Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Nå får du meg til å ville gå all in igjen, Onkel Investor. Det løsner snart her vettu.

20 Likes

Hvorfor har Radforsk solgt rundt 100k i forrige uke? Skatte-greier som vi kan se igjen fra tidligere år, eller?

1 Like

3 mai hadde de 3,43%. Eller 1,28
millioner aksjer. Det har vært stabilt her. Hvis endring fra denne dato så kan der være for planlegging av notering Hubro? Hva er sits mener du nu? @Spekulars fint hvis du bekrefter når du deler slikt ubegrunnet. Takk. Myrlid øker?

Det vat et eller annet med flere radforsk portwføljebedrifter
også tror jeg, noe med sikkerhet fra Photocure også kanskje.

Gledelig å se radforsk portefølje leverer til norsk biotek :partying_face:

Krysser fingrene for at PCI BIOTECH også skal bidra med store verdier :pray::bomb:

4 Likes

Det er ikke mer komplisert enn at jeg ser på aksjonærlistene at de har solgt ca. 100 000 aksjer i perioden 4-5. mai.

2 Likes

Har lest lite her i det siste. Dere får ha meg unnskyldt hvis dette er skrevet før.

OliX Pharmaceuticals, a leading developer of RNAi therapeutics, announced that it has demonstrated efficacy in a preclinical study of OLX104C, an investigational RNAi therapeutic in development for androgenic alopecia, also known as hair loss.
We plan to initiate clinical trials of OLX104C by 2022

The global hair loss treatment market size is estimated to grow from $8.4 billion in 2018 to $13.6 billion in 2027.
OliX has completed patent applications in major global markets, including the United States, Europe, Korea, and Japan, to secure exclusive rights for its hair loss treatment substance.

“fimaNAC STRONGLY IMPROVES NAKED MRNA DELIVERY TO SKIN
A 29-fold increase is observed (luciferase assay) with fimaNAC”

14 Likes

Stemmer jo bra med at det er Radforsk som også tidligere har bidratt mest med å kvele kursoppgang ved slike utsalg. Av topp ti er det vel kun Radforsk som har solgt noe av betydning de siste årene. Men det er de vel også nødt til så lenge de sultefores på kapital i den grad som tilfellet er. Det er uansett ille at de av alle ikke skal kunne være en mer stabil eier enn de er.

PCI Biotech - Aksjonærlister og shortaktører (PCIB) - #4 by abacus

7 Likes

Jeg vet ikke hva dere synes, men jeg ble personlig positivt overrasket over Q1 presentasjonen. En gledelig overraskelse var eksempelvis at de plutselig velger å guide på avlesning av IDMC safety review 2H 2021 . For meg er dette en indikasjon på at de allerede har (eller er tett på å ha) tilstrekkelig antall pasienter til å vite med relativt stor sikkerhet at denne inntreffer til planlagt tidspunkt. «Brent barn skyr ilden» - og av den enkle grunn hadde ikke PCI Biotech gutta våget å «gutse» dersom de ikke var ekstremt komfortable med å nå denne milepælen. Historisk sett har altså disse folkene en så svak «track record» på guiding at jeg jammen meg ikke er sikker på at de ville treffe vannet dersom de falt ut av båten – og av den enkle grunn er jeg hellig overbevist om at denne milepælen er de bombesikre på å oppnå! :bomb:

Interessante opplysninger ellers:

  • Increased screening and enrolment to RELEASE in Q1 after implementation of the amended protocol and the opening of Asian sites
  • Continued focus on enrolment of patients into the RELEASE study, with the emphasis going forward being on regular trial management, including performance evaluation and replacement of underperforming sites
  • Open sites in South Korea, Taiwan, USA and 11 European countries
  • 46 sites currently open for patient enrolment – plan to have approximately 50
  • Several initiatives implemented with the aim to recoup the COVID-19 caused delay – the most important being increased number of sites and protocol amendment to expand eligible patient population

Nedenfor ser dere en oppdatert tidslinje etter at jeg har lagt inn siste informasjon fra selskapet. Jeg velger å gjøre noen positive justeringer på min siste prognose (fra mars i år).

