Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Ja, det synes nok alle aksjonærer.
Men det er hva man tror om fremtiden som bør avgjøre om man skal være aksjonær eller ikke.
Fortiden får vi ikke gjort noe med. Det er fremtiden som teller.

2 Likes

Vel…. Du står vel for omtrent 25% av alle innleggene her inne…… Og du har vel aldri vært kritisk til noe som helst.

Synes du ikke at det er greit at kritikkverdig elementer påpekes og at det stilles kritiske spørsmål?

12 Likes

Jeg har fulgt med i tråden her i lang tid, og tror jeg kan fastslå at kvaliteten på innleggene nå i snitt er på samme nivå som aksjekursen. Kritikk, som selskapet i de grader fortjener, møtes med latter og ville fantasier av aksjonærer som helt tydelig ikke har bakkekontakt. Det er nok ingen tvil om at PCI har vært en enorm feilvurdering fra min side, og som hos mange andre her inne er det nok min dårligste investering noen gang.

Teknologien er nok like god som jeg alltid har ment, men den lider nok tungt av at den i forhold til alternativene er veldig upraktisk. I tillegg har vi en ledelse som ikke ser ut til å klare å få til verken avtaler eller nevneverdig fremdrift i Chem-studien, og jeg tror nok bare en syntetisk kontrollarm kan redde studien nå. I mellomtiden vil kursen være avhengig av en større avtale i enten Nac eller Vacc, men der ser det ikke ut til å skje noe som helst.

Hadde det ikke vært for at mitt papirtap er så formidabelt at jeg i praksis ser pengene som tapt, så hadde jeg solgt meg ut og flyttet pengene til noe annet, men siden ting er som de er får det bare være. Kanskje våkner jeg en vakker dag til en melding som puster liv i dette kadaveret.

44 Likes

Takker for et oppriktig innlegg, jeg føler og vudererer situasjonen rundt PCIB på samme måte.
Det trengs russiske prosenter til å ta igjen det tapte og slikt skjer bare ikke i virkeligheten.
Jeg har mailet Bøhn tidligere men fikk aldri svar.
Min mistanke om snake oil er styrket.

4 Likes

Vi er nok mange som tenker våre tanker, men godt du nå kom inn å skrev et med kvalitet da.

1 Like

Det er vel ikke kvalitet det innlegget skal måles på. Det er derimot utløp for frustrasjon. Mange som tenker det samme tror jeg.

1 Like

Så får vi håpe at det ikke er noen (mange?) her inne som driver med forskning. Spesielt ikke den (heldigvis) strenge/vanskelige legemiddel-forskningen.
Men at Pcib ikke har noen verdi med sin teknologi når de arbeider på områder, spesielt kreftforskning, hvor annen forskning stadig feiler og/eller får tilbakeslag …
Det tror jeg ikke.

3 Likes

Upraktisk? Hvis alternativet er døden, er vell det praktiske ikke noe som velges bort, om det kan gi livreddende hjelp, jfr feks gallegangskreft?

Støtter forøvrig 100% at ledelsen og styret kan stilles til veggs etter Q, om det er sedvanlige tonen rundt budskapet som gjelder.

15 Likes

Ja det mener jeg. Og det har ikke hjulpet. Det er vell bare å se på aksjekursen hva folk mener om ledelsen og styret.

1 Like

Slik jeg opplever forumet er det en daglig kamp mellom optimister (som fremhever teknologien) og pessimister (som kritiserer ledelsen/styret for manglende fremdrift).

Og slik har det vært siden AZ-nei oktober 2020.

3 Likes

Hvis PCIB lykkes stort skal jeg lage en montasje med chartet over flere år med kommentarer fra dette forumet plassert på topper og bunner. Både superhaussing og sutring.
Jeg har ikke satset alle sparepengene mine her, langt i fra. Men jeg mistenker at mange har gjort nettopp det. Og det på høye snitt.

