Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Slik jeg opplever forumet er det en daglig kamp mellom optimister (som fremhever teknologien) og pessimister (som kritiserer ledelsen/styret for manglende fremdrift).

Og slik har det vært siden AZ-nei oktober 2020.

3 Likes

Hvis PCIB lykkes stort skal jeg lage en montasje med chartet over flere år med kommentarer fra dette forumet plassert på topper og bunner. Både superhaussing og sutring.
Jeg har ikke satset alle sparepengene mine her, langt i fra. Men jeg mistenker at mange har gjort nettopp det. Og det på høye snitt.

1 Like

Jada, men når du trekker frem at styret og ledelsen hver dag, sågar i et helt år, har fått kritikk her inne, uten at det har hjulpet, da har jeg ikke ord… Hvem fra ledelsen og styret burde følge TIs kritikere, mener du?

Poenget: Du kan kritisere her inne i tre evigheter, men det vil ikke hjelpe før du adresserer utfordringene via riktige kanaler (som for ordens skyld ikke er TI).

2 Likes

Nok fra meg om det.

Vet ikke om du er ny her inne, men denne la jeg ut for en uke siden.

3 Likes

Dette er sitatet jeg kommenterte: Vet ikke om jeg er helt enig her. Ledelsen og styret har vell fått kritikk hver dag i over et år her inne. Uten at det har hjulpet.

Enten så forstår du at det ikke en gang henger aller, aller, aller, aller ytterst på greipen, eller så gjør du det ikke!

Hva du gjør for å bøte på din frustrasjon, har jeg få tanker om.

Jeg har nok vært her en stund.

Men i alle dager. Nå går vi ned på et særdeles lavmål her inne. Du står vel for egne ord å utrykk? Er det nicket til en slags prest eller bedreviter du drar frem her?
Vi får holde oss til selskapet. Personangrep bør modereres.

5 Likes

Er egentlig helt enig i det. Beklager uhensiktsmessig skriving, også til deg, @lenny
Tar meg en selvpålagt skrivepause fra nå.

Enig. Noen Hegnar forum vibes her inne i det siste. Så koselig ….

Det er begrenset nedside fra 14kr.
Jeg tror (håper) Pers snakk om retention i en podcast er blåst opp unødig mye. Hvor mye kan det koste å tilby 60 pasienter i kontrollarm lokal oppfølging? Hvis Release må gis opp er jeg enig, ellers tror jeg en glamelding før eller senere vil blåse hatten av dere. Det kan være hva som helst. Stemningen her er like surrealistisk som dagene før AZ stakk, og forumet krydde av nye nick. Nåer stemningen like deppa som den var euforisk. Jeg tror på en mellomting.

14 Likes

@Kontorstol,

skjønner godt st du er frustrert. Du er slett ikke alene. For de langsiktige eierne av selskapet har hatt god grunn til å vente mer.

Da tenker jeg ikke først og fremst på aksjekursen men på hvordan styre og ledelse har forvalta den intellektuelle eiendommen selskapet, over år, har bygd opp; ikke minst svært lovende kliniske resultater både i fimaCHEM og fimaVACC - og så langt vi har fått innsyn i - svimlende gode prekliniske resultater fra naken levering av nukleinsyrer (ingen LNP og PEG nødvendig!).

Komplett datasett fra fase 1 i fimaVACC (som selskapet gjennomførte i egen regi), forelå allerede i slutten av april 2019. Siden har det stort sett vært prat.

… og sånn kunne jeg dratt på - produktområde for produktområde.

At anvendelse av PCI-teknologien er “upraktisk” sammenlikna med andre løsninger, følger jeg deg imidlertid ikke på. I noen sammenhenger må den da være klart enklere (f.eks. naken levering av nukleinsyrer).

Partneravtaler for behandlingsløsningen for eCCA (Europa, USA og Sørøst-Asia) kommer, tdligst når sikkerheten er klarert og seinest etter interimsavlesningen (men da blir de dyre).

Nå er det helg både i heimen og på børsen. Men til uka har vi all grunn til å ha forventninger til at ledelsen vil innfri styrederens lovnader om nye takter i selskapets kommunikasjonspraksis.

