Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det er flere måneder siden Per satte foten ned for forlenget gratis testing etter 31 desember.

2 Likes

Det var som …
Ingen har forstået hvorfor tulipan løkene har gjort som de gjorde, og jeg har snakket med høy og lav. Nu begynder det å demre.

Jeg må si at P.W. er tøff som f… Der satt han ned foten og nu er alt i spill. Det er bare å kjøpe alt hva remmerog tøy kan holde, for her blir det bud.

Håper Roche (Biontec) eller j&J (BAVA) kommer på banen.

35 Likes

Er det fom nu det går bananas? :rocket::rocket:

2 Likes

@bamse, jeg er klar over at pcib satte foten ned for det eksisterende arbeidet men den siste meldingen gikk ut på eventuelle andre synergier. Jeg synes det da er litt snodig at man da ikke gir dem mer enn 5 uker etter meldingen til å finne eventuelle andre synergier hvis man da ikke har andre selskap i tankene.

Husk at det arbeidet som er lagt ned gjennom 4 år skal frigis. Når dette frigis vil jeg tro at Aztra bør ha en eller annen avtale på plass eller såfremt de ikke har er det en sjanse for at de andre BP virkelig vil få øynene opp.

Det er vel dette siste scenario Aztra vil unngå.

2 Likes

Ja, jeg tolker det som at Per mener han sitter med alle de 4 essene i kortstokken.

7 Likes

Benchmarking mot mRNA-avtaler siste årene viser at grovt sett er up front på 1-2 mrdNOK, avtaleverdi er på 10-20 mrdNOK og avtalene skrives i preklinisk, når neste naturlige steg er klinisk.
Sjekker vi mot Algeta-oppkjøpet så kjøpte Bayer Algeta for 3,5 ganger avtaleverdi.
Så et bear case på 20 mrd, base case på 50 mrd og bull case på 100 mrd virker derfor fornuftig og ikke noe lek med tall.

Og det er altså fimaNAC, i tillegg har vi altså fimaCHEM i et registreringsstudie, som etter min mening har en LOA betydelig bedre enn de 51% som beskrives i Arctic-analysen.

Og for å gjenta meg selv, produkter godkjent på AA har median salg på blockbusternivå, dvs 1 mrd $.
Tommelfingerregelen om MCAP 3 ganger årlig salg betyr da en mulig prising av PCIB basert KUN på fimaCHEM og GGK kan være 30 mrd$. Ved en godkjennelse av fimaCHEM på GGK er kan vi bortimot garantere at vi får til flere indikasjoner, gitt de sterke GGK-dataene.

I den sammenheng har PCIB ved flere kvartalspresentasjoner skrevet at fimaCHEM kan være en ideell kombinasjon med check point inhibitorer.
Mao AZ kan være interessert også i fimaCHEM pga av sin CPI, Imfinzi, ikke bare fimaNAC.

Kanskje PCIB holder litt igjen på fimaVACC fordi AZ tenker å kjøpe hele PCIB? Da er det greit å kjøpe et “forpliktelsesfri” selskap.
Etter ESMO 12. desember kan det derfor begynne å haste skikkelig for AZ.

39 Likes

Du mener vel 3$ mrd?

2 Likes

Han mente vel 30 mrd kr

2 Likes

He he, ja det skal være 30 mrdNOK, eller ca 3 mrd$. Thx.

5 Likes

PW sa i den siste podcasten han var med i, at de hadde testet mye forskjellig i begynnelsen av samarbeidet, slik at AZ allerede visste hva fimaNac var god for. Derfor var 6 uker ok.

Disse 6 ukene maa vaere ett roeykteppe for noe annet. Antageligvis forhandlinger.

4 Likes

Det der støtter av flere tall og bekrefter at kommer oppkjøp basert på det der så snakke vi tidenes oppkjøps premie om det skal bli salg :grinning:

5 Likes

Hvis AZ vil kjoepe PCIB vet de selvfoelgelig det. Kommer de med en liten sum, vet de at PCIB heller soeker flere avtaler med BP, slik at verdien oeker kraftig foer de eventuellt godtar ett bud…

Slik at kommer det ett bud, er det helt sikkert i traad med hva markedet betaler for tilsvarende banebrytende teknologi om dagen.

