttet ved årsskiftet. Etter dette har AZ analysert data fra alle forsøk.

PCIB gir AZ 6 måneder på å bestemme seg for om de vil fortsette samarbeidet, men da i en annen form slik at PCIB får betalt fra AZ. AZ har bestemt seg for videre samarbeid innen fristen (ellers hadde det blitt meldt at AZ ikke ville fortsette).

PCIB og AZ diskuterer nå hvordan samarbeidsavtalen skal se ut. Det kan ta tid og ingen har lovet noe for når dette skal være ferdig.

Utfallsrommet for samarbeidsavtalen er stort. Alt fra at AZ betaler en liten slant for å kunne forske til et eventuelt oppkjøp. Hvor vi havner vet bare de som er med i diskusjonen, slik må det forbli til de er enige da det er børssensitivt.

Alt ligger tilrette for fortsatt samarbeid, men det finnes fortsatt en liten risiko for at man ikke blir enige, som i alle forhandlinger og diskusjoner…

Dette er da ikke noe å hisse seg opp over. Melding kommer når den kommer.

24 Likes

Men 10% opp på Takeda-nyheten for Twist Bioscience, det er vel ikke akkurat det vi ser for oss :slight_smile:

1 Like

Det er jo opp til markedet å bestemme hva de mener dette er verd. Men 10% er nok bare begynnelsen.

2 Likes

Neida , du har vel rett i det. Jeg VET ikke mer enn andre spekulanter her inne vet. Men uansett er fimaChem en fantastisk livbøye. Grunn nok til ikke å kaste kortene. Uansett avtale med AZ

2 Likes