Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Begynner å bli kotyme at vi leser hvor fantastiske resultat PCIB leverer men INGEN vil benytte seg av resultatene og i hvertfall ikke betale for det ? Hva er feil ? Er det luftslott? Jeg og sikkert noen flere har problem med å forstå hva som ikke funker her. Trodde vi satt på gull men vi er priset til gråstein???

Forhåpentligvis sitter vi på noe i nærheten av gull som er litt forut for sin tid. På samme måte som å ha en flott nettside uten at noen har tilgang til internett.

BP slår meg som først og fremst opptatt av hva som kan gi penger, ikke nyvinninger som atpåtil krever dupeditter for å brukes. Det at de nå skal kombinere pci med cpi gir meg troen på at interessen kan bli større, for om det fungerer bra kan BP også tjene gode penger på teknologien. De kan få solgt enda mer CPI der hvor behandling i utgangspunktet er stanset. De skal gjøre kalde tumorer varme.

Synd at makro er helt elendig for tiden, ettersom det etterhvert trengs penger for å sette igang. Tror ikke vi kan regne med at det dukker opp penger fra noe annet sted enn en emisjon, så det får bli en gledelig overraskelse i så fall.

En av grunnene er kanskje paradigmeskiftet etter immunterapi, CPI osv har endret verdensbildet innen kreftmedisin? Jfr Release: kanskje greit ikke alle programmene nærmet seg målstreken?

4 Likes

Hadde vært enormt om PCIB klarte å få til noe med Olix, men markedet virker ikke å være like overbevist som deg. Du har truffet enormt bra på tidligere gravearbeid og antagelser, så det er bare å holde ut, aksjonærene og teknologien fortjener snart full klaff.
Om pcib klarer å skvise seg med Olix, hvilke summer kan det være snakk om i avtaler? Totalsummen blir vel voldsom, men det blir vel kanskje en liten up-front som kan dekke noen av de kommende utgiftene.

2 Likes

OliX har til nå fått Upfront på 450 og 810 Millioner $, og en avtale der beløpet ikke er kjent, men antydet større, men de har meg bekjent ingen andre inntekter enn det og gjerne noen Milestones.

Om vi skal ha Upfront fra OliX blir vel den bare symbolsk vil jeg tro, i beste fall ett kvartal eller to med drift? :thinking:

Det spennende vil vel eventuelt være om OliX/PCIB får en avale med en tredjepart, hvor stort marked den tredjeparten ser for seg (geografisk/kundegrunnlag og potensiell markedsandel), og hvor stor andel av en eventuell Upfront leveringsdelen er verdt.

Det vi vet er att de har aktivt letet etter leveringsmetoder over lengre tid, att de aldri har tatt ett produkt til klinikk uten en avtale, og att OLX104C og OLX301A skal til klinikk i år.
Nå har de riktignok bare ett produkt i klinikk allerede, så empirien er vel så som så. :sweat_smile:

9 Likes

Thanks @Stupet there are many reasons why I feel optimistic about a deal with Olix:

What We now know is:

  • dermatology has now been clarified to be the top priority for fimanac

  • pci moving fast now into developing a ready to use non invasive topical formulation for fimaporfin (lotion/cream) with an easy to use illumination device — why now and who asked for it? This is a great sign that pci biotech want to mature a collaboration into the next step (just look at the opportunity space here, hair loss, scars healing, eczema …) and also compare this solution to the invasive hair transplant performed everywhere.

  • the only collaboration in dermatology is with Olix

  • very good results achieved in the collaboration. One may argue that this is can not form basis for a deal just like what happened with Astra Zeneca. But if you compare AZ with Olix, one then need to choose between big and slow or small and fast.

  • I asked the etherna question in QA, although the collaboration is going well they still prioritize Olix (dermatology) over it … so it is pretty obvious that this collaboration is moving to the next step in the short/medium term. And once fimanac goes clinical it will be a whole different ball game for pci biotech.

Then you also need to read this transcript from Q presentation:




Link to transcript… I recommend you to read:

39 Likes

Mitt helt ukvalificeret gjett på en Pcib avtale, er at den kommer med BMC (Bristol-Myers Squibb), og den kommer i forbindelse med fimavacc.

19 Likes

Noe formening om en slik avtale vil kanskje kunne være nok til at vi unngår å måtte hente cash i markedet for å komme videre?

Om ikke vil en slik nyhet kunne gjøre at vi kan hente peng på et høyere nivå.

2 Likes

Jeg ser det ikke som en umulighed, men som jeg siger det er et meget ukvalificeret gjett.

2 Likes

Because?

2 Likes

Because of Opdivo.

3 Likes

Care to elaborate?

2 Likes

Ja de viste sterke tall på ASCO 2021

49% of patients treated with* Opdivo plus Yervoy *were alive at 6.5 years and 77% of these patients remained treatment-free

1 Like

Tror salven kan bli en. Hit…
Behandling av diabetes sår…
Pcib er Definitivt ikke død👍

2 Likes

Opdivo er i så fall godkjent for hode/nakke i slutten av 2016:

Bristol-Myers Squibb’s Opdivo® (nivolumab) is the First Immuno-Oncology Treatment to Receive FDA Approval Based on Overall Survival in Head and Neck Cancer

Og er også godkjent i kombinasjon med kjemoterapi (jfr opplysningene gitt rundt fimaVacc fase 2):

3 Likes

Realitet… når tar Bøhn hatten sin?

1 Like

Det er vel ikke så mye Bøhn kunne gjort med verken Corona eller resultatene til Astra…

1 Like

Bøhn kom inn etter første H&N nedleggelse for å unngå sånne suprise bomber. At da for andre gang en studie blir nedlagt, og platformen har mistet en hel del kan man ikke si at mannen har levert. Teknologien har de ikke klart å selge.

De har sagt nå i 14år vi har den beste transporten in verden :heart:, hvorfor i alle helv… er PCIB fortsatt der de er? PCIB trenger folk med nye tro og motivasjon.

CFO Ronny kommer også å ta sin hatt (jeg tror han allerede vet det selv), en 150 mio selskapet er langt fra så morsomt som før.

2 Likes

Prekliniske forsøk innen dermatologi går også mye raskere sammenlignet med onkologi, ref Anders Høgset på radium episode 174.

5 Likes

6 - 8 måneder på hair loss/alopecia

6 Likes