Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Først, har aksjer her. For høyt snitt til å selge.
Hvorfor kjøpe mer om man sammenligner med bgbio og ultimo?
Er ikke imponert av Per når han sier at man skal høre på selskapet og ikke diverse forum. Etter det har det vært stille, ikke en melding om publikasjonen i Nature. Jada de sa det skulle publiseres, men hvorfor ta den guidingen på alvor når det bommes på så mye.
Om det ikke kommer et mirakel fra Østen på rekruttering blir det nok ikke penger nok til data avlesning.

5 Likes

Jeg. blir svært overasket hvis det skulle dukke opp en emisjon for FimaVACC i nær fremtid.

Jeg tror plan A var å kjøre en egen studie hvis det kom AZ penger, og plan B var å fortsette den opprinnelige planen om utlsensiering eller å gjøre dette i samarbeide med noen andre. Det er derfor vi ikke har hørt noe mer om dette i høst, det kan virke som de var i overkant sikre på at de endte med Plan A - noe som ikke skjedde.

Nå har jeg blitt overrasket før men mener det strider litt mot tidligere kommunisert strategi. Hvor man ønsker å konsentrere seg om CHEM for å få dette i mål og få beviset på at dette funker stemplet. Og bruke minst mulig penger på veien ved å ikke kjøre flere parallelle løp.

Nå er jeg veldig åpen for å kjøre en emisjon på VACC, forde kostnaden er så lav. Men det er nok kanskje ikke heldig å kjøre en VACC emisjon og igjen måtte kjøre en ny CHEM emisjon før man får konklusjon på VACC studien.

EDIT, bare for å poengtere det, jeg tror de jobber hardt med en avtale på VACC studie.

EDIT2, for de som har mer greie på gangen i studier, er det realistisk at vi får noe som helst data før interim avlesning ?

16 Likes

Jeg tror pcib legger en litt bred plan for vacc som vil innholdet flere ønskelige samarbeid i tillegg til en egen vaksine studie. Hvordan disse planene blir klar avgjør om det blir vacc emisjon eller ikke. Det er helt avhengig av at når eget vacc studie er klar til å igangkjøres, om det innen da er kommet cash fra en chem partner eller andre vacc studier til å dekke disse kostnadene, ellers blir de vel dekket av en emisjon (har ikke tid til å vente mere nå)

8 Likes

Oppfatter at du her sikter til RELEASE-studien. I så fall vil vi få “sikkerhetsklareringen” fra IDMC når åtte pasienter i den eksperimentelle armen (altså den hvor gemcis kombineres med Amphinex og laserlys) har gjennomgått to behandlingssykluser.

Når det gjelder rapportering fra rekrutteringsprosessen, vil vi dessverre fortsatt bare få verbale avviksmeldinger; dvs. informasjon om vi ligger før, på eller etter skjema.

Det aller beste vi kan håpe på før interimsavlesningen, vil være at studien avbrytes på etisk grunnlag. I så fall vil alle pasienter som på det tidspunktet er trukket ut til kontrollarmen “bli flytta” til den eksperimentelle armen.

12 Likes

Takker, det sammenfaller bra med hva jeg mente å huske. Mao er det vel ikke kursdrivende nyheter å forvente fra studien i seg selv før man evt trenger mer penger. Dog er det jo mange andre godnyheter som kan dukke opp i mellomtiden.

Jeg tror ikke studien blir endret av etiske årsaker før interim, i så fall tror jeg det i praksis er dårlig nytt pr.d.d.
Med så få pasienter tror jeg eneste grunn til at det skulle inntreffe ville være at rekruttering gikk særdeles tregt. Med bra rekruttering ser jeg ikke for meg at de får tid til å gjøre det noe særlig før interim.

2 Likes

For RELEASE studien i avsluttende fase er beskrivelsen under spot on! Det er nu risiko reduseres betraktelig og ofte her risikokapital kommer inn. Mulig Asia partner nu er høyaktuell (og kan det tenkes at flere ønsker Asia for sine føtter???)