  • Anslår at vi allerede har (eller er i ferd med å få) tilstrekkelig antall pasienter i eksperimentell arm til å kunne være i posisjon til å motta IDMC avlesning om 4 måneders tid («safety» avlesning 21 dager etter fimaCHEM2 hvilket tilsier 109 dager etter første behandling– så legger vi på litt ekstra tid for papirarbeid). Estimert tidspunkt for denne avlesningen blir da september 2021 .
  • Selskapet spår interim avlesning (ved 120 innrullerte pasienter) i perioden H2 2022/H1 2023. Etter justeringer havner min «best guess» på at denne inntreffer i februar 2023 .
  • Jokeren i leken, IDMC, har slik jeg ser det et vindu for en mulig terminering av kontrollarm i intervallet Q2 2022/Q2 2023. Dette avhenger naturligvis av antall innrullerte samt forskjellen mellom armene (med tanke på endepunkt). Vi som har på PCIB briller vil naturligvis håpe at det er både høyere ORR / PFS og OS i eksperimentell arm. Dette vil bli vurdert fortløpende i studien og dersom det oppnås statistisk signifikans for at eksperimentell arm er overlegen kontrollarm så vil sistnevnte altså kunne termineres slik at den overlegne behandlingen kan gis til samtlige!

Forklaringer på farger i grafen:

  • Grønn er faktiske tidspunkt for første pasienter innrullert i hhv. Europa / Asia / USA
  • Gul er antatt tidspunkt for «seamless safety review»
  • Rosa er PCI Biotech sitt estimerte tidspunkt for interim avlesning
  • Lilla er PCI Biotech sitt estimerte tidspunkt for final analysis
  • Blå pil er mitt estimerte tidspunkt for interim avlesning

Antagelser:

  • 59 måneder på full innrullering
  • 3,15 pasienter per måned i snitt
  • Ved 46 klinikker gir det 0,07 pasienter per klinikk per måned og 0,82 per år / Ved 50 klinikker gir det 0,06 pasienter per klinikk per måned og 0,76 per år
  • Spådom videre er at vi får inn sånn cirka 1 pasient i uken – hvilket gir oss «roughly» 50 pasienter på ett år
  • Vi har i min simulering totalt 25 pasienter innrullert april 2021 og 29 pasienter innrullert mai 2021 – et forholdsvis konservativt anslag. Her kan det potensielt være en liten oppside dersom vi allerede er over 30 pasienter (ser at det er kloke hoder på Tekinvestor som stipulerer at vi har innrullert halvannet snes per nå)!

Jeg akkumulerer i det stille og skjønner fint lite av dagens prising. Synes caset forsvarer en market cap på to milliarder og det vil i så fall gi et kursmål på over 50 kroner. Ved juletider har jeg derfor tro på dobling av dagens kurs (så lenge selskapet viser en OK nyhetsstrøm rundt RELEASE). Skulle det komme en partner rekende på ei fjøl så er vel hundrelappen innen rekkevidde? :moneybag:

Ellers var podcasten i kjølvannet av kvartalspresentasjonen særdeles bra. Anders Høgset var et forfriskende tilskudd. Synes Ronny Skuggedal og Per Walday har så mye redsel for å si noe de ikke skal si at det blir rimelig pinlig. Q&A på kvartalsgjennomgangen er kanskje det verste jeg har sett når det gjelder å gi aksjonærer halmstrå av nyttig informasjon. Heldigvis reddet Anders Høgset mye av æren ved å gi gode forklaringer (i podcasten) som iallfall jeg satte meget stor pris på!

Etter å ha vært langt nede i en bekmørk kjeller synes jeg nå at lysglimtet kan skimtes i det fjerne! Jeg tror det blir fortgang i innrulleringen i sommer! Influensasesongen er på hell og «underperforming sites» får en tupp i ræva! Skulle ønske ledere som presterer under forventning også kunne mottatt et lite spark der solen ikke skinner – da skulle vi sett at dette hadde gått enda bedre! :skull_and_crossbones:

God aften og måtte innrulleringsgudene være med oss! :sun_with_face:

101 Likes

Mye vettug ressonement i innlegget ditt Gunnarsaurus.
Håper du treffer spikeren på hodet.
Mange takk :clap:

6 Likes

Et lite innspill: Da Algeta i sin tid fikk denne beskjeden fra sin IDMC skjedde det etter/ifbm en på forhånd planlagt interrim-avlesning, så tenker det ikke er usannsynlig at det er ifbm den planlagte interrim-avlesningen etter 120 pax dette vil skje - om resultatene fra Release gjenspeiler det vi så i fase1.

8 Likes

Har AZ/Moderna satt AZD8601 mot diabetiske fotsår i klinikk ennå?

Her var det mange godbiter, @Gunnersaurus. Skikkelig bra - både beregningene, (med behørig uttrykte forutsetninger) og flere treffende karakteristikker.

Prøvde å gi en “Like” på hvert av gullkornene, men her strakk ikke funksjonaliteten til :blush:

Som du sjøl antyder; anslaget over antall pasienter som allerede er innrullert i studien, tror jeg er svært forsiktig. Bare tenk på hvor ulidelig lang tid det tok å gjennomføre det lille appendixet til doseeskaleringsstudien. For også denne utvida studien krevde jo dobbel behandling.

