Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Tom Lehrer var matematikk-geni også….han er nå 94 år….en opplevelse å få være på konsert med han…det hadde vært noe å hatt til sjef for PCIB🙄

Over lang tid har selskapet hatt elendig kommunikasjon ut til aksjonerene og markedet. Stor lykke da Per tok roperten og sluttet etter at han ikke hadde mer stemme igjen. Da kunne det jo bare bli bedre med en ny CEO, men med hans tidligere attpåklatt som i podcaster bare har sagt lite / ingenting og tror at det kanskje ikke noe mer å legge til, etter å ha spurt Per og fått godkjenning av han, er jeg svært skuffet over ledelsen. Noen tør vel å ta i selskapet, omså med tang. Det må ny CEO for å få optimismen tilbake!! Hva skjer hvis Ronny forblir CEO???

1 Like

Tja, si det. Foreløbig har selskapet gått fra vondt til verre og ferden mot 0 ser ikke ut til å stoppe. En emisjon er umulig med den ledelse de har nå.

Spurte om jeg kanskje skulle oppdatere selskapspresentasjon for dem for noen uker siden. Hadde tatt meg 20 minutter. Ikke fått svar… Enten så har de det sjukt travelt eller så har de f***meg gitt opp.

1 Like

Forstår lite av at det ikke har kommet flere prekliniske samarbeid innen FimaNac, jfr uttalelsene til Anders Høgset da han var på podiet under Q en stund etter RNA Terapeutics. Disse samarbeidsavtalene tar tid å utforme sa han, men nå har det vell gått lengre enn lang tid?
Med resultatene skulle man tro flere ville teste synergiene med teknologien?

8 Likes

Her var så mye bra, at det bør leses i sin helhet av de som har interesse av PCI teknologien!

Published: 23 July 2022

Photochemical Internalization of siRNA for Cancer Therapy

25 Likes

Grusomt tanke !!

Har ikke lest hele her på mobilen, men “ståa” for PCIB sin del oppsummeres vel i “The PCI mechanism is a noninvasive technique that has developed over nearly two decades”. - og nå er selskapet med forskerne som skapte teknologien helt uten realiserbare planer for å kommersialisere den.

6 Likes

Bare noen veldig få siRNA-baserte legemidler har blitt godkjent som behandling mot spesifikke arvelige sykdommer. Det er sannsynlig at flere legemidler basert på siRNA vil bli godkjent i fremtiden?
De sliter i så fall med leveringen, og der kan gå mange tog fremover.

Enig at vi aksjonærer ikke har fått noe som helst servert om hvordan de skal kommersialisere teknologien videre. Men der får vi vell ikke vite noe før vi får vite alt?

4 Likes

Håpet er jo samarbeidet med siRNA-selskapet Olix.

“Chemically synthesized siRNA, a structural mimic of the Dicer-cleavage product of a long dsRNA, could trigger efficient and specific target gene silencing in mammalian cells. However, the new therapeutics based on siRNA couldn’t be easily utilized, because the use of siRNA to inhibit target genes has side effects in cells, such as off-target effect. In addition, it is hard to deliver siRNA to specific cells or organs effectively.

https://www.olixpharma.com/eng/rnd/rnd02.php

5 Likes

@lenny og @polygon

Per Walday hadde veldig mange år på seg til å skape noe kommersielt på det vitenskapelige grunnlaget som ble lagt av fremragende forskere som Kristian Berg, Anders Høgset, Pål Selbo m.fl. Walday lyktes ikke. Det gjorde for øvrig heller ikke Bøhn (Must sin protesjé).

Om noen tror at translasjonen fra forskning til medisin skal gå bedre med fungerende CEO, er jeg stygt redd for at de går fem på.

Selskapet trenger et nytt styre og en ny ledelse med innsikt og teft for å få fram medisinske behandlingsløsninger. Da må de få fram fortellingen om hva fotokjemisk internalisering kan tilby.

13 Likes

Men interessen for synergier innen medisin skapes oftest aller først i forskingsmiljøet. Der har PCIB tydeligvis lykkes, for teknologien er fortsatt høyst aktuell (jfr dagens publikasjon)
Men hvordan de jobber på loftet, og mørkeloftet over der, kan man saktens lure på!

10 Likes

Søndags tanker…
Olix inngår avtale med Pcib for bruk av teknologien på behandling av hårtap.
I tillegg til upront som finansierer vacc studiet,
Spytter de inn xantall Mill i Pcib sik nye søsterselskap,
PciTec som skal selge apparater som skal brukes på klinikker verden rundt🤩
Til behandling av hårtap.
Deretter arr…
Tror ikke ting er så helsvart som kurssen skulle tilsi.
God Søndag :norway:

4 Likes

Da må vel Olix ha med et større selskap med meir økonomiske muskler vil eg tru

3 Likes

Jeg er mer nyskjerrig på hva som egentlig skjedde rundt diabetiske sår med AZD8601 (Moderna LNP) :thinking:
Til tider kan man bli kvalm av penga som rår kontra vitenskapen.

5 Likes

Det gjelder å snu seg rundt når noen trakker deg på tærna, fremfor å gå stille i graven.
Nucana opp 178,13 % siste mnd.

5 Likes

Olix is developing ‘OLX104C’, a hair loss treatment using ribonucleic acid interference technology, and plans to enter a phase 1 clinical trial in the second half of the year.

According to market research firm Grand View Research, the global hair loss treatment market was estimated at 10.2 trillion won last year.

Link: https://korea.postsen.com/business/amp/41758

12 Likes

1 Sørkoreansk won er lik 0,0075 Norsk

0,0075 * 10.200.000.000.000 = 76.500.000.000 NOK … isch $ 7.65 mrd

Olix+ Pci blir viktigere enn noen gang!
Fra kreftbehandling til lakselus, hårtap å nå muligens sexlyst. Slagordet gjelder fortsatt. «Pci virker på alt»

…Foruten aksjekursen…