Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Ikke annet som foregår enn at en eller flere aktører(tradere) ser sitt snitt til å pumpe disse utbomba aksjene opp og tjener selvsagt godt på det.

Det ser helt latterlig ut, men sånn er det :laughing:

1 Like

Hvordan får de egentlig til et opplegg som dette uten å spre rykter eller nyheter?

Det kan jo være at Olix lekker i Sør-Korea. Ken så veit. Verden er liten

Vil jo vises på listene Fredags morgen. Men blir ikke overrasket om det er en copy/paste av Nano…

1 Like

Stor nok lommebok, smal sak for de med lassevis av kapital til å få slikt til i denne type aksjer.

Om en eller flere bare tar poster ukritisk så kommer slike bølger. Verre er det ikke. Avtal med 4-5 kompiser om å bruke 50-100k hver og kursen er 6-7 på null time ( men husk den vil ramle fort også når det blir avdekket null nyheter )

Først må man kjøpe seg inn selv, deretter må man klare å få andre investorer til å kjøpe og slik løfte kursen. Man er dermed avhengig av å få lure andre til å tro at noe er på gang. Jeg skjønner ikke hvordan de klarer det uten å spre rykter eller konkrete nyheter?

Lite sannsynlig. I går var det Nano, I dag både PCIB og Targovax

De kjøper seg stille og rolig opp til en grei post uten å lage for mye oppgang, deretter settes det fart, flere kaster seg da på automatisk og da er det igang.
Husk at disse legger seg på begge sider i boka mens de kjøper seg opp, skremmepost på salg, kjøpsposter som mur mens de plukker kontrollert inntil de er tilfreds.
Så setter de fart og kursen bykser 10-12% og mange kaster seg på.
De som kaster seg på er småsparerne hvor de fleste av dem/oss blir sittende igjen som tapere fordi vi kan ikke spillet godt nok.

Derfor må man vite hva man gjør og vokte seg vel når man kaster seg på disse bølgene, er man heldig kan fortjenesten bli bra, men for egen del opplever jeg stadig å bomme på bølgene selv om jeg tror jeg har kontroll på de.

5 Likes

Selvsagt har du rett.Hvis Olix kommer med noe , så hadde vel kursen gått med 10 kroner og ikke 1 krone

2 Likes

Lenge siden det var noe spenning i Pcib så vi får bare legge det på hylla som en hyggelig dag og vente på neste episode. Jeg var helt ute en kort periode men har ca 30+ på dagens 50k beholdning så går ikke i pluss denne uka.

3 Likes

Jepp, bevares, for de som sitter inne er det gullfint uansett :grinning:

2 Likes

3 pausen på kort tid,hva skjer da???

Følger ikke med på den nå, men vil anta at det legges kjøpsposter høyt over selger?

Tja. Pcib sin teknologi har "fallt " uten grunn.
Da er det vel ikke rarere at den stiger “uten grunn”.
Hva er teknologien verdt?
Men nå er det jo mulighet for de som har mistet håpet å kvitte seg med noen aksjer.
"Børs er en overføring av verdier fra de kortsiktige til de langsiktige. "

Enten er Pcib-teknologien en bløff. Eller… ?

4 Likes

Det stemmer vel ikke? De stoppet RELEASE og la ned FimaChem, så det er vel ikke uten grunn at "teknologien har “fallt " uten grunn.”

2 Likes

Nei, ikke i aksjemarkedet.
Men har teknologien til PCib gått ut på dato?

1 Like

FimaChem har gått ut på dato, ja.

Vacc og Nac har jo ikke gått ut på dato, men de har jo fortsatt en lang vei å gå før man finner ut av det.

Når det er sagt, så unner jeg virkelig aksjonærene dagens oppgang :slight_smile:

4 Likes

Litt spent på om du har inside informasjon som vet Pcib har en lang vei å gå i t.d Nac,kan vel fort skje at nokon finner ut at dei kan bruke teknologien til noko og er villig til å betale for det?sei ikkje det vil skje,men er ikkje sikker på veien er så lang som du gjentar gang på gang her inne.Når det er sagt er det mest trulig en pump og dump vi ser,men med snitt på 4,85 på dagen omsatte aksje må dei vel kjøre den en del høgere i morga?

7 Likes

Om det ikke fantes håp etter snart 2 år med elendighet, hadde vell denne tråden vært død for lengst? Sist Q handlet mye om fimaVacc, siRNA og dermatologi. Så lenge siRNA medisin knapt finnes på markedet, jobbes det selvsagt med synergier og utvikling. Det kan derfor komme nye samarbeid og utlisensiering av teknologien fremover, også innenfor dette området. Kanskje ikke rart at en eller annen tar et lodd i teknologien, som løfter kursen noe på slike nivåer? Det behøver vell ikke være en robot som er eneste alternativet? Mcap sluttet på 203,8 millioner i dag, feks 1/5 av BergenBio (til sammenligning, hvor det også har vært stille lenge)

Update Time: 02 Aug 2022

Hurdles to siRNA Delivery

The in vitro and in vivo delivery of “naked” siRNA, without a delivery system, can come up against several extracellular and intracellular obstacles such as the rapid degradation by nucleases (t½ ~ 10 min), rapid renal clearance, activation of the innate immune system, and the low accumulation in the target organ after systemic administration. Moreover, siRNA is characterized not only by low cellular uptake due to its negative charge and high molecular weight (~13 kDa) but also by its inability to escape from the endo-lysosomal compartments to the cytoplasm.

Several strategies have been developed to enhance the cytosolic delivery of siRNA [41] such as proton sponge effect [42], fusogenic groups [43], and photochemical internalization (PCI) technology. This review focuses on the PCI mechanism for siRNA release and the next paragraphs will present a description of this mechanism with several examples of PCI-mediated cytosolic delivery of siRNA using different vectors.

Link: Photochemical Internalization of siRNA for Cancer Therapy | Encyclopedia MDPI

15 Likes