8 Likes

Etter nitidig 2. gangs gjennomlytting av Radium podcast 104, sitter jeg med soleklart inntrykk av at det går mot en eller annen avtale mellom AZ og PCIB, om det blir eksklusivitet innenfor hele eller deler av FimaNac-plattformen skal være usagt. Spørsmålet er hvor omfattende, og hvor raskt ting vil skje…

PW’s og Jonas’ relativt utilslørte hinting om indikasjoner tolker jeg som et klart forsøk på å jekke opp kursen/interessen i forbindelse med et bud på hele eller deler av selskapet. Som et minimum vil vi nå få en prising på deler av Nac-plattformen som vil gi oss et fantastisk Kursløft ved en eventuell avtale.

Om Nyenburgh har drevet kursmanipulasjon på vegne av AZ for å holde kursen nede i forkant av et bud på selskapet kan man jo også lure på om AZ blir strafferettslig ansvarlig og erstatningspliktig overfor PCIB’s aksjonærer??? Det siste må i så fall først dokumenteres og vurderes av den juridiske ekspertise.

Spennende tider for oss aksjonærer! Uansett er aksjen betydelig derisket i lys av børsmeldingen som kom 26.11.2019 med utvidelsen av AZ-avtalen.

De som selger aksjene på denne siden av nyttår risikerer å angre bittert!!

18 Likes

Den opprinnelige 4-årige avtalen mellom partene omhandler vel kreft må en tro.
Helt rett av PW “å sette foten ned” for forsøket fra AZ å utvide indikasjonen til å gjelde utenfor kreft og inn i 2020.
Hvorledes hadde markedet tolket en videre utsettelse inn i 2020?

Helt korrekt PW.

Men AZ fikk da noen uker innen annen indikasjon så de kom jo ikke helt tomhendt fra det.

3 Likes

Husk samarbeide starta i 2015 så at siste uker av 2019 har noen betydning for konklusjon til AZ det har jeg null tro på.
Spørsmålet er ikke OM det blir avtale men heller i hvilken form dette blir.
Blir ikke sjokkert om avtalen kommer før julenissen.

14 Likes

For tankens skyld :Man kan jo snu på det og tenke at de garanterte i emisjonen på vegne av AZ for å støtte opp om pcib, og har solgt seg ut for at dette ikke skal tydeliggjøres for markedet. Edit : bare spekulasjon såklart, men isåfall har vi et argument for bud på hele selskapet iom at emisjonen først og fremst skal finansiere release

5 Likes

Så enig, så enig, @Durable. Hvis man først skal tenke tanken om at selskapet skal selges ut av landet, er mitt drømmescenario at det kommer til budkamp. Det gir alltid høyest pris og samtidig trygghet for at prisen er den riktige.

Inntil eventuelle bud kommer, synes jeg det er vanskelig å forestille seg hvor et første bud bør ligge. I lys av alt selskapet så langt har dokumentert og like mye de stadig flere anvendelsesområdene som er trukket fram i den seinere tid, tror jeg inntil videre at et slik bud bør ligge nærmere 10 enn 5 mrd. USD.

7 Likes

Arve:
Da kommer i tilfelle avtalen som julenissen på kjerringa, iallefall for de som ikke er inne :slightly_smiling_face:

2 Likes

Dette er ikke et retorisk spørsmål, men dere er klare over at den samlede inntekten fra Nordsjøen var ca. 270 mrd. i år. Og et oppkjøp på rundt 10 mrd. dollar vil være 5-10% av statsbudsjettet? Det er nok bare jeg som ikke har peiling, men det høres eventyrlig høyt ut for et lite selskap med 15 ansatte?!

De betaler ikke for ansatte men for patentene.
Dvs for retten til å bruke leveringsteknologien. Du må se på hva den kan utrette. Bare det å kurere diabetes vil gi en astronomisk verdi.

5 Likes