Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Tok 5000 aksjer, redd det ender opp som årets bidrag til velgjørenhet

Skulle gjerne sagt det var mine første pcib aksjer, men var faktisk innom en tur under den lange ørkenvandringen rundt 5kr for noen år siden.

6 Likes

Ja vi får håpe det skjer noe positivt snart. Kanskje det skjer noe med samarbeidet med det kinesiske hår-selskapet?

Koreansk. OliX Pharmaceuticals Inc

5 Likes

10 kr

1 Like

Ikke gitt at det går slik, men vi kan kalle det bull scenario

16 Likes

Inngangen til morgendagens kvartalspresentasjon er at PCIB kursen er gruset og synes å diskontere inn all mulig negativitet. Det blir interessant å høre rikets tilstand i morgen. Er alt virkelig så begredelig og ille som dagens markedsverdi indikerer? Lykke til med Q.

Logdec1774

10

5 okt.

Kjære forumsvenner.

Viser til @Gunnersaurus mail fra HP.

The joint feedback from you all was shared with the BoD and discussed at a non-executive session at a recent BoD meeting. Without going into details here, the Board decided on a number of steps aimed at improving our communication. These will be gradually implemented and noticed over the coming months.

Siden vi har lite å diskutere for tiden, så legger jeg ut en liten liste med mulige triggere.
Vi får ta opp listen om ett år og sjekke om noen av disse har materalisert seg :wink:

Vennligst ta diskusjonen på småprat.

Oppdatering:
Trigger 13 info om status (18.102021)

Generelt

  • Trigger 1 Ny CEO (tidslinje <3mnd)
  • Trigger 2 Nytt medlem i BoD (tidslinje <3mnd)

FimaCHEM

  • Trigger 3: Åpenhet ang innrullering (tidslinje <3mnd)
  • Trigger 4 : Mer synlig i verden (tidslinje <3mnd)
  • Trigger 5 : Phase 1 paper ang studien (tidslinje <3mnd)
  • Trigger 6 : Safety 8 pasienter - Release (tidslinje <3mnd)
  • Trigger 7 : Avklaring med FDA ang kontroll arm (tidslinje < 3mnd)
  • Trigger 8: Økt takt i innrullering (tidslinje < 6mnd)
    Bytte av CRO, fra PPD til IQVIA
  • Trigger 9 : Partner i Asia

FimaNAC and FimaVACC

  • Trigger 10 : Paper med AZ (tidslinje <3mnd)
  • Trigger 11 : Klinisk basert på AZ samarbeid (tidslinje <6mnd)
    Arpan Desai (AZ) som deltok på samarbeidet med Anders har fått seg ny tittel: Associate Director , Nucleic Acid Therapeutics, Pharmaceutical Sciences . Arpan kjenner PCIB godt. I hans PhD fra 2014 så får vi en smakebit: http://eprints.nottingham.ac.uk/14146/1/Thesis_AD_vFinal.pdf “Photochemical membrane disruption Photosensitsors are delivered to the endosomal pathway, exposure to light results in the release in formation of reactive oxygen species which destroy the endosomal membrane”. Viser til TPPS4, TPPS2A,AlPcS2a.

  • Trigger 12 : Hvem eier den hemmelige medisin x? Partner avtale? (tidslinje <3mnd)
    Forskningsprosjekter
    «I 2019 rapporterte vi også lovende resultater som viser at lysaktivering av PCI-fotosensitiseren TPCS2a/fimaporfin i kombinasjon med legemiddel X ( på dette stadiet vil vi ikke oppgi navn da prinsippet vurderes for patentering ) fører til kraftig hemming av vekst og økt drap av tykktarm- og brystkreftceller. I 2020 ble dette arbeidet bekreftet i en xenograft musemodell og arbeidet er nå i sluttfasen og vil bli sendt inn for publikasjon. Medisin X benyttes klinisk og testes ut som en lovende behandling av ulike kreftformer. Relevant for oss er at medisin X har vist seg å gjøre kreftstamceller mer sensitiv til ulike kreftterapier».
  • Trigger 13 Judith Jing Wen Wong Phd avhandling (tidslinje <3mnd) ref over. 17.10.2021 Avhandling innlevert. Disputas ca mid desember 2021
  • Trigger 14: Klinisk VACC med UZH (tidslinje <6mnd)
    “As the overall goal of our project is to assess feasibility and to pave the way for human testing of PCI-based vaccination, we will also make first preparations for clinical translation of this novel vaccination method.” SNF | P3 Forschungsdatenbank | Project 162773

