Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pcib fimaVacc (PCIB)

Vi vet vel ikke om det er Sjoerd selv som skal presentere? Jeg har hvertfall ikke hørt PW eller selskapet si eksplisitt at det er Leiden som skal på konferanse og reklamere. Resultatene så langt ble jo lagt frem som delvis fra Leiden og delvis fra OUS/Radiumhospitalet. Holder det for like sannsynlig at det blir noen fra Oslo.

Det kan hende, men det er fortsatt ingen grunn til å gjøre seg opp en mening om hvorvidt han er entusiastisk eller ikke all den tid ingen har sett ham si noe som helst, jfr Bonusfrelst sin uttalelse som jeg kommenterte :wink:

5 Likes

Helt enig i dette!

Jeg har snakket med en god del folk etter FimaVacc meldingen og påfølgende Q1-prresentasjon.

Det som er påfallende er at folk med bransjetilknytning nå er superhappy, mens markedet er litt avventende trolig pga Per Waldays pokerfjes.

Da kan det være greit å skjønne forskjellen på Antonio Conte (Luigi Costa?) og Lars Lagerbäck (Per Walday):

7 Likes

Der er en avsporing å diskutere om en ekstern forsker virker entusiastisk eller ikke når han presenterer data fra et studie foretatt av andre. Inntrykketavhenger av øynene som ser, og utrykket avhenger av forskerens personlighet. Forskerens rolle er å stille seg mest muligobjektiv til det materialet han har fått seg forelagt, ikke å promotere PCIB.

13 Likes

og hva med budskapet

5 Likes

Nettopp!

3 Likes

Riktig, @ufo. Det er det vesentlige. Og med hensyn til budskapet eller substansen i fimaVACC-resultatene, tror jeg nå at styret og ledelsen har fått verifisert sine våteste drømmer. Altså at en sitter på en vaksinasjonsplattform som for mange vaksiner kan bety forskjellen på suksess og fiasko.

Sjøl om disse resultatene neppe kom overraskende, oppstår likevel en ny situasjon når fakta ligger på bordet. Da må en tenke nøye gjennom hvordan en best mulig kan realisere det kommersielle potensialet i fimaVACC. Nettopp det tror jeg står øverst på blokka nå.

7 Likes

Selv om burger’n eller andre fra Leiden skal legge fram “jomfruelig” info til høsten må det vel være mulig for pcib å inngå en NDA med mulige interesserte slik at vi slipper å vente helt til høsten med å informere andre selskap?

3 Likes

Det har de sannsynlig allerede gjort. Ligger blant annet klar i markedet for lisensiering. Det er blitt nevnt her tidligere. Vil forundre meg om PCIB ikke har fått henvendelser etter de solide resultatene. Ledelsen nevnte også at det var interessenter under kvartalspresentasjonen.

8 Likes

Ja , det er kanskje noe “kunstig” å vente måneder med publisering for at det skal fåregå i “det rette foraet”

Hva om de gikk bredt ut nå med en gang , eventuelt med mulighet for interessenter til å søke i rådataene elektronisk (som clavis hadde).

BP folger oss vel tett og all denne fokusen på å slippe resultatene på den rette konferansen …vel , tid er penger.

En kan jo forelese i kommende forum selv om en går ut med minst det BP trenger for å konstatere med dataene at det er “sant” og er korrekt i henhold til dataene som foreligger.

Er det en prioritet mellom videnskap og maksimering av profitt vi er vitne til?

3 Likes

Nei, det tror jeg ikke, @ufo. Snarere synes jeg det vi så langt har sett og det som er uttalt om planene videre, tyder på et ideelt samspill.

Og når det gjelder interessentene som Walday snakker om, så regner jeg med at de blir effektivt fulgt opp. Husk i den sammenhengen at ledelsen i løpet av de nærmeste sju ukene vil vise seg fram på tre ulike arenaer. Først i Barcelona om ei uke, deretter i Philadelphia om tre uker - og så i Boston (28.6. - 4.7.).