“We had some issues” var hele forklaringen PW ga oss.

23 Likes

Fantastic overview @Gunnersaurus. Seems that the sites in Asia are exceeding what management hoped for, even in the absence of a partner.

Hope it stays that way and the rest of the world follows.

17 Likes

Kina 10 May 2021:

Hitchhiking on Controlled-Release Drug Delivery Systems: Opportunities and Challenges for Cancer Vaccines

Link: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fphar.2021.679602/full

Både Pål Johansen og van der Burg nevnes.

Kineserne etterspør nettopp hva fimaVacc tilbyr :star_struck:

42 Likes

I tillegg lover vel dette bra for det nye FimaNac samarbeidet i Sør Korea. OliX Pharmaceuticals har hentet 37.2 M USD (over 300M NOK) for 10 trails 1. .Desember 2020. Det kan tyde på at PCIB kommer inn på rett tid med sin fantastiske leveringsteknologi, og at trial kan komme veldig raskt. Aksjekursen deres har økt med over 10% siden børsmeldingen angående PCIB.

“This capital investment strengthens our financial position and R&D programs, and we are excited to enter this next phase of growth as we strive to achieve our goal of having 10 programs entered into clinical trials by 2024,” said Dong Ki Lee, Ph.D., Founder and Chief Executive Officer. “We are grateful to the institutional investors who have shown confidence and a significant commitment to our company’s growth potential and future.”

OliX Pharmaceuticals utvikler også mRNA vaksiner både for mennesker og dyr. De er også i ferd med å utvikle mRNA vaksine mot covid-19:

50 Likes

Spørsmål er kanskje hvor lenge PCI Biotech er uten friere på sin teknologi innen den brede teknologiplattformen PCIB besitter? Tre etablerte teknologiben, RELEASE i avsluttende fase. Flere spennende teknologimuligheter preklinisk, luci (hode?), Bac ++

"Big private equity like KKR, Bain, they are all entering this industry with some force»,

But for deals valued in the range of $2 billion or less, he expects “an increasing trend of private equity competing with big pharma, particularly for late-stage companies and commercial companies.”

In the race for innovative drugs, buyers will need to “get in very early to make some strategic bets and stay ahead of potential competition or disruption,” said Varun Budhiraja, a principal in the M&A practice at Deloitte.

"A lot of those bear hugs are converting into deals over time," he added.

Still, for the largest drugmakers, price doesn’t seem to be standing in the way if the deal is right.

Kan det være PCIB og AZ beskrivelse :sweat_smile:at bear hugs are converting into deals over time for PCIB sin del kan beskrive rimelig godt AZ oppklaring med Moderna på siden ved lipider (se innlegg i tråd over med mye god vurderinger om samarbeidet)?

PCIB ‘ll be back :bomb::pray:

I påvente jobbes robot og hold deg unna porteføljen :joy:?
Kursen var 23,9 og bare måtte selge 15 aksjer så kursen holdes på lavmål og noen prosent lavere , utrolig mye rart :sweat_smile:

Kanskje Investtech må gi opp hvis de skal lytte til TA.
Utdrag fra TA signaler DN Investor over positive signaler

14 Likes

Ny Twitter melding fra eTheRNA

Kan det være i phase II/III Melanoma det blir kommersielt samarbeid med eTheRNA? Til og med pivotal phase / avsluttende fase står det i factsheet!

16 Likes

Spørsmålet er om de tør å prøve uten. Melanoma kreftvaksiner ser generelt ut til å være avhengig av en forsterker.

«Immune-Boosting Components Double the Effectiveness of Melanoma Vaccine Candidate in Phase II Trial»

Så behøver de kombinasjonen med CPI. Kun de store har det (listen har jeg lagt ut tidligere).

Immune checkpoint inhibitors have revolutionized the treatment of melanoma and many other cancers

Link: Immune Checkpoint Inhibitors in the Treatment of Melanoma: From Basic Science to Clinical Application - Cutaneous Melanoma - NCBI Bookshelf

Markedet er enormt, og økende.

15 Likes

Kan electroporation være en noenlunde ok Ex-Vivo erstatter for PCI?
Siden PCI bare virket forutsigbart In-Vivo?

Takk og lov for at det fungerte ish- fold in vivo :sweat_smile::muscle:
Tatt for seg i podcast radforsk :partying_face:

Hva skal en nu si til robot eller short? Sinnsykt hvor viktig det er å holde kursen «nede», lurer på hva dette kan være?

5 Likes

Jeg tror egentlig bare at en del udnytter usikkerheden. For første gang prøvede jeg selv at sælge igår til kurs 25, for at købe igen i kurs 23,7 i dag. Det gav 475 ekstra aktier, ikke alverden, men det var ganske let, desværre.

2 Likes