  • Trigger 15 : Klinisk basert på Olix samarbeid (tidslinje <6mnd)
    image
  • Trigger 16 : Klinisk basert på Academisch Medisch Centrum samarbeid (tidslinje?)
    Xiaolin ZHANG Academisch Medisch Centrum er med på en av PCIB sine patentsøknader (COMPOSITION FOR THE TREATMENT OF INTRACELLULAR BACTERIAL INFECTION)

  • Trigger 17: Klinisk basert på eTheRNA samarbeid (tidslinje?)
  • Trigger 18 : Klinisk basert på Immunicum samarbeid (tidslinje?)
  • Trigger 19 : Klinisk basert på Aposense samarbeid (tidslinje?)
  • Trigger 20 : Klinisk basert på IMV samarbeid (tidslinje?)

FimaLICE

  • Trigger 21 : Fiskelus prosjektet skal ende i publikasjon(er) (tidslinje +1år)
  • Trigger 22: Fiskelus patentsøknad (tidslinje +1år)

FimaSONIC

  • Trigger 23 : Klinisk basert på ultrasonisk PCI (tidslinje?)
  • Trigger 24 : Klinisk basert på forsking hos Laser institutt i California (tidslinje?)

Patentsøknader (USA)

  • Trigger 25 Patentsøknad som enda ikke er offentlig - > basert på medisin x… (tidslinje <3mnd)
    Forskningsprosjekter
  • Trigger 26 : METHOD (mRNA) Publication date: February 25, 2021 - Anders Høgset
    Denne bør vel kunne godkjennes relativt raskt siden dette er opplagt del av PCIBs patentfamilien, samt den er ganske så unik mhp dosering
  • Trigger 27 : TREATMENT OF CHOLANGIOCARCINOMA WITH TPCS-2A INDUCED PHOTOCHEMICAL INTERNALISATION OF GEMCITABINE Publication date: October 29, 2020 - Anders HØGSET, Per Edvard WALDAY, Pål Kristian SELBO, Kristin EIVINDVIK, Lena FINNESAND
  • Trigger 28: COMPOSITION FOR THE TREATMENT OF INTRACELLULAR BACTERIAL INFECTION Publication date: August 27, 2020 Anders HØGSET, Sebastian A.J. ZAAT, Xiaolin ZHANG Academisch Medisch Centrum
  • Trigger 29 : METHOD Publication date: February 22, 2018 - Anders HØGSET
  • Trigger 30 : METHOD Publication date: February 11, 2016 - Pål JOHANSEN, Anders HØGSET
  • Trigger 31 : METHOD OF VACCINATION Publication date: December 12, 2013 - Kristian Berg, Torunn E. Tjelle, Anders Hogset, Lina Prasmickaite

Har sikkert glemt noen …

Ser Nucana fra lav 1,88 usd har steget nesten 1 usd til 2,87 usd… PCIB kursen henger etter mot de fleste parameter?

13 Likes

(Deleted)

4 Likes

Helt fritt valg å mene hva som er triggere på en gruset markedsverdi.

Denne er fra Logdec og godt arbeid og beskrevet under fundamental tråd med snart 100 likes :muscle::joy:

Da kursen var 80kr var kanskje ikke alle punktene triggere. På kurs 14 kr er kanskje alle punktene virkelig triggere :bomb::joy:

Rikets tilstand blir uansett beskrevet morgen.

Regner med de to meglerhus Arctic og ABG som nu endelig dekker PCIB vil delta på Q&A og eventuelt vil kunne komme med oppdaterte kursmål og analyser etter Q presentasjonen. Kursmål er hhv 24kr og 37kr….

Ser ut som svært få er inne i aksjen før Q. Og sentiment og forventninger helt bånn i bøtta! Perfekt dersom det kommer bare en liten positiv vibrasjon :sweat_smile::muscle:

Er nydelig at Ebitor jobber. Sikreste tegnet på solid rekyl :joy:

3 Likes

(Deleted)

5 Likes

Meget stille her idag :sweat_smile:

1 Like

Bortsett fra Jubel som fortsetter med sin endeløse jubel…

2 Likes

Samtidig andre fortsetter med sin endeløse negativitet. Helt fair at noen ikke har aksjer i selskapet og at det oser av negativitet. :joy:
Hyggelig at noen tar seg bryet må påpeke at noen er positive :joy:. Tydelig kun en igjen i og med så spesielt å finne en på tråden som er overtatt av dommedagsprofeter og alle som er negative er til overmål fullastet med PCIB sies det :joy:

