Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Alltid noe å passe på enten for lav eller for høy :joy:

Interessant å se på fundamentale verdier også :bomb: :pray:
Altså fokus på resultater og eventuell validering av bioteknologien!

Ved en mulig validering av teknologien til en biotekmygg, hva KAN skje da med verdien (som fra før har fallt fra 80-90kr for kort tid siden til dagens 30kr) :sweat_smile:. Det er vel rimelig fjernet fra TA analyse om det plutselig skulle kommet en validering. Det er lov å skimte til fundamentals også :sweat_smile:

2 Likes

Historien i PCI er nok heller regelen, jeg leser hvr charter sier meg og ikke investtech.

2 Likes

Jeg synes det er interessant at PCIB har ikke blitt shortet siden 2018. Det er ingen av hedgefondene som tør? :slight_smile: ShortNordic.com - updated short positions

2 Likes

Hmm… Egentlig ikke rart PCIB stiger…?

  • Står faktisk “HOLD” etter tickeren i DNB, såee…
2 Likes

Diamond hands :smiley:

1 Like

Interessant å lese om vurderinger av bioteknologi plattformer og prising / vurderinger.

PCI Biotech har altså en teknologi plattform, bred spør du en menigmann som meg! Og innen vaksinasjon og mRNA teknologi. Prising ca en mrd…Tydelig ingen validering per nu. La det endre seg snarlig :pray:.

Nydelig å se det gjerne vil holde en stopp på 32. Hvem har så dårlig tid med kurs og eller få tak i PCIB aksjer? Sten for sten. God tid nu. Helst ha noe bunnsolid! Gode resultater håper jeg på med tilhørende solid plattform for verdier og jevn og fin stigning. Kanskje for mye forlangt :sweat_smile:

Å shorte et biotekselskap i sen utviklingsfase er risky business… :joy::sweat_smile:

4 Likes

Gøy å følge med på at shortsen prøver å holde igjen på 32,- Tviler på at den holder i dag. Snart en halv mill aksjer i omsetning kl.13.10 å opp 2,5kr. En gledens dag før mandag og tirsdag. Tvi hold forstsatt folkens. Vi tar dem :partying_face::dart::muscle:

14 Likes

Tviler på at noen er så gale å shorte i PCIB. Men utfra TA kommentarer over er kanskje noen «redde» for at hvis kursen går over 32 kr er veien nærmest direkte over 40kr ser det ut til at noen mener?? Da er det klart det er viktig for noen å lage en såkalt sperre her om de skal ha mye poster i PCIB. Om 32kr ryker er uvisst, men for alt jeg vet kan det sikker skje allerede i dag med det volum?

Men synes det er pent med solid fundament, bunnsolid ved en validering og gjerne en jevn og fin stigning som Genmab har hatt :sweat_smile::pray:. Sånn fra 30 kr til 2500kr :rofl: I have a dream osv :crossed_fingers:

7 Likes

der kjøpte noen hele posten med ordre på 32. let it fly!

13 Likes

For et volum!!!:grinning:

3 Likes

Impact for fimaVACC-publikasjonen i frontiers in immunology har tatt seg vesentlig opp siden starten av januar. Dette tyder på at interessen for teknologien øker, og det er lite tvil om at interessen vil fortsette å øke fremover.

34 Likes

Nå herjer psykologien?

UTSOLGT for PCIB aksjer? :rofl:

Minner meg om da kjøpmennene på Rema lagde store «sperre poster» og bygde i høyden med tørr gjær osv for å lage inntrykk av mye på lager/tilbud og sa de hadde bra på lager. Gjærpostene ble jafset og jommen ble det utsolgt.

Litt søkt selvsagt, og en smule overdrevet og tabloid, men synes mye av det nu likner i PCIB handelen. Noen ønsker å lage inntrykk av tilbud og lager sperre poster i høyden som stadig blir slukt? Utsolgt?

Ble det en liten børspause nu ved 10%? Så ut som det ble benyttet til å bygge sperre poster :laughing:. Bygge i høyden :joy:??

3 Likes

TA sviktet i dag :laughing: Gratulerer gutta :ok_hand:

4 Likes

TA fungerer på aksjer, ikke fenomener :wink:

9 Likes

Hyggelig at emi trollet sprakk :slight_smile:

Kjempehyggelig :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

2 Likes

I Q42020 var PCIB en av de aksjene kunder av Nordnet fikk mest rentebetalinger fra - pga at beholdningen hadde blitt lånt ut til shortere.
image
https://www.nordnet.no/blogg/ekstra-inntekt-pa-utlan-av-aksjer/

3 Likes

Wow! Galskap

Det var jeg ikke klar over. Ikke i mine villeste fantasier

Kanskje det derfor bygges panisk i høyden som kjøpmennene gjorde :sweat_smile::laughing:

Uting, men mange mener det er viktig for markedet :sweat_smile:

1 Like

Shortsqueeze på gang muligens?

3 Likes