Da venter jeg - i det minste - konkret numerisk oppdatering på rekrutteringen til RELEASE-studien - og dessuten hva man siden forrige kvartalspresentasjon faktisk har gjort når det gjelder “retention- problematikken”. NB! ikke hva man har tenkt og vurdert å gjøre, men hva man faktisk har iverksatt! For meg er dette ildprøven.

43 Likes

Dette.

2 Likes

Bamse jeg håper men er ikke sikker du har rett når det gjelder forventninger dine til Q, når det gjelder konkrete tall til rekrutteringen.

Det som er sikkert da er at det skal bli mye vanskeligere for PW å gjemme seg bak «I am not going to answer that» med aksjonærer fysisk til stede!

Jeg har ikke anledning til å delta selv men jeg får håper at de som er til stede setter han under skikkelig press til å svare på de spørsmålene som vi har spekulert i den siste tiden
Det kan hende jeg tar feil men jeg tolker det postitivt at de i det hele tatt holder en fysisk presentasjon særlig når Covid blåser opp igjenog de kunne gjemt seg bak den.

Disclaimer. Jeg forventer ingen særlig nyheter som skal blåser kursen oppover men en mer utfyllende og informativ presentasjon……JA definitiv!!

6 Likes

OBS OBS, jeg mente ikke at det kommer positive nyheter på Q.
Jeg skrev «før eller senere».
Jeg er usikker på om Per skjønner hvor sterk misnøyen er.
Frykter det verste på Q, men håper det går bedre enn jeg frykter.
Mye frykt må være innbakt i kursen.

Jeg er lei av å bare høre om all forskningen. De må innse at hvis de skal kunne fortsette å forske må det penger inn.

13 Likes

Det går helt fint :+1: Jeg har i så fall kommunisert mye med IR, og fått svar hver gang. Uten å bli så mye klokere. En pedagogisk tilnærming og kommunikasjon er ikke PCIBs sterkeste side.

Jeg tok initiativ med å lodde stemningen ang å påvirke styret sist fredag, men vet ikke hvordan det evt skal administreres, og om det er nok % til å få gjennomslag for det. Vi kan uansett om nødvendig gjøre ett nytt forsøk etter Q om det blir nok en forestilling hvor aksjonærene i enda større grad blir stående igjen som spørsmålstegn.

Så har jeg tenkt å spørre PW om han ser på Kina som en mulighet. Syns han i tidligere spørsmål har virket å sky Kina som pesten. Det er vell et land med enorme muligheter for PCI teknologien, og med over 1,4 milliarder mennesker. De viser i så fall stor interesse for beslektet forskning. Når eTheRNA fikser det, hvorfor ikke PCIB? Mulighetenes land :muscle:

9 Likes

Det har de skjønt en stund, derfor RELEASE-studien. Problemet er den sorte svanen aka Covid-19 de, og vi aksjonærene, fikk i fleisen.

De jobber og har satt i gang tiltak, men de ble ekstra hardt rammet ettersom behandlingen forutsetter sykehusinnleggelse, samt forutsatt behandling på sentralt sykehus også for pasienter i kontrollarmen.

Jeg sier ikke at alt er uflaks, og de har kunne ha gjort mye annerledes (blant annet på kommunikasjon), men utur er pinadø en stor del av historien de siste par åra.

16 Likes

tydelig at det går mot helg… kvailteten over innleggene stuper, med noen unntak såklart. en hvers mening/innlegg må forsvares om man er ute eller inne med aksjer, som tatt fra en slags barnehage dynasti. Har dessverre intet mer å bidra med selv enn å lufte min personlige mening, ( noe som skal være lov på diskusjons forum) anngående (sett fra mitt amatør nivå) at tilsynelatende bra behandling skal stoppes/kraftig forsinkes av en en stakkars gjeng, dømt til en tidligere død enn det som kunne vært utfallet, dersom de hadde havnet i andre delen at studiet… hvordan er det forsvarlig å gi pasienter dagens SoC, dersom alternativet er så mye bedre? hallo?

2 Likes

Ja, selvfølgelig, man vet jo ikke om alternativet er bedre.

6 Likes

Jo,faktisk så gjør vi det nå💥

3 Likes

Det er det dummeste jeg har hørt.

Hvorfor kjører man RELEASE hvis det allerede er bevist?

3 Likes