Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pcib fimaVacc (PCIB)

Helt utrolig hvor bra stilt PCIB nå er ja!
Fimachem ggk
Fimavacc
Fimanac

Perler på en snor eller basket of beauty som KAN levere en rekke nyheter framover hver for seg. Ingen vet når diverse nyheter kommer: dager, uker, måneder eller år. Noen kommer kanskje i 2023 og andre avtaler kanskje allerede i morgen?!

Dager, uker, måneder og år! PCIB fortsetter levere år for år!

5 Likes

Etter at Leiden har presentert resultatene, og farmapressen skriver om de, vil nok mange fler fagfolk hos baade store og smaa biotec/farmasi selskap bli begeistret. For da blir behov skapt, og det vil ta av.

4 Likes

Ja, mitt lille poeng er at tålmodigheten må holde til 2022 - minimum. Ihvertfall for grådige gribber som meg selv, hvis hensikt er å sitte igjen med størst mulig kronebeløp.

5 Likes

@org, Must med sine 10,2% er meget god å ha hvis det skulle komme tilbud, da han alene vil kunne blokkere er potensielt salg.

Jeg mener å ha sett i tidligere diskusjoner om oppkjøp at man sjelden byr mer enn 30% over MCAP og det ville i såfall blitt et røverkjøp av de sjeldne. Ikke ta meg på ordet på dette.

Sånn sett har jeg alltid håpet at kursen var høyest mulig i tilfelle tilbud.

3 Likes

Vi har sett eksempler på 7-dobling ved et bud i denne bransjen også, dog ikke her til lands. Forøvrig burde vel mange av de siste innleggene inkl dette vært flyttet til småprat…

4 Likes

7-dobling var vel i USA der prisingen er høyere i utgangspunktet. 7*1mrd er lommerusk for Big Pharma. Algeta fikk 20mrd for flere år siden. Jeg våger påstanden at FimaVacc alene er en større greie enn det Algeta var. (Kan bli større)

8 Likes

Skjønner ikke helt svarene på dette pratet om
Hadde du takket ja på tilbud om blablabla.
Og da spesielt svarene som; “nei, men ja fordi 10 fugler nå er bedre.”

Grunnen til at jeg ikke skjønner pratet, er at løsningen på problemstillingen er veldig enkel.

Om det kommer et bud blir det offentlig.
Bud = 10 fugler -> aksjekurs nær eller over 9 fugler.

Majoriteten her er ikke topp 50.
Alle under topp 50 kan enkelt på det volumet som oppstår etter budet da selge alt eller det meste.

Så løsningen er å selge over børs alle de andelene du føler du må gevinstsikre. Også svare nei på budet på resterende.
Da har du sikret ca 9/10 av “verdien på andelen” du gevinstsikret, og du eier fortsatt potensiell oppside på resterende aksjer. Enten høyere bud eller at selskapet ikke blir solgt og over tid blir mer verdt seinere.
Jeg gir lett slipp på 10% av en andel på en potensiell budsum, for muligheten til å doble resterende andel senere.

Bare se på OSLO børs budgivningen på om det er lurt å svare ja på første tilbudet for aksjonærene.
Hadde første bud fått aksept for under 50% så kunne neste bud vært bedre, hadde aksepten vært under 33% kunne neste bud vært solid høyere.
Nå er OSLO veldig lite handlet aksje og det første budet kom nok på bakgrunn av en viss forehåndsaksept før budet ble offentlig. Så det kan ikke direkte sammenlignes sånn sett. Men et bud på et norsk biotech vil nettopp ikke ha de samme forutsetningene. Så de store eierne står friere og småaksjonærene er å regne som frittgående høns under kornregn.

Vil du virkelig takke ja til første tilbud og i etterkant gå glipp av en potensiell budkrig i etterkant?
Din stemme teller nesten ikke alene, men summen av småaksjonærer som sier ja er bare selvødeleggende for videre budprossess.

Tema tvangsinnløsning. Om du tilslutt blir tvangsinnløst så får du i verste fall budprisen.
Om aksjonærene går til sak mot selskapet som kjøper opp og vinner i norsk rett skal en uavhengig ekspert gruppe sette en reel verdianslag for selskapet, hvor deler av potensiell fremtidig verdi skal regnes inn og du får verdien de setter.
I Hafslund saken vant småaksjonærene over kommunen og fikk 51,5% høyere prising på aksjene sine.

