Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Når de allerede er priset nærmere 10x verdien på pcib så blir det anderledes.

4 Likes

Twist Bioscence holder til i San Franvisco , vi holder til i Oslo…inntil videre. Som så mange har skrevet før , PCIB er grovt underpriset. For den som leser og forstår , kan man mangedoble pengene sine…( hvis du har kjøpt PCIB )…Ved å gjøre følgende : Ingenting…akkurat som TOP 50

11 Likes

Selvsagt! Jeg skjønte at dette ikke var sammenlignbart, det var mer en måte å presse litt kunnskap ut av dere som følger med på “alt” :slight_smile:

2 Likes

Kan noen forklare hva AZ betyr og hva dette om.en avtale med denne personen er? :cold_face:

Vi VET ikke at PCIB og AstraZeneca nå er i samtaler/forhandlinger.

Det vi VET er at CEO Per Walday lovet oss aksjonærer en melding senest tirsdag 30.juni, kl. 23:59, om «hva som blir veien videre».
Dette ble uttalt ved flere anledninger i både mai og juni.

Det vi også VET er at det i dag er torsdag 9.juli og vi har fortsatt ikke hørt et eneste pip fra selskapet. Ingenting. Null og niks. Stillheten er øredøvende.

Alt man som aksjonær har å basere seg på er tro, forhåpninger, spekulasjoner og antagelser.
Hadde det ikke vært for et par uoffisielle kilder til informasjon, TekInvestor og Radforsk podcast, ville vi sittet i stummende mørke.

Ja, vi VET også at Per Walday har uttalt, klart og tydelig, at dersom samarbeidet mellom PCIB og AstraZeneca avsluttes, det er brudd i samtalene/forhandlingene, man kommer ikke til enighet, det blir no-deal, så skal dette meldes til markedet umiddelbart.
Dette er forøvrig noe selskapet er forpliktet til, gitt at de er børsnotert.
Men kan vi stole på dette da? Det må det være lov til å uttrykke skepsis til.

En CEO og ledelse er totalt avhengig av aksjonærenes tillit.
Store og viktige aksjonærer gav også uttrykk for, den 30.juni(!), at dersom det ikke kommer noen melding (før børsåpning 1.juli(!), så gjør dette noe med tilliten.
Per Walday har etter mitt syn håndtert denne situasjonen forferdelig uprofesjonelt, og begynner å «leve farlig». Han personlig er rett og slett nødt til å levere noe positivt nå, for å «lande på beina».

Vi krysser fingrene for et godt utfall, og går ting som vi håper på blir mye tilgitt. Jeg ønsker virkelig at Waldays ettermæle som CEO skal bli meget godt, det fortjener han etter mange års fantastisk innsats og arbeide. :crossed_fingers:

28 Likes

Men når Skuggedal mener at selskapet ikke har kommet med ett slikt løfte blir jeg litt urolig. Er PW en løs kanon, er det uenigheter innad i selskapet?

2 Likes

Skal vi begynne å betvile om de melder ifra om no deal også nå, noe de er lovpålagt å gjøre, de hater vel ikke jobben sin så mye vel. Welcome to the dark side. :supervillain:

2 Likes

Spørsmålet til Skuggedal er jo feil formulert, pcib eller PW har jo aldri forespeilet dette.

6 Likes

Kan noen si meg hvorfor det ved to tilfeller har vært Skuggedal som har svart? Såvidt jeg skjønner det så er han CFO, altså Chief Financial Officer. Han er ikke leder eller kommunikasjonsansvarlig for PCIB.

1 Like

Klippet fra hjemmesidene: “Mr. Skuggedal joined PCI Biotech in October 2013 as CFO with responsibility for finance, accounting and investor relations, and with a key role in business development.” Derfor er det vel han som svarer.

7 Likes

Vet ikke om dette er tatt opp tidligere, men i børsmeldingene fra hhv 22.juli og 26.november om utvidelse av samarbeidsavtalen med AZ, så er ordlyden litt forskjellig.
22.juli: the companies have agreed to thereafter use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for a further partnership.
26.november: the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.

