Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Så det var antydning til eufori i går over at aksjen var opp 10%. Greit da å huske at når en aksje har falt 50% fra 45 til 22, så må den stige med 100% for å komme til bake til utgangspunktet.

Først og fremst bør vi se på om den klarer å etablere seg over 25 igjen, mens en etablering over 30 ville være veldig bullish.

Pris mellom 20-25 er nøytral, slik ting nå er.

8 Likes

18-23, 18-25, 20-25, 23-30/32, og 18-32… tja.

Jeg tror det etableres en trading range framover mellom 18 og 32 ett sted. Akkurat nivåene tror jeg vil vise seg noen uker etter Q3 rapporten. Når alt er fordøyd ferdig, og folk finner ut hva de tror om fremtiden.

Per nå virker test av 18kr mer sannsynlig enn test av 32kr, men det blir kun spekulativt. I etterkant av neste kvartalsrapport om halvannen uke vil nok folk bestemme seg for hvor de mener aksjen er ett godt kjøp for tiden.

9 Likes

Tight

5 Likes

Ser spennende ut denne nå med brudd oppover. Kjøpssignal fra bollingerbands ligger på topp på daily tidsintervall.
Har avgitt kjøpssignal på kortere intervaller og ser ut til å bli avgitt på daily snart

Edit. Legger ved Chart på timesintervall

4 Likes

Ser ut som folk mener 32 er neste

3 Likes



1 Like

Denne tolker jeg mer som at aksjen vil falle tilbake til trendlinjen, men jeg tror mer på test gårdagens brudd fra ovansiden.

2 Likes


2 Likes

For en nybegynder, betyder dette kursstigning eller hvad ville der ske nu?

1 Like

Kun en liten tankevekker og påpekning av at vi nå ihvertfall har kommet opp igjen der kursen lå gjennom 2019 frem til omkring denne tiden for et år siden.

1 Like

Dagens kurs er Ikke mye å rope hurra for :sweat_smile:. Måtte det snu opp igjen for alvor :crossed_fingers:

Over halv million aksjer omsatt. Og på oppgang. Endelig!

9 Likes

4 Likes

Godt eller skidt?

1 Like

Det er litt som forventet at det gapet fra i går skal “fylles”. Og den lille oppadgående trenden som begynte i forrige uke ser jo også foreløpig ut til å holde. Så alt i alt på den positive siden, vil jeg si.

14 Likes


Modstand eller hvad?

Klar for en gapfill antar jeg…

PCIB har ligget i en stigende trend i lang tid. 2 ganger har vi sett brudd på denne trenden: Slutten av 2014 og i oktober 2020. Forrige gang fikk vi en reaksjon opp til linja, med etterfølgende stort fall. Er det det samme som ligger i kortene nå? Chartet til pcib har sett svakt ut lenge: Dobbelttopp, senere fallende topper, brudd på stigende linje på høy omsetning. Er redd det kommer nye fall i PCIB og en reprise på 2015.

Har ikke vært så lenge i selskapet, var det i 2014 h&n studiet ble avsluttet?

1 Like