Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

At det nettopp ble kjent at PCIB har en patentsøknad inne med denne beskrivelsen, passer kanskje godt som første innlegg under det ovenfor:

It has been found that the method provides superior in vivo delivery of mRNA to target cells relative to the use of lipofectamine as the gold standard for mRNA delivery. This provides a method suitable for various therapeutic applications.

Link: US Patent Application for METHOD Patent Application (Application #20210052628 issued February 25, 2021) - Justia Patents Search

God helg!

48 Likes

Imponerende Lenny :clap:t2:

Kan eg spør, er du lege eller jobber du innen feltet ?:blush:

5 Likes

Ikke lege nei. Jeg er utdannet innen biologi, fysikk, kjemi og matematikk, og underviser i disse fagene i tillegg til forskningsfag. Men jeg har gode kontakter, og tilgang til folk i bransjen.

28 Likes

Dette er småprat prat :wink:

4 Likes

Sørlendingen sitt innlegg

4 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @lenny (3644 likes)
  1. @Jubel (1280 likes)
  1. @StockDZ (834 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Sorlendingen (682 likes)

  2. @Investor (667 likes)

  3. @magga (651 likes)

  4. @Snoeffelen (489 likes)

  5. @ufo (347 likes)

  6. @Stupet (342 likes)

  7. @Durable (331 likes)

Gratulerer!

3 Likes

Kanskje jeg har misset denne, men jeg anbefaler folk å gå inn på denne case rapport og se hvor godt fimaChem virker.

Ganske imponerende, levetid for to av patienter på 47 og 50+ måneder (mot normalt 6-12). Case 2 med Absckopal effekt.

Og for de som teller penger så fikk case 1, to behandlinger med Pci med 2 års mellomrom.

Det er som jeg tidligere har påpeket 20-40% af pasienterne vil få flere behandlinger løpende. så pasient grunnlaget på 3000 kan god ganges med en faktor for å få det riktige behandlings antall.

Det er ingen tvil om at dette både blir medicin og penger til gavn for både pasienter og aksjonærer.

46 Likes

Et godt poeng! Selv om pasientgrunnlaget står fast vil 2 behandlinger gi større inntekter til pcib ettersom de faktisk må betale for nettopp 2 behandlinger.

Pasientgrunnlaget er vel større enn 3000. Det er vel kun i EU. De har også endret noe på hvilke pasienter som kan få behandlingen, så pasientgrunnlaget har vel også økt noe pga det. Dette er et spørsmål som kunne vært interessant å få høre svaret på fra ledelsen. Har endring av inklusjonskriterier gitt et økt pasientgrunnlag, og i så fall hvor mye økning?

10 Likes

Tror mange av de siste innleggene passer bedre på småprattråden enn på denne tråden.

2 Likes

Dette er korrekt. Desverre sliter vi med at flytting av og til ikke funker, noe som ble forsøkt nå. Derfor blir det bare slettet istedet.

Beklager på forhånd til de som blir frustrert over dette, men håper på forståelse for at denne tråden modereres mye mer rigid

12 Likes
3 Likes

Highlights
Co-encapsulating antigen and photosensitizer enhances PCI-mediated vaccination.
Dermal DCs take up PLGA microspheres and transport them to draining LNs.
DC migration is enhanced by PCI-induced skin inflammation and CCR7 signaling.
Antigen-specific CD8+ T cell activation first occurs in skin-draining LNs.
PCI-based vaccination with PLGA microspheres induces a transient skin inflammation.

25 Likes

For noen år tilbake sa jeg at det kom til å komme en drøss med vitenskapelige artikler vedr. PCI. Vi er nettop nå på vei inn i denne drøss nu.

Det betyr at det akademiske miljø begynner å bli opmærksom på hva denne teknologi kan gjøre. Det betyr også at pharma selskapene begynner å bli opmerksom på PCI, og jeg tror at interessen især etter fimaNac presentationen har tatt seg betraktelig opp.

Neste fase nu er utlicitering. Da får vi endelig satt en værdi indikasjon på teknologien.
Og husk nu fimaVacc og fimaNac har mye, mye større potensialer enn fimaChem.

Flere hundrede fold er vel det vi normalt opererer med i her i Pcib :smile:

59 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @lenny (4265 likes)
  1. @Jubel (1205 likes)
  1. @StockDZ (918 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Sorlendingen (733 likes)

  2. @magga (651 likes)

  3. @Investor (585 likes)

  4. @abacus (533 likes)

  5. @FiloD (489 likes)

  6. @olafalo (422 likes)

  7. @Snoeffelen (396 likes)

Gratulerer!

3 Likes

PCI Biotech to present at European Biotech Investor Days 2021

24 Likes

Pussig sammentreff at PCIB blir etterfulgt av samarbeidspartner gjennom 5 år, eTheRNA. Deretter svenske Immunicum AB som mot slutten av fjoråret kjøpte alle aksjene i Sjoerd van der Burgs DCPrime (en annen av våre samarbeidspartnere)

Disse har plassert seg som Plus Ultra Leiden i Leiden Bio Science Park. Sjoerd van der Burg kommer fra Leiden forskningsmiljøet, som også analyserte fimaVacc fase 1. Dette er en innovasjonspark i Nederland, bestående av 150 Life Sciences & Health (LSH) selskaper.

Du kan lese mer om Leiden Bio Science Park her:

38 Likes
10 Likes

PCI Biotech Holding ASA publishes the Annual Report 2020

chemo-regime som er godkjent i andre kreftformer som kan se ut som blir godkjent i andrelinje gallegang. Men jeg tror ikke dette vil ha noen konsekevenser for RELEASE eller klinisk praksis ved en evt. godkjenning av PCI-behandling i førstelinje. Men jeg hører gjerne det fra noen med mer kompetanse. @Boykie? @Bra_Britt?

2 Likes

Fant en annen artikkel fra i fjor med en statistikk som vel er mer detaljert enn hva jeg har sett her på forumet før:

20 Likes