Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Ja…
Er ikke inne nå pga kortsiktighet…
Men solgte meg ut sist pga at “alt” så svart ut den nærmeste tiden…

Sitter nok med det jeg har over tid, men uansett styres beslutningen av hva ledelsen sier…
Noe jeg tror og håper på er gode fremtidsutsikter :grin:

2 Likes

Tror det kan være lurt å ta et lodd før morgendagen…
Husk vi er 4 kr under emisjonkurs,. Som dengang ble satt veldig lavt.
Mye positivt har skjedd siden det, og mye er i vente.
GG tikker og går,og er for meg en garanti for kurser over 200kr bare den…
Det er så utrolig mange bruksområder, noe vi har sett siste tiden… Og hvor stopper det,eller stopper det???

14 Likes

Har PCIB noen gang gått opp ved Q?

please remind me when was the last issue and what was the price?

Aug - Oct 2018 at 30 NOK.

3 Likes

Kan virke langt til 200kr men fungerer Pcib sin teknologi så passerer vi enkelt 200kr. Men det stopper vel ikkje heilt der. Var 200kr kursmål hadde eg solgt halvparten før avslaget fra AstraZeneca.

Holder forsatt på 1 200kr som første kursmål. Mcap ca 50 milliardær. Litt under det sjenerøse 12 000 kr som snoeffelen nevnte.

Vi nærmer oss svare for dette blir suksess eller ikkje.

25 Likes

Når du siterer @Snoeffelen, som referer “min tommelfingerregel”, så passer det å gjenta hva jeg skrev her i mars 2020.

Tommelfingerregelen stammer fra The Motley Fool (Kristine Harjes) og ble først introdusert her på forumet av @StockDZ

bacus3404INSIDER

mars '20

Nå er det igjen stor interesse for å anslå hva verdien av PCIB kan være; ikke den som framkommer i den eneste eksterne analysen, men den som vil framkomme den dagen store, internasjonale farmaselskaper eventuelt vil måle krefter mot hverandre.

Da har jeg et par ganger tidligere henta fram følgende sitat fra analytikeren Kristine Harjes i The Motley Fool:

"Historically, biotechs are valued at about three times the peak annual sales of the company’s lead candidate. If chances of approval look good, which you can judge by how far along the drug is and the strength of the trial data, and yet shares are still trading for far below three times peak sales, you may just have found yourself an undervalued gem. "

The Motley Fool – 19 Dec 16

How to Value Clinical-Stage Biotech Stocks | The Motley Fool

Having trouble deciding whether a clinical-stage biotech is a screaming buy or not? Our healthcare contributors are here to help.

25 Likes

according to arctic securities peak sales 2.257 billion NOK for only US and EU. if you apply the rule of thumb then share price is 180 NOK. if you factor in 51% LOA than current share price should be little over 90 NOK. this is only for EU and US

11 Likes

Følger deg på den beregningen, @StockDZ.

PCIB har i egne analyser estimert antall “eligible patients” til å ære ca. 3 000 i USA + Europa og i Asia til å være > 4 000.

Nærmere definisjon av Europa er ikke oppgitt, men vi får anta at man her legger til grunn EU, EFTA + Sveits og Storbritannia.

Sør-Korea og Taiwan har til sammen ca. 76 millioner innbyggere, og med en incidensrate for ekstrahepatisk CCA rundt den tredoble av av den man finner i USA og Europa (konservativt anslått), snakker vi om et antall pasienter I størrelsesorden 3 400 i Taiwan og Sør-Korea.

Om man så definerer “eligible” på samme måte (benytter samme reduksjonsfaktor) som PCIB sjøl har gjort for USA + Europa, snakker vi fortsatt om nærmere 1 000 potensielle pasienter til sammen i disse to landene.

Uansett vil det totale antallet “eligible patients” ligge langt, langt høyere den dagen man tør regne med Japan, Singapore, Thailand, Kina osv.

Ta gjerne også med i beregningen at markedene i Canada, Australia og New Zealand er “lavthengende frukter” når EMA og FDA først har gitt sine markedsføringstillatelser innenfor respektive områder.

You do the math :blush:

20 Likes

Just for RELEASE, not incl other targets, not incl Asia market….:sweat_smile:

Exactly Abacus, do the math…:+1:

1 Like

We can do the match later but today we can just just hope that PW will not crash the party tomorrow.

7 Likes

Ja har dårlig erfaringer med PW og presentasjoner.
Får håpe han i morgen har noen “godbiter” å servere markedet.

1 Like

Best å ikke håpe på noe som helst.

11 Likes

Enig, greit at markedet ser ut til å prise inn nada! Ingen framtidstro ventes her ser der ut til. Da er gjerne slike selskap innen biotek «morsomme» å sitte inne i ved positive nyheter.

1 Like

Dette er den riktige holdningen. Jeg holder Pcib fordi jeg tror på teknologien, men jeg tør ikke å ha noen som helst forventninger til morgendagens kvartalsrapport, det gjør åpenbart heller ikke markedet.

13 Likes

Det som kan forventes er en god redegjørelse rundt vacc. Der er de nødt til å komme med informasjon. Videre takt på rekruttering/Release/Interim. Burde forsåvidt holde tritt der. Så er jeg spent på hva som skjer rundt Olix/utvidelse? Får vi godt med info rundt dette burde det være kursdrivende selv om det ikke er info med penger på bordet.

9 Likes

Forventer nedgang, alt annet en positiv overaskelse.

3 Likes

Som altså har få sjanser til å overleve uten Pcib.

“Markedet” er styrt av frykt og grådighet.
Pcib styres av forskning.

8 Likes

Lave forventninger til morgendagen tyder på at det skal særdeles lite til av positivitet for at vi kan få en trivelig kursdag. Til forskjell fra tidligere presentasjoner har forventningene vært tildeles høye, og dermed har vi stort sett endt i minus. La oss nå håpe at vi endelig kan snu denne skuta fremover, og begynne kursen mot nord. Vi aksjonærer i PCIB må være Børsens mest tålmodige! Lykke til!

10 Likes