Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Nå må det vel i edruelighetens ånd sies at Einarsson ikke nedsnakker sine hjertebarn som representant for RadForsks porteføljebedrifter. Han er ingen uhildet mann selv om han har mye kunnskap. Det er derfor viktig å ha sunn skepsis til hans utsagn.

2 Likes

Nå har jo Einarsson også sagt at BP i sånne situasjoner kan ut av intet velge å trekke seg ut.

8 Likes

Sitter selv med stor spenning angående både Vacc og Chem.
En bestemmelse innen Vacc er guidet for høsten 20, og det er bare oktober/november igjen. Interessen rundt Vacc «hadde ikke akkurat blitt mindre» meldte PW i podcast. En pandemi kan påvirke dette både positivt og negativt, men tror nyhetene heretter kommer som lyn fra klar himmel.
Tidlig partner innen Chem i Asia er en annen nyhet som kan komme når tid som helst.
Det har vært så lite synlig aktivitet i lang tid nå, og selskapet viser ingen tegn til at de trenger oppmerksomhet. Noe jobber de med. Skulle ikke forundre meg om noe kommer før Q.

14 Likes

Benchmarking mot mRNA-avtaler siste årene viser at grovt sett er up front på 1-2 mrdNOK, avtaleverdi er på 10-20 mrdNOK og avtalene skrives i preklinisk, når neste naturlige steg er klinisk. Sjekker vi mot Algeta-oppkjøpet så kjøpte Bayer Algeta for 3,5 ganger avtaleverdi. Så et bear case på 20 mrd, base case på 50 mrd og bull case på 100 mrd virker derfor fornuftig og ikke noe lek med tall.

Knapt noen, så lar vi forfatter forbli anonym da det er vanskelig å sitere poster fra stengte tråder.

1 Like

Min strategi er å sitte long med aksjene til de er verdt 0 eller 1000 kr. Er det urealistisk at PCIB skal kunne bli like mye verdt eller mer enn Vaccibody feks? Vaccabody sin mcap tilsvarer akkurat nå 429 kr pr aksje i PCIB, og det er bare en flikk av teknologien som er utlisensiert i den siste avtalen.

Har dere synket så langt ned i gjørma at dagslyset er borte? Er ambisjonsnivået såpass lavt finnes det vell langt sikrere sektorer å investere i?

Jeg ønsker alle PCIB aksjonærer riktig god helg! Det blir bedre!

36 Likes

Det er lett å søke det opp. Men jeg syns ihvertfall alltid det er bedre å oppgi hvor sitater er hentet fra. Så kommer også konteksten klart frem og det blir enklere å gjøre seg opp sin egen mening.

4 Likes

Det er korrekt at for oss som solgte på 23+ og tapte x-antall kroner på det vil kanskje føle det ekstra surt om den går til 60 i neste uke.
Selv tror jeg ikke den gjør det, tror overhodet ikke på det, tror faktisk ikke den vil være særlig nærmere 30 heller enn den er nå.
Men, det vil komme nye håpefulle aksjonærer til, muligens eksisterende aksjonærer vil laste mer og man sånn sett kan drive kursen noen kroner kortsiktig nå.
Men denne bulken rettes ikke ut i stor grad uten påfyll med positiv respons fra selskapet på en eller annen måte. Det er heller ikke mye gratis drahjelp i farma sektoren for tiden og med verdens børser priset sky high, nye smitterekorder av Corona over snart hele fjøla kan vi gå en tung tid i møte, en korreksjon må snart framtvinge seg.
Av og til kan det være lurt, dog smertefullt å dra plasteret av i full fart og bare komme seg videre. Selv er jeg ikke ferdig med Pcib på den måten at jeg kommer til å følge diskusjonen her inntil q3 er presentert.
Men for at jeg og sikkert flere andre igjen skal fatte interesse må det noe krutt på bordet, det er det ingen som helst tvil om.
Og hvem vet kanskje de som har solgt kan hente inn noen kroner på lavere kurs framover, hvem vet og tiden vil vise.

8 Likes

Får vi aksjonærlistene over onsdag i morgen eller må vi vente til mandag ?

Mandag

1 Like

Nei, i morgen er det stengt :wink::+1:

Denne aksjen er nå steindau med mindre de får fart på Release, og det tviler jeg på. Hvor har det blitt av våre mesener, Snøffelen et al.?

1 Like

Det går ikke ann å si at “aksjen er steindau”. Bare fordi at AZ samarbeidet ble avsluttet er det ikke utelukket at andre kan komme på banen. Nå prates det som om FimaVacc og FimaNac bare er dødt løp, noe som det ikke er… Ting tar bare litt lengere tid.