Jeg tror ikke det utgjør noen stor forskjell, men slike meldinger pleier jo ofte å være ren “copy and paste”

3 Likes

Oi, det har jeg ikke fått med meg. Hvem var det?

2 Likes

Når man blir litt opphisset og irritert , og alt ikke stemmer hundre prosent , så må det vel være litt tilgivelig. Durable har skrevet mye pent før. Det hjelper :slight_smile:

2 Likes

Bra observert, men regner med at dette kun er flikking på ordlyd fra forretningsadvokatene eller hvem det nå er som formulerer disse tekstene. Man ønsker gjerne ikke å forskuttere partnerskap

Dvs ”partnership“ har andre konnotasjoner enn ”collaboration“ som er mer åpent og dermed mer i tråd med situasjonen slik den var.

2 Likes

@Durable, jeg har knapt ord for å uttrykke hvor uenig jeg er - ikke bare i utsagnet jeg siterer, men i hele innlegget ditt. Når jeg likevel vil gjøre et forsøk, er det vanskelig å vite hvor jeg skal begynne.

Tror jeg begynner slik:

Vi aksjonærer, store og små, velger hvem som skal styre selskapet. Det gjør vi hvert år på generalforsamlingen. I prinsippet “kjenner” ikke aksjonærene andre enn styret. M.a.o. er medlemmene av styret aksjonærenes tillitsvalgte.

I den situasjonen vi nå befinner oss i, har jeg stor tillit til styret. Fram mot generalforsamlingen ifjor var jeg en av flere som ga signaler til nominasjonskomiteen om at styrets kommersielle kompetanse burde styrkes. Da det skjedde ved at Hilde Furberg ble valgt inn, var jeg godt fornøyd. Seinere har jeg gjennom en privat kontakt blitt enda tryggere på at vi idag har et svært kompetent styre - også med tanke på de kommersielle mulighetene selskapet nå står overfor innenfor alle tre produktområdene.

På denne bakgrunn virker det ganske absurd at Walday så til de grader skal gjøres til skyteskive for at nervøse aksjonærer ikke får “rundetider” fra den pågående prosessen.

Om noen tror at PCIBs styre ikke er annet enn en gallionsfigur på PCIB-skuta - eller at ikke styret og CEO Walday jobber tett sammen, tar de skammelig feil.

83 Likes

Jeg syns dette er svært enkelt å forholde seg til.

CEO HAR uttalt at markedet SKAL informeres før Juli. Det er det ingen som kan motsi.

I etterpåklokskapens navn så burde han aldri ha uttalt seg slik og dette er ikke første gangen det skjer.

Akkurat det er vel det jeg reagerer mest på at når man vet hvordan markedet tar slike bombastiske uttalelser så ordlegger man seg faktisk ikke slik 2 ganger, og det like før fristen gikk ut. Det mener jeg er lite profesjonelt og Per burde ha lært av tidligere uttalelser.

Det er helt ok å være meget skuffet men at vi ikke har rett CEO er jeg ikke enig i.

11 Likes

Jonas E hadde samme forventning som oss, melding med informasjon slik som lovet ved utgangen av juni

3 Likes

Det kan ha kommet ting inn i bildet som vi ikke får vite om før etterpå…trenger vel knapt nevne Roche og Einarssons tanker om budkamp. Jeg velger å tro at dette blir “drittspennende”

6 Likes

I MORGEN STARTER FELLESFERIEN, MELDING KOMMER NÅR DET KOMMER, LESER MAN LITT MELLOM LINJENE OM HVA SOM ER KOMMUNISERT, TALER DETTE FOR AVTALE! NÅ TAR VI FERIE, SLAPP AV OG NYT MED REKER OG RØDVIN! :handshake: #altblirbra

19 Likes

Det du sier om “komandolinjene” mellom eier, styre, ledelse stemmer selvfølgelig prinsippielt.
Men det er jo Walday som kommuniserer til aksjonærene. Både ved presentasjoner og podcast.
Det er han som har sendt signaler som har skapt grobunn for spekulasjoner. Det er det vanskelig å ta styret for. Styret er dessuten lite tilgjengelig for mindre aksjonærer, mens det er utnevnt en ansvarlig i ledelsen for investor relations.

1 Like