Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Absolutt, det har jeg!

Alt i alt en meget positiv presentasjon, og gratulerer til alle PCIB’ere med fin oppgang i dag.
Deilig at man igjen får litt feelgood-faktor rundt aksjen! :smile:

Jeg kommenterer ofte når jeg er på jobb, og det jeg skriver preges nok av og til av at jeg har tidspress, multi-tasker og prøver å uttrykke meg kort og konsist.
Det kan dermed hende at det jeg skriver noen ganger blir oppfattet som for negativt, selv om det ikke alltid er ment slik fra min side.
Når det er sagt, så føler jeg stort sett at PCIB-kritikken min er velbegrunnet når jeg kommer med den. Jeg skriver kun det jeg mener, og kritiserer aldri just for the sake of it. Jeg er genuint opptatt av PCIB, har vært aksjonær i 5+ år og gir selskapet og Per Walday både ris og ros, alt ettersom.

Det positive i dag er etter min mening fimaChem. Vårt brød og vann.
Tallene her er vanvittig sterke. Alt ser lovende ut. Statistikken er overbevisende.
Mye står og faller på rekrutteringstakten. Enten får man den opp, sannsynligvis ved hjelp av Asia, og klarer kanskje å ta igjen det tapte her.
Eller, så blir det en siste emisjon. Dette trenger dog ikke å bety allverden.
FimaChem for gallegangskreft ser ut til å bli medisin, og den langsiktige investor vil trolig bli belønnet for innsatsen for dette. Om det skjer i 2022 eller 2024 er underordnet.

FimaVacc derimot har vært skuffende i hele 2020, og jeg blir rett og slett perpleks av at Per Walday kaster ut spådommer om resultater fra et studie her allerede til 2022.

Da må de ASAP få avklart om dette skal gjøres alene eller sammen med en partner.
Partner-avtale må signeres i løpet av kun få måneder, alternativt må det hentes inn midler på en annen måte, trolig en liten emisjon.
Deretter må studiet planlegges, og igangsettes senest til sommeren, slik at resultater kan være klare i 2022?
Høres spenstig ut, og som man nok en gang stiller seg laglig til for hugg ved å guide på noe man ikke klarer å oppnå. :man_shrugging:

10 Likes

PW er kryptisk med fimavacc angående med eller uten partner, i tillegg brukes det ekstern ekspertise, de leiter etter den perfekte kombinasjonen og sykdommen, ting tar evig lang tid etc. men basert på de resultatene pcib har å vise til så burde det jo faktisk være mulig å få til en form for samarbeid. Finner de en god/perfekt kombinasjon og egnet sykdom (slik som ggk med chem) så vil jo den eventuelle partneren også se dette. Forventer egentlig at de klarer å få til noe med en partner, men pcib har skuffet før (eks med AZ), så om de skal hente inn peng til vacc så bør de faktisk ta 10% og bruke resterende mot chem så de har mer å gå på der.
Om pcib får til et samarbeid på vacc, er det gitt at partner betaler dette og eventuelt noe til pcib eller kan vi likevel måtte dekke deler av studiet? Er vel avhengig av mange faktorer.

4 Likes

Helt suverent med klovnefjes, :clown_face:, og facepalm, :man_facepalming:, fra Chirkni og TyrionV, på de to siste innleggene mine. :roll_eyes:

Hva med å heller skrive et par linjer, dersom man er veldig uenig i noe?
Det vil jo også bidra til å løfte forumet.

33 Likes

Finnes denne presentasjonen noe sted, eller måtte den følges live?

2 Likes

fra 1 t 20 min

11 Likes

Det er verdt et besøk på PCIB fimavacc tråden :partying_face:

4 Likes

Jubel skrev paa fimaVacc traaden;
fima VACC technology in combination with a state of the art adjuvant (Hiltonol) provides substantial increase in the number of T-cell responders already after two vaccinations and a clear enhancement in the magnitude of T-cell responses compared to the control group with the adjuvant Hiltonol.
[/quote]

Det var dette mange oppfattet som en verdenssensasjon for ca. 1,5 aar siden. Noe undertegnede trodde markedet ville staa i koe for og ta i bruk.

Vi har tilsvarende gode tall for fimaChem i IGGK sammenlignet med dagens godkjente bruks standard, og naa kanskje ogsaa i fimaNac etter AZ’s veldig gode resultater.

Dette er aarsaken til at vi er PCIB aksjonaerer, og hvor mange ikke forstaar hvorfor dette ikke har gitt uttelling for lengst i avtaler det foelger penger med.

Hvorvidt aarsaken til dette er at markedet er vanskelig, eller at PCIB ikke kan selge, vet vi ikke. Men hadde jeg vaert sjef i PCIB, ville jeg gaatt mye hoeyere ut paa banen og utbasunert at vi er best i verden paa dette. For det er vi. Kanskje en slik offensivitet/utbasunering ovenfor markedet, kunne lede til at pharmabransjens tiddskrifter ville vaert mer interesert i og skrive om oss, og at flere potensielle partnere ville vurdert oss som samarbeids partner?

1 Like

Solo det er nu akseptert og publisert resultater i scientific journal (fimavacc fase 1 resultater). Så det stemmer ikke helt :partying_face:

Ok, takker for informasjonen, men jeg tenkte paa flere. Revulusjonerende resultater bruker normalt og skrives om baade her og der, og ikke kun i ett tidsskrift. Men vi faar haape det kommer etterhvert.

PCI Biotech hadde forside her!