Tror dere et big pharma byr høyere eller lavere pris på et selskap enn hva de regner med å få tilbake i fremtiden. Med svaret følger logikken at både andre big pharma eller en rettssak vil sette prisen høyere.

Kort oppsummert er du ikke topp 50 vil din stemme ikke bety noe særlig for resultatet. Om du stemmer ja vil det kun kunne ha negativ betydning for høyere prising og deg selv senere. Du kan uansett skaffe mesteparten av verdien ved å selge det du “må”/vil over børs.

8 Likes

Det var godt lekket info. Og veldig god deffinering av mitt eget syn på saken ispedd en del flere perler av gode poenger.
Det er fint å få et bud da kursen vil sprette opp i nærheten av det og det vil selvsagt ikke bli akseptert da kursen er alt for lav nå til at noen på top 20 vil godta det. Dermed kommer kursen opp i et riktigere nivå og folk begynner å skjønne at det kanskje er noe med dette firmaet.

3 Likes

Det gjør det.
jeg satser på at IMDC avbryter og vi får AA, derfor tror jeg på markedsadgang i slutten av 2021.

På dette tidspunkt er vi også kommet langt med fimaVacc og fimaNac, og har indgået adskillige avtaler med både BP og midt size selskaper indenfor disse to områder.

16 Likes

300kr i morgen? Totalt uaktuelt. :joy: Det er jo ikke ti-gangen engang, fra dagens kurs, som i seg selv er en latterlig underprising av selskapet.

600kr? Tja. Kanskje for Chem alene.

800kr? Begynner å bli noe fristende, men det reflekterer veldig lite av det jeg tror er potensialet til PCIB.

400mrd er tross alt også småpenger, i en litt større sammenheng og for Big Pharma.

Ville du akseptert det første budet hvis du skulle selge huset ditt? Neppe.
Det vil nesten garantert komme flere enn ett bud, og kanskje til og med oppstå en budkrig. Ikke usannsynlig.
Av prinsipp ville jeg derfor avvist det første budet, nærmest uansett.

Salg under 1000kr aksjen? Nei takk, og det av ren trass, og jeg kan være en sta og seig j@&&#.

Men kanskje mest av alt. Jeg elsker eventyr, og denne eventyrreisen har knapt begynt.
Jeg har ikke lyst til å selge og avslutte nå. Det er for tidlig. Jeg VIL være med et godt stykke videre, og se hva som skjer. Det er så mye spennende som venter oss der fremme i horisonten, for ikke å snakke om rundt neste sving.

Vil du risikere å selge nå for småpenger, og kanskje være vitne til at PCIB-teknologien blir fullstendig revolusjonerende og endrer det medisinske kartet og blir verdt 5.000 eller 10.000kr aksjen, hundrevis av milliarder?
Jeg ville aldri tilgitt meg selv.

10 Likes

Jeg håper du får rett. Men inntil videre er det ikke riktig å bruke 2021 som et tidsestimat andre lesere bør forholde seg til. Enn så lenge har vi ikke fått FPD og offisielt blåst igang PF2. Når det skjer er det som vi vet 36 mnd til interim. Det tar oss minimum til Mai 2022👍🏼

5 Likes

Ja dette blir bra…
Men, hva tenker eller vet de som selger???
Skjønner ikke hvorfor kjøpe aksjer i pcib,for så å selge NÅ???

3 Likes

Det er alltid mange forskjellige strategier som benyttes av investorene. Tradere kjøper om morningen og skal være ute i løpet av ettermiddagen. Fond handler aksjer basert på vekting og må selge seg ned når kursen stiger slik at vektingen blir feil. Noen kjøper aksjer og selger konsekvent etter 20% gevinst eller 10% tap.
Så det er slett ikke alle som setter seg inn i selskapet og har en langsiktig horisont. Men det gjør at aksjemarkedet fungerer.

4 Likes

Forhåpentlig vil vi på onsdag få oppdatert informasjon både om offentlige godkjenninger i de aktuelle landene, om klargjorte klinikker og om hva som ligger i klargjøringsprosessen.