Ikke rart? det er langt høyere kursmål enn dagens kurs fra de tre meglerhus (Arctic, ABG og Pareto) og de har gitt tilnærmet ALL verdi på RELEASE!

I mitt hodet er dette en perfekt storm OM det skulle inntreffe følgende:

  1. Asia partner kommer inn og det inngås avtale. Det tilføres kapital og beskrives royalties fra markedsområde Asia.

En slik kommersiell avtale vil validere teknologien, OG øke sannsynligheten for full overtakelse av mulig blockbuster kandidat noe før en mulig markedstilgang. Da er det STORE midler up front?!

  1. Samtidig offentliggjør PCIB fimaVACC strategi og har egne midler og / eller samarbeidspartner gjennom avtale tilfører vaksinekandidat eller andre ressurser i en kommersiell avtale. Ytterligere validering av teknologiplattformen til PCIB.

Hvis så inntreffer mener jeg PCIB gjør direkte opprykk til Eliteserien :muscle:

Så blir spørsmålet er et slikt scenario sannsynlig? Basert på kurs i dag, synes det å beskrive at dette KUN er en fjern drøm. Men hvor mange ganger før har ikke markedet «tatt feil»? :pray::crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

27 Likes

Nu 2 nye study locations i RELEASE, oppdatert i dag.
Ukraina!!

41-42 millioner mennesker i landet. Godt grep av PCIB.

Nu totalt 47 studiesteder! :muscle:

22 Likes

Det er mildt sagt irriterende å se en slik fremtid for aksjonærer , selskap og pasienter stoppe opp rett før en skal til å passere mållinjen.
En fremtid som ville vært mye bedre enn slik disse stakkars pasientene nå må leve sluttfasen av livet. Fryktelig trist.

PCI-teknologien er jo en sak for seg selv.
Men , kan det være at selskapet har gjordt alt riktig men en “pitteliten” uheldig omstendighet setter kjepper i hjulene.

Rekrutering , det ser ut for å være problemet som går igjen og vel også var problemet i H&N-studiet.
Hvorfor skulle rekrutering være et større problem enn for andre selskaper en kan sammenligne seg med?

Kan det hene sammen slik:
-De med GGK kommer til kontroll veldig sent slik at gjenstående levetid er veldig kort.
-Operasjon tar en del av den lille gruppen
-Aggresiv kreft som har rask proggresjon
-Veldig vanskelig å behandle (ca 30 år uten at der er forsket frem en godkjent behandling (off label use brukes i dag))

Så , henger det slik sammen at pasientene dør raskt etter diagnose er satt og derav veldig vanskelig gruppe å få hjulpet?

Det som til slutt kanskje sparker beina helt på studiet (RELEASE) er at det trenges kompetent helsepersonell i bakgrunnen dediktert til kun denne oppgaven når behandlingen gis , og dette forhold i disse korona-tidene er nærmest umulige å få til pga at sykhusene er kjørt helt ned på felgen og klarer ikke mere?

Med en så skjelden populasjon som det PCIB’s GGK er så burde FDA /EMA strekke seg mye lengre enn de gjør i dag.
For pasientgruppen dette gjellder så burde en gi behandling til de som frivillig ønsker det parallelt med RELEASE studiet eller annet.

Noe burde vært gjordt.
Er der ikke noen spesiell hjelp å få når en topkandidat med potensiale til å endre medisinsk historie stopper helt opp?
Dersom ikke så burde det gjøres.

Vi har kjørt bil på månen så må vi vel klare å tilpasse godkjenningsprosessen for skjelden ny menisin?

2 Likes

Se på ballen nu! Er det progresjon i RELEASE? Ja. Antall studiesteder er snart på 50!

Har selskapet gjort flere grep? JA. Flere studiesteder, inkludert Asia og endret inkluderingskriterier mm.

Er resultater i RELEASE bedre enn standard of care? JA
FDA og EMA har gitt svar og studieoppsett med visse muligheter for AA. Lavt antall pasienter på valgte cohort men totalt likevel interessant rent statistisk som Investor elegant har utledet statistisk her tidligere.