6 Likes

Dette svarte Per på under kvartalspresentasjonen. De kan starte prosesser med lisensiering/partnerskap nå, før Leiden/Burg presenterer. Så det at den presentasjonen drøyer, er ingen hemsko ift. fremdriften - utover at det trengs generell attention om selskapets oppnåelse. Slik jeg forstod Per (og det kunne vel egentlig ikke misforstås) er det betydelig aktivitet mtp. matchmaking i kulissene, hvor Pcib selv er en aktiv part i det arbeidet.

13 Likes

Tror du maa endre innfalsvinkelen til at Svd Burg lar vente saa lenge paa seg.
Etter at PCIB fikk konklusjonen hans paa bordet har de först en mnd paa aa lese den. Deretter kan de gi han klarsignal til offentliggjörelse. ELLER beskjed om at de vil sende inn en patentsöknad pga konklusjonen og til den har de 6 mnd paa seg til aa söke om.
Hadde Svd Burg kommet paa podiet i Boston i slutten av juni ville det ha gjort en söknad usannsynlig. “Ut paa hösten” sannsynliggjör at det er en patentsöknad som er aarsaken til sendrektigheten. Regner med at vi ikke hörer ett pip fra selskapet för vi faar melding om at patentproblematikken er avklart.
En utlisensiering e.l. til BP (eventuell patentkonkurrent) forutsetter innsyn i konklusjonen til Burg. Noe jeg ville beholdt for meg selv helt til egen söknad var sendt.
Derfor er min konklusjon at jo lenger vi maa vente, jo bedre blir nyhetene.

6 Likes

Kan det tenkes at vacc blir forsøkt kjøpt opp før Pcib starter med utlisensiering. Hvis produktet er så sensasjonelt som det hevdes så vil BP banke på døra ganske fort.

4 Likes

Det er stort nok om jeg kan trekke meg tilbake til syd-spania som 33åring etter oppkjøp! :joy:

2 Likes

Haapet mitt, er at hver enkelt forretningomraade blir verdt ett tosiffret milliardbeloep ett stykke oppe paa skalaen.

Husker snoeffelen har skrevet litt om dette tidligere. At bransjen er villig til aa bla opp hvis det er noe de virkelig ser nytte av.

5 Likes

Det ser jo bra ut… Men skulle bare 1 område slå til, vil vi se tosifret milliard beløp så det holder…

5 Likes

Interessante artikler:

Kommentar:

Det argumenteres for nytten av kombinasjoner av adjuvanser i terapeutiske cancervaksiner for å stimulere ulike signal (signal1, 2 og 3 er de definerte begreper man kan lese om). Jeg synes det var litt interessant da Fimavacc nettopp er utprøvd i kombinasjon med hiltonol (selv om fimavacc ikke direkte skal defineres som en adjuvans har teknologien i hvert fall adjuvansliknende egenskaper)

Kanskje fimaVacc kan spille en rolle i denne nye trenden som en del av ulike adjuvanscocktailer?

En annen ting jeg har understreket er at forfatteren av ‘‘Cancer vaccines in the era of checkpoint blockade: the magic is in the adjuvant’’ fremholder at ‘‘effective preclinical vaccine adjuvants are rarely translated to the clinic’’. Da kan vi være ekstraglade for at PCIB nylig har demonstrert nettopp dette, og ordlegger seg dessuten på samme måte med ‘‘successfull translation’’.

33 Likes

I disse vacc-tider synes jeg det kan være greit å se på hva de fikk til på musene og lese hva de sier i discussions-delen. Synes også det er interessant at de har med makrofager. Mener Burgeren også nevner makrofager sammen med peptide antigen vaksiner.

7 Likes

Det Dr. Willem Overwijk vi skulle hatt til å markedsføre FimaVACC, ja! :rofl:

Dr. Willem Overwijk: Enough is enough....no more monotherapies! Amazing.

pic.twitter.com/TdaaQqo2zw

— Randy Sweis, MD (@RandySweisMD) November 12, 2017
3 Likes