Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCIB: mRNA er i vinden

Hvis de har en lovende leveringsmekanisme, så er det bare å oppgradere ferien🏦

1 Like

PCIB’s videre veivalg?
Ja ,her kan vel alt skje dersom teknologien viser like gode resultater som tidligere vist.

Hva som er best for selskap , aksjonærer og pasienter …ja , si det?

Min versjon:

AZ inngår et knippe med lisenser innen fimaNAc til et utvalg av sykdommer hvor selskapet besitter ferdige produkter og produkter i utvikling (særlig det siste).
Grunnen til å vente med bud er at selskapet vil ha disse utvalgte kandidatene langt ferdig i utvikling før de gir bud.
Uansett hvorledes en velger å gå frem ved budgivning så må vel selskapet ut med flere 10talls milliarder og da må en ha forsikringer om at intet går galt.
For pasientene er kanskje dette beste løsning også for de er neppe tjent med at en aktør alene blir sittende på PCI teknologien.
Kun en enerådende aktør vil jo ikke bidra til å øke konkurransen til egne produkter ved å videregi teknologien.
Pasienene er kanskje derfor best tjent med et stort antall lisensieringer , dvs mange nye medisinske produkter (mye bedre sådan).

Aksjonærene vil kanskje også komme best ut av situasjonen med mange lisensavtaler og ikke salg enda.
Summen ved bud og konkurranse senere når der foreligger mange brukere i systemet og det viser seg at PCI teknologien gir fantastiske resultater kan jo bli betraktelig høyere enn ved salg i dag (før morroa begynner).

Men hvor hopper haren?
BP har jo store pengebinger.

lykke til okke som

9 Likes

Dette er som musikk i mine ører, akkurat slik jeg også tenker og jeg har plassert pengene mine deretter

6 Likes

AZ kan også lisensiere ut, men får mye bedre styring om de kjøper nac.

4 Likes

U.S. approves Roche-Spark merger

Dec. 16, 2019

Roche`s $4.8B acquisition of Spark Therapeutics

Spark Therapeutics har bygget en ledende integrert genterapiplattform da vi streber etter å gjøre gener til medisiner for pasienter med arvelige sykdommer, inkludert arvelige netthinnesykdommer (IRDs), leverrettede sykdommer som hemofili og lysosomale lagringsforstyrrelser og nevrodegenerative sykdommer.

https://sparktx.com/scientific-platform-programs/

Store penger innen gentrapi og vi vet Sveitske Roche samarbeider tett med Tyske BioNTech innen mRNA

PCI Biotech er engasjert i et samarbeidsprogram med BioNTech AG siden 2016 , en immunterapileder med evne til å markedsføre, og utvikler virkelig personaliserte, godt tolererte og potensielle behandlinger for kreft og andre sykdommer. Målet med det prekliniske forskningssamarbeidet er å evaluere teknologisk kompatibilitet og synergi basert på in vivo-studier utført av University of Zürich og PCI Biotech.

PCIB har ett omfattende samarbeid med University Hospital Zürich, switzerland .

Deilig å høre Jonas Einarson og Susanne Stuffers (DNB podcast 109)si at dette er en validering av fimaNAc teknologien, gjennom meldingen vi fikk den 26 November 2019
Målet med dagens utvidelse er å evaluere om synergier etablert i onkologi in vivo-modeller kan overføres til flere sykdomsområder.

mRNA-vaksinering kan forfølges ved både intradermal og intra-tumor injeksjon; i sistnevnte tilfelle brukes svulsten som en fabrikk som produserer terapeutisk proteinmedisin som vil ødelegge den.

vi har funnet den ABSOLUTT OPTIMALE måten å levere mRNA med PCI på - *
noe som er nytt i forhold til tidligere patenter og er mange ganger mer effektivt enn måten det ble gjort på tidligere.

Så det Astra Zeneca nå utfører er for å få mest mulig data innen flere sykdomsområder slik at de ved en event. eksklusiv / semi eksklusiv avtale dekker de områdene/indikasjonene de ønsker.
Kan fimaNAc brukes på det meste av det AZ holder på med innen genterapi så skulle man tro at de vil kjøpe Nac teknologien slik at de har den for seg selv.

PW " i sommer gjorde vi ett gjennombrudd med AstraZeneca" :wink:

22 Likes

Det strides de lerde hva som vil bli akseptert av bud. Selv tror jeg det vil være tilstrekkelig med 20 mrd NOK

1 Like

Siden 01.09.2016…

http://pcibiotech.no/pci-biotech-and-biontech-initiates-preclinical-research-collaboration/

5 Likes

Vet vi noe om lengden på de andre samarbeidene som er inngått? Jeg regner med de har en utløpsdato slik avtalen med AZ hadde.

Roche gav 50 milliarder kroner for Spark Therapeutics.

Hvorfor skulle PCIB gå for kun 20 milliarder? Eller hvorfor lavere i det hele tatt?

Til og med lille Algeta gikk jo for 17 milliarder, og det gjaldt én medisin, og er snart hundre år siden med tanke på inflasjon osv.

16 Likes

5 Likes

Den nye “normalen” er ett tall eller to høyere en dette etter siste måneders kjøp. Vi ble presentert en oversikt på de 10 siste kjøpene her på forumet (twitter fra en eller annen person). Snitt prisen jeg regnet ut den gang (for noen uker siden) var 4,5 -5 mrd dollar.

3 Likes

Takk for oversikten :slight_smile: Den svarte imidlertid ikke på spørsmålet mitt om duration, det er kun AZ-avtalen som har sluttdato :face_with_monocle:

1 Like

det er kun samabeidsavtalen med AZ som har inneholdt en avtaleperiode på 6mnd. om gangen

i den forbindelse har den altså blitt fonyet 6-7 ganger allerede…

2 Likes

Vel, eg håper om vi får bud at selv Solo får bakover sveis :joy:

5 Likes

Skal godt gjøres :smiley:

Solo lar seg ikke pille på nesen før vi bikker 100 Elefanter :man_dancing:t5::elephant:

7 Likes

3 Likes

Litt edruelighet kan være greit, selv om jeg også vil at kursen på PCIB skal til himmels.

Algeta hadde prostatakreft som sin første indikasjon, men radium 223 kan brukes på mange andre kreftformer også. I tillegg hadde Algeta en annen alfa-emitter, thorium-227, i pipeline så det var ikke bare en enkelt medisin til en indikasjon som Bayer kjøpte. Sjekk clincaltrial.gov for disse søkeordene finner du mange Bayer studier.

https://clinicaltrials.gov/ct2/results?cond=&term=radium+223&cntry=&state=&city=&dist=
https://clinicaltrials.gov/ct2/results?cond=&term=thorium&cntry=&state=&city=&dist=&Search=Search

4 Likes

Mener og ha lest at Biontech baade samarbeider med Sanofi, Merck og Roche i forskjellige studier.

4 Likes

Du kan nok trygt si at BioNTech er well-connected. Både, Pfizer, Lilly og Sanofi er inne som investorer samtidig med at de har samarbeid på utviklingen av medisiner.
PCI er så vidt jeg kan se ikke nevnt i presentasjonen uten at det behøver å bety all verden.


Kilde: https://investors.biontech.de/static-files/0d06049c-305d-4411-96a3-1fc2ce245d4b

4 Likes

Jeg er IKKE I Tvil om at flere banker på PCIB døra, trur det er den største grunnen til “hastemeldingen” rundt validering av Nac og frigivelse av hvem BP var…
Tidenes mulighet i aksjeverdenen!

3 Likes