Kopiert fra e-mannen:

e-mannen577

sep. '19

“We are on the cusp of a revolution right now; the merger of information technology and biotechnology,” according to Dr. Per Walday, PhD, PCI Biotech’s CEO. “When you get the combination of the two, it is going to open up so many new possibilities that it is difficult to imagine the consequences.”

“My goal is to make this company succeed and make sure we can deliver what we said we would.”

In the coming years, Walday expects to see PCI technology in use across different
disciplines. “It will be more like precision medicine, more than just a drug delivered for one indication.”

Her er noen smakebiter fra artikkelen.«

5 Likes

I likhet med corona19’s nødgodkjenninger av FDA så burde FDA gjordt tilsvarende for skjeldne sykdommer når dette medfører at rekruteringene nesten stanser helt opp.
Dette ville hjulpet både FDA , invilverte selskaper og ikke minst pasientene.
Altså , at FDA godkjenner produktet (nødgodkjenner) med visse forbehold og trekker produktet fra markedet dersom noe uforusett oppstår.

De må jo gjøre noe aktivt for å komme ut av dagens situasjon.
FDA er jo like interessert i å få medisin til markedet som alle oss andre

6 Likes

…Difficult to imagine the consequenses"…ikke for oss som leser hva solo skriver…::)))

2 Likes

PCIB er i nyttårsrakett-porteføljen til DNB :muscle:. Kanskje det blir tidlig fest bamse :joy:

«Noen» synes tydeligvis det er lurt å sette opp en solid sperre på 28,5 området! Ønsker ikke at dette skal ta helt av før nyttår? :crazy_face::joy:

Er klar over de langt høyere kursmål enn dagens nivå fra de tre meglerhus, men rent teknisk, er det ingen motstand av særlig grad før 40-50kr?

5 Likes

nei fy da jubel, ikke noe kursoppgang før neste år :wink:

Helst nedover.

så slipper vi unna skatteliste styret neste år, og når tallene kommer i 2022 for 2021 , så er ggk nesten i mål :wink:

6 Likes

Du glemte denne muligheten solo:

Knuses sperr før børsslutt :crossed_fingers::muscle:. Mot volum ser det vitterlig ut som rimelig bevisst forsøk på å stagge. Stor gjedde som sluker alt så skal de som solgte plutselig kanskje ha postene tilbake igjen ? :sweat_smile:

7 Likes

Yes, men det har de gjort i 10 aar uten og lykkes. Det er derfor vi sitter her og vansmektes med en elendig kurs.

Genmab se på Genmab! Ett av flere eksempler i biotek som viser høy IPO og så fall og TTT i mange år, plutselig gjennombrudd og i dag kurs over 2400kr. Tipper PCIB er mer typisk for biotek enn de fleste tror. Ikke unikt med TTT og volatilitet for mulig plutselig gjennombrudd.

Dette betyr ingenting Solo. Hva er og lykkes egentlig? Høy kurs eller gode resultater :sweat_smile:. Ville vært MYE mer usikker om det var høy kurs på dårlige resultater :muscle:

Helt umulig å spå framtiden med sikkerhet! Fokus på resultater mot standard (SoC). Det er fokus på ballen. Hvordan er PCIB sin pipeline og resultater!

Jeg har aldri opplevet i noen bransje at dersom et selskap leverer bedre resultater enn dagens standard og konkurrenter, til syvende og sist ikke lykkes med å få fram verdier! :crossed_fingers:

12 Likes

I ettertid så vil en kanskje undre seg over at en ikke så hva som var i ferd med å skje mht biotek-bransjens innmarsj på børsen vår.
En sitter tilbake med det inntrykk at en har aksjer i biotek-industrien på en børs hvor denne sektoren er underpriset og uprofesjonell.

Hadde bare aksjen vært notert der og der…da hadde det blitt andre boller :grin:

Dette som forklaring gang på gang hvorfor vi er der vi er nå nesten uansett hvilke biotek-aksje vi snakker om analyseres og blir satt veldig lavt verdimessig , men er dette så ille?

Det må da være en stor fordel for de som hamstrer og kjøper på en slik børs (les billige aksjer).

Norge har jo vært og fortsatt er i teten når det kommer til området immunterapi som har vært forsket på i lang tid i norge.
Einarsson , som nærmest fortjener en statue i en eller annen park har brøytet vei for å få fasilitetene på plass som norske forskere trenger samt de utenlanske kolegene som strøymer på…så er det så dårlig utgangspunkt å investere sparepengene sine for en pensjonist her i norge?

Ville det vært bedre med høy prising på OB relatert til utenlanske børser?

Kan sannheten være at utgangspunktet for å handle biotek på OB er et av de beste utgangspunktene som eksisterer?
Det er nå der er relativt få aksjonærer/investorer innenfor biotek på OB men det kan rast endre seg når markedet ser at de som deltar over tid får betydelig uttelling for kapitalen de setter inn (photocure feks).

Sett at fremtidig utvikling på OB blir som følger:

Der kommer flere VACCIBODY’r (samme potensiale) , samarbeidsavtaler med upfront payment , en dasj med oppkjøp og rører det hele rundt i 2 til 3 år og VOYLA , vi har en ny industri som prises som annen biotek internasjonalt.

Et par år og noen inngåtte avtaler og vi har en seriøs industri som sysselsetter på titusener av ansatte.

Er det mulig for landet å oppnå internasjonale tilstander innen denne næringen?
Ja , hva tror dere?

Til slutt.
Hatten av for Einarsson.
For en formidabel innsats som landet virkelig har bruk for.

16 Likes

når en snakker om…

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-154

2 Likes

Er det om pcib idag?