1 Like

Jada, men når du trekker frem at styret og ledelsen hver dag, sågar i et helt år, har fått kritikk her inne, uten at det har hjulpet, da har jeg ikke ord… Hvem fra ledelsen og styret burde følge TIs kritikere, mener du?

Poenget: Du kan kritisere her inne i tre evigheter, men det vil ikke hjelpe før du adresserer utfordringene via riktige kanaler (som for ordens skyld ikke er TI).

2 Likes

Nok fra meg om det.

Vet ikke om du er ny her inne, men denne la jeg ut for en uke siden.

3 Likes

Dette er sitatet jeg kommenterte: Vet ikke om jeg er helt enig her. Ledelsen og styret har vell fått kritikk hver dag i over et år her inne. Uten at det har hjulpet.

Enten så forstår du at det ikke en gang henger aller, aller, aller, aller ytterst på greipen, eller så gjør du det ikke!

Hva du gjør for å bøte på din frustrasjon, har jeg få tanker om.

Jeg har nok vært her en stund.

Men i alle dager. Nå går vi ned på et særdeles lavmål her inne. Du står vel for egne ord å utrykk? Er det nicket til en slags prest eller bedreviter du drar frem her?
Vi får holde oss til selskapet. Personangrep bør modereres.

5 Likes

Er egentlig helt enig i det. Beklager uhensiktsmessig skriving, også til deg, @lenny
Tar meg en selvpålagt skrivepause fra nå.

Enig. Noen Hegnar forum vibes her inne i det siste. Så koselig ….

Det er begrenset nedside fra 14kr.
Jeg tror (håper) Pers snakk om retention i en podcast er blåst opp unødig mye. Hvor mye kan det koste å tilby 60 pasienter i kontrollarm lokal oppfølging? Hvis Release må gis opp er jeg enig, ellers tror jeg en glamelding før eller senere vil blåse hatten av dere. Det kan være hva som helst. Stemningen her er like surrealistisk som dagene før AZ stakk, og forumet krydde av nye nick. Nåer stemningen like deppa som den var euforisk. Jeg tror på en mellomting.

14 Likes

@Kontorstol,

skjønner godt st du er frustrert. Du er slett ikke alene. For de langsiktige eierne av selskapet har hatt god grunn til å vente mer.

Da tenker jeg ikke først og fremst på aksjekursen men på hvordan styre og ledelse har forvalta den intellektuelle eiendommen selskapet, over år, har bygd opp; ikke minst svært lovende kliniske resultater både i fimaCHEM og fimaVACC - og så langt vi har fått innsyn i - svimlende gode prekliniske resultater fra naken levering av nukleinsyrer (ingen LNP og PEG nødvendig!).

Komplett datasett fra fase 1 i fimaVACC (som selskapet gjennomførte i egen regi), forelå allerede i slutten av april 2019. Siden har det stort sett vært prat.

… og sånn kunne jeg dratt på - produktområde for produktområde.

At anvendelse av PCI-teknologien er “upraktisk” sammenlikna med andre løsninger, følger jeg deg imidlertid ikke på. I noen sammenhenger må den da være klart enklere (f.eks. naken levering av nukleinsyrer).

Partneravtaler for behandlingsløsningen for eCCA (Europa, USA og Sørøst-Asia) kommer, tdligst når sikkerheten er klarert og seinest etter interimsavlesningen (men da blir de dyre).

Nå er det helg både i heimen og på børsen. Men til uka har vi all grunn til å ha forventninger til at ledelsen vil innfri styrederens lovnader om nye takter i selskapets kommunikasjonspraksis.

Da venter jeg - i det minste - konkret numerisk oppdatering på rekrutteringen til RELEASE-studien - og dessuten hva man siden forrige kvartalspresentasjon faktisk har gjort når det gjelder “retention- problematikken”. NB! ikke hva man har tenkt og vurdert å gjøre, men hva man faktisk har iverksatt! For meg er dette ildprøven.

43 Likes