Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCIB: mRNA er i vinden

Det var vel 2016;

2 Likes

Hva om dette også “står på blokka” til AstraZeneca:

Gene therapy for type 1 diabetes aims to eliminate daily insulin injections

15 Likes

Fra artikkelen du linket til:

4 Likes

Jeg har en følelse av at det er blant annet (eller nettopp) dette AZ holder på å jobbe med nå. Ref. tidligere innlegg fra @Bra_Britt og kommentarene fra PW og Jonas i episode 103 og 104 av Radium.

Det forunderlige er at på NHC ble PW utfordret om dette og svarte da på litt forunderlig vis at dette var en kanin som Jonas hadde dratt opp av hatten og «jeg vet ikke hvor han har den fra»… og vitset seg videre ut av det temaet.

Men det er vel temmelig åpenbart at det var han selv som ga lissepasningen til Jonas i episode 103??

Noen andre som har noen tanker rundt dette?

11 Likes

Jeg tror det var REN spekulasjon fra Jonas sin side.

Det kan det jo selvsagt ha vært. Men hva tror du PW mente i episode 103 da?

2 Likes

Jeg tror at Jonas sin spekulasjon ikke er tatt ut av luften. Han vanker i de samme gangene som Per & co og PCI-guru Kristian Berg. Når Per blir konfrontert med dette så har han ikke noe annet valg enn å tåkelegge det som best han kan. Bekrefter han eller gir det minste inntrykk av at dette stemmer er det å lekke info. Hadde dette vært en spekulasjon som hadde vært helt feil kunne Per selvsagt at “nei dette medfører nok ikke riktighet, det er nok andre sykdommer AZ ønsker å teste” Når han prater det bort med en litt fårete latter så kan det være grunner til det. Nå spekulerer jeg selvfølgelig vilt og hemningsløst for å sitere Jonas :slight_smile:

13 Likes

Jeg husker ikke nøyaktig hva han sa. Jeg håper selvsagt det er noe i det, men det er for godt til å være sant.

1 Like

Nå måtte jeg høre den sekvensen på nytt (fra ca 31:20-35:05 i episode 103) og jeg kan ikke FATTE OG BEGRIPE annet enn at det må bli en avtale med AstraZeneca på FimaNAc!!! :laughing::laughing:

Hør på PW da!! :partying_face::partying_face::partying_face:

13 Likes

AstraZeneca har forsket på dette sammen med PCIB siden 2015. Per hevder resultatene er svært gode. Selvsagt lar ikke AZ dette gå fra seg. Det blir avtale.
Jeg tviler på at AZ ønsker å avbryte arbeidet i 6 måneder. Derfor kommer det nyheter rimelig snart. (Før Påske)
I hvilke andre selskaper kan vi noengang få like klare signaler uten at kursen allerede har steget til himmels ?
Once in a lifetime.
Når avtalene tikker inn er all risiko borte. Både finansieringsrisiko og tvil om plattformen virker. Hva skjer med kursen da ?

12 Likes

Avtale har jeg tro på, men diabetes må å kurere diabetes må da være et stykke frem i tid?

3 Likes

Enig med sjog…
Per prøvde “altfor” hardt å tåkelegge det Einarson hadde spekulert i, at det virket nesten komisk…
Dette blir en reise vi ALDRIG glemmer :grin:

5 Likes

Det tror jeg det blir også uten diabetessporet👍

4 Likes

Forstår jeg deg riktig at du tenker at AZ ikke ønsker å avbryte forskningen nå, men ser kost nytte så stor at avtale vil komme raskt. Rett og slett pga at PW har satt foten ned og sagt: Ingen avtale (med cash etc) ingen forskning. Tror 10% forstår meldingen slik og har handlet. Hva skjer når resterende 90% forstår hva som skjer… trenger ikke være rakettforsker ivertfall

11 Likes

AZ har sikkert allerede et rimelig klart bilde av verdien Fimanac kan få for dem. Så spørs det om de ser seg tjent med lange forhandlinger eller om de velger den raske løsningen - et bud.
Problemet er, hva skjer med de andre 5 som har avtaler med Fimanac,- bl.a BioNTech ?

7 Likes

Vet ikke om postet, men så det akkurat på twitter.

https://finance.yahoo.com/news/european-investment-bank-provides-funding-120010053.html

European Investment Bank provides funding of €50 million to BioNTech as part of the Investment Plan for Europe

“The EIB’s funding will increase the production capacities for our mRNA-based product candidates and also create new jobs”

6 Likes

Har BioNTech samarbeid med andre enn PCI når det gjelder mRNA?

2 Likes

Ja de har mange samarbeid, med flere store selskaper.

5 Likes

PCIB har vel hatt samarbeid med BioNTech i ett pr. år nå? Bør vel komme noe mer konkret derfra snart…
Budkrig?:crossed_fingers:

5 Likes

Det går jo fram at de har hatt gode resultater på kreft og at de nå vil prøve på andre indikasjoner. PW virker veldig positiv og det er nok for meg til at jeg blir med hele veien.

Genterapi har hatt en rivende utvikling og det satses stort. Problemet frem til nå har vært levering. Det mest lovende har vært mikrovirus, men de får bare inn en liten del. Pci får det inn, men bare der det lyses. Tror ikke det finnes noe publisert forskning som har gitt veldig lovende resultater på levering, men vi vet jo ikke om det er det på noen labber rundt omkring i verden finnes lovende resultater på levering.

Men om nå Pcib har funnet en veldig lovende måte og den kan brukes på flere indikasjoner. Kan jeg ikke skjønne annet enn vi har skutt gullfuglen.

Det må selvfølgelig inn i kliniske forsøk, men om in vivo forsøkene er så lovende tror jeg ikke AZ nøyer seg med en liten lisensavtale.

De risikerer for mye. Om ikke de kjøper eller gjør en stor eksklusiv lisensavtale, kan konkurrenter kjøpe eller gjøre store eksklusive lisensavtaler. De har holdt på i flere tiår for å løse dette problemet, hvorfor skal de ta risikoen på at andre kommer dem i forkjøpet, når de nå har fått førsteretten.

11 Likes