Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Tror best at Ronny tar sin hatt, styreleder stapper inn. Nye presentasjon er en som lukter fortsatt svett av gamle tanker. Ny CEO … han / hun må ha super power.

1 Like

… eller hun :blush:

4 Likes

Jeg tror ikke det tar lang tid før vi får vite om PCIB har livets rett. Hvis ikke fimaVACC studien klarer å vekke interessen i markedet, så er PCIB på feil planet. I så fall må de håpe på at et eller annet prosjekt innen fimanac gir uttelling. Men en slik strategi kan de ikke holde på med særlig lenge; aksjonærene vil ikke være med å finansiere virksomheten under så usikre betingelser

Når dette er sagt vil jeg hevde at fimaVACC studien er meget interessante, og jeg tror at den settes i gang rimelig snart. Selvsagt er også fimanac en spennende teknologi, men her er får vi aldri vite noe på forhånd.

2 Likes

Helt klart må 3 punkt avklares : Ny “skipper” (med los) - nye studier må avklares og sist men ikke minst må “bingen” fylles av oss som vil bli med videre. Litt krevende men ikke umulig.

1 Like

Ser ut som min spådom om buklanding har starta igjen ( desverre).
Kursen holdt noen dager lenger denne gangen men nå går det nok ned mot der vi var før denne merkelige oppgangen ( uten nyheter blir ikke oppgangen varig ). Fin presentasjon holdt ikke for å beholde optimismen. “Parykk-nytt” i fra Korea - ny sjef- nye avtaler eller tilsvarende må smelle i bordet før vi kan juble.

2 Likes

Nå må denne mannen gjøre et valg! Enten selge seg ut eller ta grep i PCIB! Det ville vært småpenger for ham å spytte inn det som trengs for å få i gang FimaVACC-studien, samt skape den situasjonen som ville gjort det overhodet mulig å rekruttere en ny CEO!

Om Must sin styreleder nå kjører selskapet i grøfta pga. manglende handling, så vil han i mine øyne være erstatningspliktig for å søle bort siste rest av aksjonærenes penger.

28 Likes

PCIB er et lommerusk for herr Must så ikke forvent allverden i fra den kanten. Man kommer ikke dit han er ved å kaste gode penger etter dårlige penger så det er nok opp til selskapet å presentere prosjekt som kan gi ham og alle oss andre avkastning før pungen åpnes. Kursen flater-synker som forventa og intet nytt fra dem som kan stoppe - snu trenden.

1 Like

??? Noen som ble “sur” når jeg spådde buklanding ??? Helt greit å bomme med slik spådom.

updated 3/8/2022

6 Likes

Noko spennande for oss Pcib aksjonærer?

1 Like

Intradermal injection, minner om Pcib. Ble det sagt fra selskapet at de utviklet en lysdiode, for en stund siden?
Hvis så, hva skulle den brukes til og hvorfor utviklet de den? De har jo ikke noe annet på gang enn Vaccstudien?

5 Likes

Jeg fikk bekreftet pr e-post fra RS den 27.06.22 at (gjelder FimaNac):

«PCI Biotech sin utviklingsstrategi for ‘topical formulation & skin illumination device’ er målrettet mot klinisk bruk i fremtiden.»

Jeg fikk også forklart pr telefon at ‘topical formulation’ skal være en mer komplisert utvikling enn selve lyskilden, og at de har eksisterende lyskilder til preklinisk bruk i utviklingen.

Dette ble også nevnt av PW i podcast etter sist Q mener jeg.

11 Likes

Om det er OLX104C du tenker på så blir det sannsynligvis Topical administration når den går til klinikk, derfor det er interessant hva Lenny nevner over.
Aner ikke hvorfor det står intradermal i IR boken deres, men tipper det er pga. pre-kliniske forsøk på mus de refererer til.

5 Likes

Angående Intradermal injeksjon:

OliX:

PCIB:

9 Likes

Om utvikling av ‘topical formulation’ er så komplisert, får de dette klart i tide før Olix går videre da?

2 Likes

Et godt spørsmål. Og vi vet heller ikke hvor lenge de har arbeidet med dette. Det meste i disse prekliniske samarbeidene er preget av konfidensialitet.

PCIB og OliX inngikk samarbeid 05.05.21. Hvis PCIB utvikler topical krem sammen med OliX (og eventuelt tredjepart, kan dette ha startet allerede samme år for det vi vet. I så fall fikk OliX den 17.08.21

«Notice of Allowance from U.S. Patent and Trademark Office for Investigational Hair Loss Therapeutic, OLX104C»

OLX104C is a long-lasting topical therapeutic that can potentially minimize systemic side effects as it is rapidly degraded upon exposure to blood.

Link: https://www.olixpharma.com/eng/pr/news.php?ptype=view&idx=239&page=1&code=news_eng

7 Likes

Vil tippe det ikke gikk mer enn ett par måner før de begynte å tenke litt på det, men det er ren gjetning (og gjerne litt ønsketenkning) fra min side. :crossed_fingers:

2 Likes

Om PCIB bommer her og Olix går videre uten kombinasjon med vårt produkt så er fjaskoen mer eller mindre komplett.

Fiasko er i så fall baket inn i aksjekursen allerede.

3 Likes

Det kan jeg garantere deg at den ikke er.