Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Hyggelig å nettopp ha doblet antall aksjer i PCIB.

14 Likes

Hyggelig, spent om markedet reagerer på dette. Den har sitti litt som en verkende splint i fingern å måtte vente på denne, men fundamentalt har det ikke så mye å si. Må evt ta det som ett tegn på at rekruttering er godt i gang nå, men denne meldingen er 1,5 år på overtid og andre nyheter har vannet ut denne imo.

1 Like

Vil nå heller si tvert i mot! Nå har vi den første inne der borte. Over 100 mill har får vaksine. Nå er det bevegelse i stenen. Dette er noe markedet får med seg i høyeste grad. Blir nok litt optimisme i aksjen i uken som kommer frem mot fredag tror jeg. Slikt skaper litt blest!

7 Likes

:+1:
:wine_glass:

4 Likes

Det er en måneds tid siden selskapet selv prøvde å roe ned forventningene til og viktigheten av USA. Denne meldingen hadde vært veldig viktig for 1.5 år siden når den egentlig skulle komme. I ettertid har vi innrullert Asia og flere europeiske land i studien - noe som er mye viktigere for fremtdriften og verdsettingen av aksjen.

Husk også selskapets tidligere kommentarer om å høre på hva DE sier. Men for all del, aksjen må gjerne ta en solid reprising på mandag, for min del er det mye viktigere om de forteller om generell positiv utvikling på Q1 eller GF. Ellers er dette bare mat for tradere.

3 Likes

Dette besvarer jo litt av det du etterlyser ihvertfall.

7 Likes

Egentlig ikke, nå høres jeg veldig negativ ut men jeg er ikke det. Men at aktiviteten er økende betyr ikke at de er på skjema eller i forkant, vi vet den har vært elendig så at aktiviteten nå er økende er jo ett absolutt must for å holde tidsplan. Hvis de derimot på Q1 f.eks. skulle finne på å si at de ser en så massiv økning nå at de er ganske trygge på å hente inn tidligere forsinkelser så sier det noe helt annet. Jeg har dog ikke noe forventning til at de sier det, men det er den positive meldingen jeg venter mest på. Vi håpet og forventet jo alle at Asia skulle hjelpe oss å ta igjen det tapte, men med utviklingen i 2020 tror jeg det er for tidlig at de kommer med en slik melding nå.

Så det du etterlyser er mao ikke en generell positiv utvikling, allikevel…

1 Like

Skjønner ikke hva du mener, de har jo allerede meldt økt screening aktivitet, at de gjentar det tolker jeg bare mer som en forsterking av FPD USA meldingen, den hadde blitt tynn ellers - for som jeg sier det viktigste er den generelle utviklingen, ikke at førstemann endelig har fått en dose i USA. Viktigheten av det forvsant imo når de måtte melde det 1.5 år for sent.

Denne statement fra OSE børsmelding i kveld kunne ikke ha vært bedre! Digger nu når alt skal baisses! It means rock bottom :rocket::pray:.

FPD USA! SOM GUIDET (TEN OUT OF TEN POINTS, CREDIBILITY) OG IKKE MINST:

“It is reassuring to see screening activity and enrolment
picking up across the geographies of the RELEASE study, despite Covid-19 still having an impact on the healthcare systems. We are focused on optimal execution of the RELEASE study, to bring a new treatment option to a patient group with a high unmet medical need.”

Congrats @KrissKross :partying_face:

8 Likes

Også på bursdagen min a gitt. Jeg blir nesten tårevåt. Grattis. Herregud så deilig. :eggplant::sweat_drops:

18 Likes

Release gaar sakte men sikkert fremover, og godt er det, men PW’s fokus er ensidig rettet mot release hvor det nesten er to aar igjen foer vi faar vite om resultatet er godt nok.

Betyr dette hovedfokuset at PCIB har lite fimaVacc og fimaNac kjoett paa benet og komme med? For ett Az’s nei, virker det paa meg som at PW kun fokuserer paa release, og ikke noe annet.

Ellers, er det og haape at vi snart kan se 30 tallet igjen etter dagens melding.

Jeg mener ganske bestemt at økende screening activity og det at innrullering er økende er en “generell positiv utvikling” som du skrev du etterlyste. Det kan vanskelig tolkes annerledes enn å være en generell positiv utvikling.
Eller tolker du det som noe annet?

3 Likes

Hvor mye opp på denne meldingen ?:grinning:

2 Likes

Ok, skjønner hva du mener @TyrionIV
Ja økt screening aktivitet er jo en generelt positiv utvikling. Så jeg var kanskje litt uklar, for jeg mente jo en melding om positiv utvikling i studien - at vi ligger godt an i forhold til skjema. Økt screening aktivitet kan fortsatt bety at vi stadig havner lenger etter skjema. Å gå fra 0 til 3 er ikke bra hvis målet var å være på 10 hvis du skjønner hva jeg mener. Og det er den beskjeden jeg venter på. At nå er vi der vi forventet å være når de planla studien.

1 Like

Jeg skjønner hva du mener.
Og tror du spør om litt mye per nå… Trenden med økende aktivitet på screening og innrullering må nok vedvare en stund før selskapet kan gi en noenlunde eksakt guiding på det.

6 Likes

Ja, der er vi nok ganske enige, som jeg skrev - forventer ikke den meldingen allerede nå - men man kan håpe :slight_smile:
hva er det du ikke forstår @Jubel

FPD USA - endelig kan jeg lage et kryss på triggerlista :slight_smile:
Svært hyggelig melding. Ja, langt på overtid, vi alle vet hvorfor.

Spesielt var denne meldingen viktig fordi selskapet meldte om “økt screening activity and enrollment” ved Q4. Nå er det lettere å finne troen igjen (for dem som begynte å tvile). Selv om Asia har kommet til er det også viktig med USA.

Mandagen er vi “back on track”. Jeg vil tro vi havner på rett side av støtten på 25 og at shortene må begynne lete etter joggesko.

2 Likes

@jubel noen ser på damer kun med ølbriller på, noen ganger kan det være greit å være edru også.

Det handler om å se på det som skrives fra forskjellige vinkler, belyse forskjellig måte å tolke ting på for så å til slutt å ha best mulig grunnlag for å vurdere meldingen.

Du må gjerne tro jeg baiser, men det er ikke intensjonen - jeg har ingen tro på at hva jeg skriver her påvirker aksjen. Dessuten, jeg er ikke trader, jeg sitter long og har sitte i over 5 år og bare økt i hele perioden. Jeg handler på grunnlag av nyheter som jeg mener styrker aksjen fundamentalt på sikt - i så øyemed syns jeg ikke denne nyheten var så viktig - eksempelvis var inkluderingen av Asia mye viktigere.

En liten disclaimer. Det er mulig de ikke har meldt økt screening tidligere ? Var det tema på q4 ? Eller stammer det bare fra en podcast ?

4 Likes

Kulepunkt 4 i siste kvartalsrapport under “Highlights”.

12 Likes