Jeg trodde denne skulle klarer seg bra. Jeg har hatt den på watch og fikk helt sjokk når jeg så prisen i dag. Og ikke minst at den falt så enormt i går på så stort volum og på nyheter (Q3 resultat)… Nå var vel emisjon på 63kr. Dette må vell begynne og bli en god mulighet og komme seg inn på… eller er det ingen hast enda.
Jeg laster på disse nivåene nå. Tror nedsiden er begrenset og at selskapet fremdeles er høyaktuell fremover.gode samarbeidspartnere, store viktige wins i statene (kundene) og en mye større eksponering generelt i markedet nå pga. Satsningen på salgsapparatet (derav den høye økningen i lønnskostnader).
Syns fokuset er riktig og at selskapet er godt rustet for videre vekst fremover.
Pexip presentation at Pareto Securities TechSaaS Conference 2020
Står i extra investors nyhetsbrev ”lock up avtale 14 nov”.
”Samtidigt så kjøpte ledere i Pexip aksjer for betydelige beløp i går”
Så går man in å leser vad dette er, jo CFO har kjøpt 8400 aksjer for 500 000
Han sitter på 1 500 000 aksjer.
Snarere ett førsøk sammen med ABG att få opp kursen, så større nedsalg kan starte etter 14 nov.
Ger bør man avvente.
Kun større investorer som kan selge 14. November. Altså de som ga ifra seg aksjer til cornerstone investors på 65kr. Lite trolig at de nå vil selge til lavere kurs en i Mai.
Ledelsen og cornerstone investors har lockup til 14. Mai…
Verdt å lese for de som tror video forsvinner med en vaksine.
Jeg tror at det fremover alltid vil være behov for video ved gjennomføring av møter o.l. Det vil til enhver tid være noen som ikke kan delta, men som ønsker å delta via video. Det har nå blitt innarbeidet i rekordfart i bedriftskulturer. Mao vil nærmest ett hvert møte streames via Pexip eller andre.
I perioden fra covidutbruddet i vinter, og frem til nå kan en anta at IT admins har vært rimelig desperate til å få løsninger opp og gå med feks Zoom. De synlige hyllevarene. Når stormen nå etterhvert legger seg, antar jeg IT admins begynner å se på hva de virkelig trenger, og vil vurdere sikkerhet mye mer nøye. Dette taler i Pexips favør.
Sterke kutt i reisekostnader vil også forsvare høyere investeringer på gode løsninger hva angår video.
Invitation to The Pexip 2020 Technology Summit
Mandatory notification of trade by Primary Insiders
Insidere kjøper og kjøper. Her er det rigget til rekyl. ARR tidlig Januar. Nyttårsrakett?
Pexip significant contract award
Reminder: Invitation to The Pexip 2020 Technology Summit
Fint med litt endring av kommunikasjonsstrategi! Om de bruker denne kunden som case på Summit, så tror jeg det er en glimrende måte å undervise investorer som ikke skjønner caset
Flaggemelding Pexip Holding ASA (PEXIP NO)
Prøver å sette sammen en liste over konkurrenter og følge med på kursutviklingen hvis mulig. Konkurrentene deles inn i konkglomerater som Team/MIcrosoft, og rene vidkonf selskaper, noterteog unoterte.
Kommer dere på noen flere?
Konglomerater
Microsoft
Cisco
Google
Ren vidkonf noterte:
Zoom
Plantronics
Teamviewer
Ren vidkonf unoterte
Lifesize
Starleaf
LogMeIn(tror jeg)
Trueconf
Kaltura
Quanzhi G-Net
Major shareholding notification and mandatory notification of trade
Så dermed er primær insider Kjell Skappel sitt eierskap i Pexip uendret etter restruktureringen. Eller +18 aksjer for å være pinlig nøyaktig. Enig?
Legg også merke til at T.D. Veen AS (hvor Skappel er CEO men ikke eier) sin totale (direkte+indirekte) beholdning i Pexip også er tilnærmet uendret (+27 aksjer). Så restruktureringen utløste ingen innside signaler.
Kommer nye tall på ARR 7. Januar. Tror det blir sterke tall.
Videre annonserer de sin nye hardware partner nå i Januar. Spennende å se hvem dette er, og hvilke ringvirkninger dette får for salget.
Så slipper de sin nye løsning for små og mellomstore bedrifter i løpet av q1/q2.
2021 blir året IT-admins puster ut, og tenker sikkerhet istendenfor en kjapp løsning for å dekke et plutselig behov…
Regner med tall 7. Januar kl 1630 da største eier sitter i US, og vil ikke a tallene før de «har stått opp»
Ingen motstand før 83-84kr. Håper og tror vi er der fredag.