Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Ingen trenger å fortelle meg at handelen idag og de tre foregåene børsdagene er styrt av frykten for at det ikke blir avtale med AZ.

Med volum så langt idag nær 900k er det ikke frykt, men grådighet som styrer.

1 Like

Gikk 70 tusen på 69.90. på vei oppover. Nå må vel disse traderne roe seg litt.

Gikk ut 42k aksjer i nedturen, men noen fikk med seg 125k aksjer på turen opp igjen. Greit stopp loss raid det.

2 Likes

OSE burde stenge handlen til mld foreligger.
Blir bare sirkus dette.

8 Likes

De som setter stopp loss i en bioaksje er selvforskyldt for tap.

6 Likes

Det blev visserligen auktion i en minut där, men kan hålla med

Å hei hvor det går! Noen som ønsker billig aksjer før avtale. Må jo bare benytte muligheten😄

Du forsvarer manipulering av aksjemarkedet.

Mange amatører som satt SL på 70, garantert. Da den kom ned der ble automatisk 40-50-60K aksjer lempet ut samtidig

2 Likes

En gjeng med kjeltringer…

2 Likes

Aksjen ble vel stoppet når den steg tilsvarende

2 Likes

Algeta fikk jo også en skikkelig knekk før den føyk til himmels. Får håpe det er det samme som er på gang i PCIB nå!

9 Likes

ja, hadde man hatt litt cash… :persevere:

Hvorfor stanset ikke børsen handelen denne gangen? Gjorde jo det da aksjen var opp 15% i forrige uke

5 Likes

Shorteangrep for å trigge stop loss? Kombinert med kjøp via andre meglerhus?

Børsen er ingen Edens hage. Psykologisk spill for å finte ut småsparere. Ikke vakkert.

Plutselig kan vi være på 80 igjen. Skal ikke være walk-over å bli formuende, tydeligvis💰 mitt håp om AZ-avtale er ikke ute før uka har gått uten deal.

Nei, la meg få på middagen😅 det blir Bollabaisse med linser, røde bønner og masse gode grønnsaker.

2 Likes

Forskjellige måter å se på tingene, sitter selv med en pott dedikert PCI, men kun 1/5 er investert i skrivende stund.

Tipper mange trodde de var lure og la inn stopp-loss i tilfelle no-deal.
Det var kanskje ikke så lurt :slight_smile:

12 Likes

Og da kaster nervøse aksjonærer seg på for å komme seg ut – selv om det fundamentale og sannsynligheten for deal er akkurat den samme som før raidet. Solgte heldigvis bildeler fra Kongsberg tidligere i dag og økte med enda en ny beholdning med PCIB-aksjer. De legges selvsagt i skuffen – som låses :blush:

7 Likes

Nei jeg forsvarer ikke manipulering, men det er bestandig noen som ser deg i kortene når du setter SL.

Hvorfor skulle de vente heelt til fristen bare for så å melde at det ikke ble noe? C’mon guys don’t let the traders get the better of you!

2 Likes