Hvor mye bedre i valgte cohort 4? Ca Doblet levetid.

Skjønner veldig godt nu at en blir urolig ved så lav aksjekurs. Da må en selv vurdere om dagens kurs og siste års kursfall på nesten 50kr gjør at det er århundrets kjøpsmulighet mot sin egen vurderte risiko og kanskje skimte mot biotekere og analyser fra tre meglerhus! Det finnes informasjon der ute som kan hjelpe en til å gjøre en mer eller mindre god vurdering.

Er PCIB kjent for å hype/ hausse i sin kommunikasjon, eller er faktisk PCIB svært konservativ og forsiktig i sin kommunikasjon over mange år? Melder selskapet mye eller lite over børs målt mot andre selskap? Kan det vitne om bunnsolide resultater som vil tale for seg selv. For gode resultater trumfer alt til slutt, er det ikke slik i markedet?

Og under vises noen endringer i inkluderingskriterier:

16 Likes

Snart 50 siter for å skaffe 186 pasienter…
Burde jo absolutt være mulig å få inn 120 stk for å få interimavlesning.

19 Likes

Var det ikke 120 events? 1 pas kan vel ha flere events? :crossed_fingers:t2:

1 Like

Stille før stormen? 53 døgn uten meldinger fra selskapet. Jeg sendte e-post til selskapet onsdag, med ett spm, men ingen svar. Vanligvis svarer de raskt!

11 Likes

Vi får håpe de er i en due diligence prosess enten på oppkjøp, eller partneravtale :slight_smile:

3 Likes

Lige pludseligt sker der et eller andet :smiley:

5 Likes

Yes, PW melder ud at rekruttering går langsomt grundet covid 19 :exploding_head:

4 Likes

Jeg er fremdeles bekymret for rekrutteringen. USA lar vente på seg med sin FPD og
Covid-19 fører til store nedstenginger i flere mnd. fremover til vaksineringen skyter fart.

Når jeg ser hva Ultimovacs har fått til på svært kort tid med fire Phase II studier, så sitter jeg med en følelse at jeg har satset på feil hest. Og som et ekstra stikk har ULTIMO en Phase II studie med hode/nakke. Det som PCIB skrinla for en evighet siden (jada, det var sikkert korrekt den gang da).

Det bekymrer meg også at ledelsen har sørget for en svekkelse i tillit. Det burde
være mulig å unngå alle tvetydelige og upresise utsagn som PW klarer lire av seg.

Alt står å faller på RELEASE føler jeg, som bare skyves på og jeg regner det som sannsynlig med enda mer utsettelse her i kjent PCIB stil. Finansiert til INTERIM med dagens kasse beholdning regner jeg nå som helt usannsynlig.

Men så er det halmstråene da. Partner på Chem i Asia og mulig partner VACC med finansiering. Det vil føre til en etterlengtet bekreftelse på teknologien og interesse hvis det slår til.

9 Likes

Er det ikke selskapet selv som har utrykt behov for partner i Asia? Regner med de har gjort en god vurdering av det(?).

1 Like

Hvor har du og andre fra at Release er enda mer forsinket? (Kan vi få kilden?) Har det kommet negative meldinger fra feks rekrutteringen i Korea/Taiwan hvor det er liten/ingen covid? Det har blitt guidet 2H22/1H23, og det skal meldes om denne målsetningen endres? Det er snakk om 120 pasienter.

3 Likes

Ah, Ok. Det hadde ikke jeg fått med meg, eventuelt har jeg misforstått noe. Men jeg er forsåvidt enig. Er jo bedre vente til markedsadgang. Men da er det bare partner på VACC som kan hindre emisjon før interim som jeg ser det.

Vet det, men jeg anser det som sannsynlig med videre utsettelse, men så klart, akkurat nå er det 2H22/1H23 som gjelder. Men jeg tror altså sannsynligheten for at det ikke nåes absolutt er tilstede.

2 Likes