Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Du tuller godt igjen nå Ebitor. Skal du bruke ordtak bør de iallefall være korrekt. Det heter “når krybben er tom bites hestene”. Bites betyr forøvrig at de slåss, ikke at de biter.

Så var det spørsmålet om når “krybben” er tom da. I 2020 brukte PCIB 77 millioner på drift. Ved slutten av året var cashbeholdningen 188 millioner. De har altså penger til ut i 2023. Derfor er vi som er aksjonærer veldig langt fra å “bites”. Vi kan være utålmodige både når det gjelder innrulleringen i GGK og avklaring rundt Vacc men foreløpig ser det ut til at ikke-aksjonærer som deg er de mest aggressive :wink:

22 Likes

5 Likes

Mye positivitet her ser det ut som, bortsett fra Ebitor, så får prøve å baisse littegrann. :sweat_smile:

Høres veldig kjent ut dette her:

Noen som kjenner til de?

selective cell surface binding

Er ikke helt det samme som

Intracellular delivery

Ser ut som om de har ett samarbeid med Merck, så lite sannsynlig de er interessert i noen avtale med PCIB ser det ut som dessverre. Gratis bruk uten penger involvert ser det ut som. :confused:

Edit: @nordpolen Nei jeg håper ikke det, men det har jo hvert snakk om FimaVacc og CPI til hode og nakke, skal prøve å lese meg opp mere når jeg får tid, men kan jo være greit å vite om ihvertfall.

Edit2: Hvorfor tror du ikke dette er en konkurrent? Håper selvfølgelig du har rett, men ser veldig likt ut, med CD8 T-celle aktivering, lys og CPI?

Jeg teller hele 7 innvilgede patenter i perioden år 2020-2021.

Det er imponerende og viser en solid økning av antall patenter. Ekstremt viktig i biotek (og i flere bransjer) å ha solid bibliotek/IPR.

Synes det er en lovende trend for PCI Biotech med sterk økning av patentbibliotek. Wizard Anders H :muscle:

God beskyttelse av egen teknologi vil sannsynligvis kunne tiltrekke seg flere interessenter for kommersielle avtaler (enn uten patenter). Det er vel et understatement?

https://patents.justia.com/search?q=Pci+Biotech

17 Likes

Pfizer kjøper hele PCIB for å unngå fremtididige konkurrenter - DET hadde vært en hyggelig nyhet ! :)))…men Bøhn er usikker på om styret vil akseptere budet

5 Likes

PCIA_203/18 - Release

Ref tidligere post ang fordeling av pasienter.

Det vi vet er at de har en kvote på 40 pasienter totalt i Tyskland.

Følgende klinikker innrullerer:

  • Klinikum rechts der Isar der Technischen Universität München
  • Universitätsklinikum Frankfurt
  • Universitätsklinikum Essen
  • Universitätsklinikum Bonn
  • Universitätsklinikum Hamburg Eppendorf, I. Medizinische Klinik und Poliklinik (Gastroenterologie mit Sektionen Infektiologie und Tropenmediz)
  • Klinikum Landshut
  • LAKUMED Kliniken
  • Universität Leipzig KöR
  • Klinikum Mannheim Universitätsklinikum gGmbH
  • Klinikum der Ludwig-Maximilians-Universität MünchenKlinik
  • Klinikum Nürnberg Nord, Medizinische Klinik 6 - (Schwerpunkte Gastroenterologie, Hepatologie, Endokrinologie)

I dag kom jeg over denne :slight_smile:
https://tumorforschung.uk-essen.de/index.php?id=3249&L[0]=1&cHash=66cdc216dc530ac678ccef5b30649253

image

Noah Trapp er listet som kontakt person for Universitätsklinikum Essen (NCT04099888)
image

50 Likes

Veldig interessant det der @Logdec , sjekker jeg på google translate (fra det som står på tysk på Essen-siden) så er beendet = fullført.
Noen som kan litt om “rekrutteringsalgoritmer”, eller statistikk? Når det er 10 klinikker og 40 pasienter i Tyskland betyr neppe det at det skal være akkurat 4 pasienter fra hver klinikk, men det er kanskje et tak for hvor mange som kan rekrutteres fra 1 klinikk? Eller fra ett land??

12 Likes

Eller kanskje bare en ikke-presterende site som er byttet ut med en annen site, -de jobber jo med å optimalisere dette om dagen.

Jeg tror i all fall det er mer sannsynlig enn at de har nådd et “rekrutteringstak” for siten.

2 Likes

Siten har rekruttert siden oktober 2019 i alle fall. Som jo kan tolkes begge veier. Jeg velger selvfølgelig å tro på @Logdec og @Snoeffelen sin :sweat_smile:

Man bør vel få et svar på hva som er tilfellet neste gang det oppdateres på clinicaltrials.

5 Likes

Prof Stefan Kasper var med på phase 1 studien - så jeg tror nok han leverer…

Paper sammen med Jörg Trojan
https://www.researchgate.net/publication/328503153_760PPhotoChemical_internalization_of_gemcitabine_followed_by_gemcitabinecisplatin_in_perihilar_cholangiocarcinoma_Results_from_a_phase_I_dose_escalation_trial

21 Likes

Ja, enig i at det kan tolkes begge veier, det som var poenget mitt :wink:

Gitt generell svak rekruttering (som er på bedringens vei nå, heldigvis) og et “mulig rekrutteringstak” på siten, så tror jeg dessverre at den er lukket pga svak rekruttering.

Men får håpe jeg tar feil :slight_smile:

2 Likes

Det ville være svært underlig om en site med så sentrale kontaktpersoner gir opp å rekruttere.

3 Likes

Det skjønte ikke jeg helt, forklar gjerne :slight_smile:

Jeg tror din tolkning er feil. Hvor får du det fra at de har stengt pga svak rekruttering?

2 Likes

Ser man på studiene til denne Essen-klinikken, så er det 3 andre studier som står som “beendet”. Det ene av de er doseeskaleringsstudiet til PCIB, som vi jo vet er fullført, og de 2 andre er med populære produkter; Opdivo og Keytruda, som det trolig er “lett” å rekruttere i.
Min magefølelse er at denne Essen-kliniken fullfører det de har lovet.
At de har god kjennskap til PCI fra før vil jeg mene styrker den antagelsen.

30 Likes

Jeg sier det er en mulighet på bakgrunn av at de holder på med å optimalisere dette nå, i tillegg til jeg er usikker på det med rekrutteringstak.

Men hvorfor er denne Noah Trapp en så sentral kontaktperson? Skiller han seg fra de andre kontaktpersonene på noen måte?

Siden de var med på dose-eskaleringen så har de nok lengere erfaring enn fra 2019 med PCI.

11 Likes

I så tilfelle ønsker man vel at de skal forsette.

Så hvis de stenger siten for rekruttering, så må det være på grunn av dette “rekrutteringstaket”.

Men jeg har ikke hørt om noe “rekrutteringstak” på hver enkelt klinikk i studien før.

Noha Trapp er oppført som kontaktperson for Essen

Ikke noe mer enn det - måtte krysslinke litt

2 Likes

Jeg vet :slight_smile:

Derfor er det ikke et argument om at han er en så sentral kontaktperson at nettopp denne siten ikke kan lukkes.

Han er like spesiell som de 46 andre :wink:

@sjog