Det er frustrerende å være aksjonær i PCIB og dette skyldes ikke skriveriene på Tekinvestor, men primært aksjeutviklingen det siste året. Denne skyldes mange forhold ;, foruten releaseproblemer syns jeg det mest beklagelige er at man får inntrykk av at selskapet ikke har en begrunnet strategi for hvordan man skal klare å gjennomføre kommersielle fremskritt.
Nå håper jeg virkelig at ledelsen gjenreiser tilliten til selskapet. Release studien er selvsagt gjennomførbar og vi må nå bli fortalt om et konkret opplegg som sikrer at så skal skje. La gå at det trengs en emisjon for å klare dette; etter mitt syn vil dette være vel anvendte penger for aksjonærene, alternativet tatt i betraktning.
Så har vi fimaVACC. Teknologien virker enkel. Hva er årsaken til manglende progresjon her? Covid 19, pengemangel? Eller er det grunnleggende svakheter ved metoden, f.eks at man idag ikke har god nok kunnskap om medisinområder der økningen i T celler er nøkkel- elementet i kampen mot sykdommen.
FimaNac er et kapittel for seg. Myteomspunnet, men fortsatt på preklinisk stadium. Riktignok med et klinisk forsett i Asia. Hvordan er veien frem for dette produktet?
Det sies at mens gresset gror dør kua. Det er vel ikke slik ledelsen ser fremtiden for seg. Reelt tror jeg ledelsen innser at de ikke kan leve av aksjonærenes penger i lang tid fremover ( bortsett fra et par år med release). Dette betyr at man ikke kan regne med det er mulig å vente til at de mest optimale tilbud om kjøp/lisensiering av delteknologi dukker opp. Overlevelse er det viktigste for selskapet og da er det ofte nødvendig med kompromisser.
For å si det kort; ledelsen må fortelle oss hvordan de vil nå sine og våre mål og informere oss under prosessen. That’s all.