Jo 1 only, forståelig at aksjonærer er misfornøyd med kursutvikling og mcap. The1only hva skal et biotekselskap med bredt IPR og bred plattformteknologi innen preklinisk og klinisk, en indikasjon onkologi ODD i avsluttende fase, Vacc, Nac, preklinisk resultater innen antibakteriell resistens, lakselus, lys i hjernen teknologi, mRNA, CRISPR osv prises til? Selv under pandemi prises vaksinasjonsteknologi meeeget solid. Dagens mcap er det den er 500 millioner. Nu er teknologi innen ovennevnte ofte meget høyt priset og etterspurt i biotekverden og prises ofte svært høyt. Det levner liten tvil at mcap prises til opphørssalg mener jeg. Er mcap 500 mill for mye menes det og hvorfor negative og hvordan skal ikke noe av gode results prises både i klinisk og preklinisk? Ja, skjønner det ventes på avtale og da validering av teknologien, men skal da liksom kursen stige flere 100 % på en dag :joy: OM så skjer?? Men når ingen tror på positive nyheter blir mcap deretter. Håper pessimistene og markedet bommer big time! Fasit er enda ikke her som så mange ser ut til å mene inneha.

8 Likes

@Jubel
Har du forståelse for at det er en del negativitet rundt PCIB nå eller synes du det er helt uberettelig??

2 Likes

Her er det bare å finne frem vaselinen og håpe på minst mulig fist opp i toeren i morgen. Jeg er helt nøytral i forhåpningene til Q og forbereder meg på det verste. Huff.

7 Likes

I løpet av to dager får jeg servert kvartalspresentasjonen i mine to eneste selskaper på børsen (NANO er riktignok etter hvert blitt ti ganger så stor som PCIB i min portefølje). I NANO håper jeg på å unngå en uventet negativ overraskelse, mens jeg i PCIB håper på en uventet positiv overraskelse.

10 Likes

Det er frustrerende å være aksjonær i PCIB og dette skyldes ikke skriveriene på Tekinvestor, men primært aksjeutviklingen det siste året. Denne skyldes mange forhold ;, foruten releaseproblemer syns jeg det mest beklagelige er at man får inntrykk av at selskapet ikke har en begrunnet strategi for hvordan man skal klare å gjennomføre kommersielle fremskritt.

Nå håper jeg virkelig at ledelsen gjenreiser tilliten til selskapet. Release studien er selvsagt gjennomførbar og vi må nå bli fortalt om et konkret opplegg som sikrer at så skal skje. La gå at det trengs en emisjon for å klare dette; etter mitt syn vil dette være vel anvendte penger for aksjonærene, alternativet tatt i betraktning.
Så har vi fimaVACC. Teknologien virker enkel. Hva er årsaken til manglende progresjon her? Covid 19, pengemangel? Eller er det grunnleggende svakheter ved metoden, f.eks at man idag ikke har god nok kunnskap om medisinområder der økningen i T celler er nøkkel- elementet i kampen mot sykdommen.

FimaNac er et kapittel for seg. Myteomspunnet, men fortsatt på preklinisk stadium. Riktignok med et klinisk forsett i Asia. Hvordan er veien frem for dette produktet?

Det sies at mens gresset gror dør kua. Det er vel ikke slik ledelsen ser fremtiden for seg. Reelt tror jeg ledelsen innser at de ikke kan leve av aksjonærenes penger i lang tid fremover ( bortsett fra et par år med release). Dette betyr at man ikke kan regne med det er mulig å vente til at de mest optimale tilbud om kjøp/lisensiering av delteknologi dukker opp. Overlevelse er det viktigste for selskapet og da er det ofte nødvendig med kompromisser.

For å si det kort; ledelsen må fortelle oss hvordan de vil nå sine og våre mål og informere oss under prosessen. That’s all.

31 Likes

Amen. Jeg har formidlet dette til selskapet gjentatte ganger via e-post til IR, og også sendt spørsmålet til podcast. Men IR virker ikke å ville ta til seg dette budskapet. Jeg forventer nok en Q med tåkeprat, dessverre.

Edit: IR jobben i PCIB er fullstendig greinalaus. Det er lettere å få informasjon fra vesten i Nord Korea, enn det er å få informasjon som eier i PCIB.

11 Likes

(Deleted)

18 Likes

Ser at vi må helt tilbake til januar 2017 for å registrere en tilsvarende lav aksjekurs.
Da er det vel ikke rart at noen og enhver er oppgitt.
100% støtte til lenny !

1 Like

såså , med tanke på det kun er 14 kroner igjen så er det nok ikke så veldig vond selv om det skulle gå ned. :wink:

1 Like