12 Likes

@pdx Det er faktisk ikke en så dum idè!

Dette selskapet minner meg mer og mer om en annen fiasko, nano.
Samme argumentene fra både aksjonærene pg ledelsen.

1 Like

“Steindau” er nok å ta hardt i, men uansett ståsted så tror jeg nok de fleste ser at uten snarlige positive signaler fra selskapet så blir det tungt framover.
Og et fall i kurs fra 80—>45-55---->23 er heftig på så kort tid som noen få måneder.
Og ifølge flere her på forumet var ikke aksjen hausset opp da den lå på 80+.
En ting er brennsikert, det er ikke bare å knipse for å se slike kurser igjen.

2 Likes

Blir litt fasinert av å lese småprat tråden innimellom. Folk uttaler seg som om de skulle jobbet internt i begge selskapene samtidig. Det er spekulasjoner og nesten konklusjoner om det ene og andre, men sannheten er at vi ikke vet helt konkret. Spesifikt hvorfor det ikke ble noe avtale er noe vi mest sannsynlig ikke får vite ref. Einarsson podcast. Så det og spy ut eder og galle om hvor ubrukelig PW er og alt med seg er bare helt unødvendig. Er sikker på at han er like fortvilet som alle oss andre hvis ikke mer. Vi som aksjonærer vet så utrolig lite hva som skjer og blir sagt bak lukkede dører. Ja, jeg er enig i mange ting ifht informasjonsflyten skulle vært håndtert på en annen måte, men det tar litt av her mtp skyldfordeling. Det eneste vi kan vente på nå er videre avklaring på Chem og resultatene av Nac… samt vac. Tipper uansett hva som blir meldt nå så har vi nådd “bunn” så etter min mening kan ting kun bli bedre (synsing)

11 Likes

Jeg har tidligere vært tilhenger av PW med hans nøkterne stil og troverdige måte å kommunisere på, men siden juni i år har jeg blitt usikker på hva jeg skal mene. Jeg er langsiktig og lever godt med at kursen svinger, men det er absolutt ikke hyggelig å se at kursen halveres over natta. Aksjonærene må ta ansvar for egne valg, men PW har også et ansvar for at markedet så til de grader blir skuffet. Om ikke annet så har i alle fall PW nå et ansvar for å bringe aksjen ut av det vakumet den befinner seg i. Det har vært så mye fokus på AZ og NAC det siste året at jeg nå gjerne skulle fått en eller annen form for bekreftelse på at selskapet gjør alt som står i dets makt for å få fart på rekrutteringen i Release-studiet. Det er her alt fokus bør være og vi trenger ikke nye luftslott i NAC og VACC, i alle fall hvis disse ikke bringer inn cash. Slikt kan selskapet se på når Korona er tilbakelagt. Jeg håper nå at styret med Bøhn i spissen sitter oppå skuldrene til PW for å sikre seg om at selskapet har fokus der det bør være.

Jeg er også enig med de her på TI som mener at tiden kanskje har kommet for at styret bør se seg om etter en erstatter for PW. Kanskje vi nå trenger en CEO som er mer fremoverlent, fokusert og handlekraftig.

26 Likes

Nogle gange når ting lyder til at være for godt til at være sandt, så er det lige præcist sådan det er :waffle:
Nå nu som længere i pcib end planlagt.

Enig at det er mange som uttaler seg så bastant at man skulle tro de sitter på informasjon som kun ansatte i selskapet har. Meg bekjent er det ingenom noen som jobber i selskapet her.
Jeg har ikke solgt en aksje da jeg mener det kan komme en reprising om selskapet kan komme med noen positivt som viser at det er noe på gang. Det kan ikke være slik at selskapet kun er verd 20 -25 kroner bare fordi det ikke ble avtale med AZ. Vi vet ikke hvorfor det ikke ble en avtale. Men at teknologien nå er død tror jeg ingenting på. Ja jeg er selvsagt skuffet over at det ikke ble noen avtale, men sånn er gamet. Ang PW er jeg usikker da jeg ikke kjenner han godt nok til å komme med med noe konklusjon ennå, men han har vært uheldig med sin kommunikasjon rundt AZ. Ingen tvil. Kanskje det er på tide med en mer fremoverlent CEO, som i PHO. Setter normalt pris på Roger sine innspill, spesielt jobben du gjør for PHO, men jeg er usikker på om du kjenner PCIB godt nok til å være så bastant i dine meninger som du er nå. Reflektere litt over det.

8 Likes
Bør Per Walday få fortsette som CEO i PCIB?
  • JA
  • NEI

0 stemmegivere