Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Aner ikke, veldig aggresiv kjøp og 35 MNOK omsatt. Får krysse fingrene for at det kommer noe news, så gjør det ikke meg noe om det var noen som har kjent lukten av gode nyheter :smiley:

1 Like

Jeg har sett det som finnes av presentasjoner om Vaccibody på nettet og fikk med meg gårsdagens presentasjon i regi av Arctic. I tillegg har jeg fulgt dette selskapet siden 2016/2017. En ting skal dette selskapet ha, de hausser ikke og de leverer på forventninger. Dette er et ambisiøst selskap som setter seg hårete mål. Og som skribent investor skrev i 2020 en gang, sammenlignet med US Peers er Vaccibody lavt priset. Mener han snakket om 10 og i noen tilfeller 20 ganger lavere priset. En ting er sikkert: Fortsetter Vaccibody å levere som forventet neste 6-12 månedene vil vi se langt langt høyere kurser enn vi er vitne til i dag. Time will show.

2 Likes

De får nok endel mer blest utenlands enn hva vi ser her på bjerget.
Regner også med at de noteres i utlandet innen året er omme noe som nok vil booste salget av andeler ganske bra.

Selv bloggere får dette med seg (selv om ikke Vacci men bransjen er nevnt).

2 Likes

Nytt intervju med Agnete Fredriksen:

Dette er vel mer fremoverlent enn de vi er vant til i Norge:

– Og kvar er Vaccibody om ti år?

– Eg tenkjer vanlegvis fem år fram, ti år blir litt lenge. No er me i ein stor vekstfase og me har ei plattform som me veit at me kan spinna ut av. No handlar det om å byggja og byggja i rett fart med dei rette menneska og få laga mange produkt. For det første vil me nok vera ganske mange tilsette, fleire hundre, og ha etablert oss i fleire land, men framleis vera i Noreg, og ha mange produkt på veg og mange godkjende produkt både mot kreft og andre infeksjonssjukdomar. Og på den tida vil me truleg også ha begynt å jobba litt utanfor vaksinefeltet også, spår ho

5 Likes

Agnete blir spurt om hvor de er om 10 år og hun drar det ned til 5 år:

  • Flere hundre ansatte innen da
  • Etablert seg i flere land
  • Mange produkter på vei og mange godkjente produkter (Første gangen meg bekjent at hun går så hardt ut)
  • Evt. startet på nye områder

Denne dama har sett i krysstallkula - Er det rart kursen fyker av gårde i dag? Bullish!

2 Likes

Det er vel lett å sammenligne med Vacci med Genmab.
Genmab er nå verdsatt til 227 mrd nok.
Men og det er ett stort men, Vacci har ett mye større potensiale, da plattformene her kan brukes mot mye mer enn “bare” kreft,

Edit:
Apropos 10 årsplaner:
Genmab lå på rundt 80,- i desember 2012…

4 Likes

Spot on!

1 Like

Og Genmab har 548 ansatte i følge Nordnet.

Og i desember 2015 hadde den allerede gått til 920,- …

Husk, Vaccibody nå er veldig lik Genmab når de fikk gullavtalen med Janssen.

Så hvis Genentech får bra salg på Vaccibody sitt produkt, så er det egentlig få grenser på hvor stort vaccibody kan bli

5 Likes

Jeg tror mye kan løsne når de noteres på en skikkelig (forhåpentligvis) børs.

Og den persontilpassede vaksinen er bare ett av flere ben… :chart_with_upwards_trend:

Heftig omsetning i dag!

Vaccibody will recruit new CFO

1 Like

Spennende!

En CFO er som oftest bestevennen til en CEO. Med dansk CEO er det ikke utenkelig at ny CFO blir dansk eller kommer fra nettverket til CEO. Det ville hvert fall jeg vurdert sterkt.
Det er vel også andre gangen en annen internasjonal børs blir nevnt…

Superspennde og kunne ikke vært mer bullish. Også blir det spennende da og se hvor Vaccibody noteres, Tyskland eller US Nasdaq. Jeg heier på Nasdaq og tviler på at jeg blir invitert til diskusjonsbordet i det de beslutter :slight_smile:

Fra presentasjonen 01/10-20:

Quality exchange utelukker i mine øyne OBX totalt :smiley:

1 Like

Totally. Lets hope for Nasdaq

2 Likes

Ganske sikkert at det blir Nasdaq. Videre også ganske sikkert at det blir splitt heller enn emi.

Vi får se hva som skjer. Utelukker heller ikke en SPAC da det ofte er rimeligere enn IPO.

Ja, ikke unaturlig med Nasdaq Copenhagen.