For øvrig må jeg innrømme at jeg undres over at vi ikke allerede har fått melding om “first patient dosed”. Men la gå, noen uker fra eller til betyr lite mot hvilken rekrutteringstakt man kan oppnå når man først er i gang. Walday ga vel ved forrige presentasjon inntrykk av at man gjerne ville “slå” normtallene i faglitteraturen.

10 Likes

Urealistisk!!

Pussige greier, i forkant av en unormal kraftig kursoppgang i et selskap vil man, dersom noen fremholder en slik kursoppgang, betegne den som urealistisk. I etterkant vil man klø seg i hodet og undre seg over at man ikke fanget opp signalene som i retrospektiv blir så lette å se.

Utfordringen i aksjemarkedet er å se disse tegn/signal i forkant og stole på hva man ser. Ja, det er risiko forbundet med å handle på den typen tegn/signal for det er mulig man overser andre tegn eller feiltolker det man ser. Men det hjelper svært lite å i retrospektiv hevde at man så dem men ikke handlet deretter; da vil mulighetsvinduet være lukket og du like rik/fattig som du var det i utgangspunktet.

I aksjemarkedet må man handle på begrenset info og følgelig ta risiko. Hvis ikke kan man like gjerne sette pengene på høyrentekonto i din lokale sparebank.

Men tar man risiko kan gevinsten bli urealistisk stor. Det er naturen til aksjemarkedet, et marked som skaper vinnere og tapere.

Hvorvidt en pris på kr 5000,- til 10.000,- er urealistisk kan man uansett ikke si i sag. Blir teknologien en verdenssensasjon som kan benyttes innen fler typer sykdom så finnes der neppe noen grense for hvor stort dette kan bli. Det er din egen tanke og den begrensning du selv setter som er den største risikoen for at du ikke får så veldig mye ut av det. Setter du en grense på kr 500,- som maks oppnåelig kurs, så vil du aldri oppnå mer enn kr 500,-, selv om andre vil kunne surfe videre mot 1000 og enda høyere. Du selv vil ha solgt deg ut pga egen mental innstilling.

Ha en god børsdag!

14 Likes

Det er fimaChem, men fimaVacc og fimaNac, vil ganske sikkert sende PCIB kursen hoeyt lenge foer den tid. Solgte du deg ut foer oppgangen kom, siden du messer om dette hele tiden;-))??

2 Likes

Jeg vil påstå at det ligger helt oppe i dagen at fimaVACC dataene er helt eksepsjonelle / fantastiske.

Listen er lagt så høyt at det er nært sagt ingen som responderer , utenom fimaVACC.

CD4 og CD8 øker signifikant selv i denne settingen.

van der burg blir medlem av den videnskapelige rådgivningsgruppen til PCIB

m.mye .mere…

Spørsmål til kontorstolen

Hva mener du om siste melding om fimaVACC?
Indikerer denne at vi har en sensasjon forran oss eller kan vi ikke konkludere med noe slikt?
Når dataene kommer , hva skal vi se etter som avgjørende for at dette remediet vil revolusjonere medisin-industrien ?

3 Likes

Litt gevinst sikring underveis blir aldri feil, da snakker jeg ikke om 40-50kr, men heller kr200-300 og “gjemme” evt resten til salg av selskapet på kr 1000+ e. l😊

1 Like

Meldingen som kom på torsdag er en bekreftelse på at resultatene fra den pre-kliniske studien (in vitro i cellekultur og in vivo i mus) har blitt translatert suksessfullt til mennesker. Som dere sikkert vet var resultatene fra pre-klinisk veldig gode, og suksessfull translasjon må da bety at man har fått reprodusert resultatene i en tilstrekkelig grad i mennesker. Dette trenger ikke å bety at responsen er like gode som i celler og mus, men resultatene er definitivt gode nok til å møte forventningene med de parametrene som ble valgt for fase-I (som HPV).

Om dette er en sensasjon er det for tidlig å spekulere i, og vi kan ikke si at gåten er løst eller at sensasjonen er et faktum før kombinasjonsdata fra fase-II og III med flere produkter viser det samme. Men det er likevel svært lovende, og jeg ser frem til et dypdykk i analysen når den kommer fra Leiden. Jeg tenker forresten å ta en gjennomgang av pre-klinisk og fase-I i “for lekfolk”-tråden når de kommer.

31 Likes