Hvis selskapet når de økonomiske målene innen 2024 med 300 millioner USD i årlige inntekter, hvilken kurs vil da kunne forsvares?
Pexip er fullstendig feilpriset til sammenligning med peers i utlandet. Den burde vært priset til 120kr på dagens tall. Minst.
Jeg tror den vil bikke 100kr i løpet av de neste månedene.
Veldig bullish uttalelse fra CEO i dag. Den bekrefter at markedet nå omstiller seg til nye arbeidsmønster også etter Covid.
Med slike uttalelser ser jeg ikke bort fra at de når målet før 2024.
En fair pris med ARR på 300 mill bør være ca 400-450kr aksjen.
Syns de har en imponerende god kunde retention og den blir mer og mer viktig å følge med på etterhvert som de får kontroll på kostnadene sine. Særskilt etter Covid-19.
Det stemmer. Den var også veldig høy pre covid!
Pexip Enters into Strategic Partnership with Logitech
Helt rått, og bør ta oss rett igjennom motstanden på 85kr. Dette selskapet skal reprises!
Helt snodig så bortgjemt og glemt dette selskapet er, men det er ikke for sent å hive seg på. Selskapet kan lett prises til 120kr, og fremdeles prises rundt snittet av peers!
Hvilke enorme synergier kan dette samarbeidet potensielt få? WOW!
Glimrende comeback av Pexip, og det er store kjøpere som driver kursen. Dette blir en vinner for 2021. Motstand på 91-93 kr. Bryter vi igjennom, så går den til ATH.
Et samarbeid med Logitech sin nye møteløsning er stort. Da med Pexips nye “Pexip Room” Et produkt de vil rette mot SMB markedet.
I 2020 hadde Pexip 73% årlig vekst. De må ha snaue 40% vekst i året for å nå sitt mål om 300 mill USD i årlige abonnementsinntekter. Å forvente 70% årlig vekst er ikke aktuelt fremover, men som CEO Østlie uttalte så omstiller markedet seg, og de opplever enorm pågang fra selskaper som rigger seg til den"nye normalen"
Et mer tilgjengelig produkt i form av Pexip Room, kombinert med strategisk partnerskap med Logitech og deres allerede dønn solide plattform og patenter gjør Pexip enormt godt rigget for videre vekst!
Helt enig alt du sier her og det er deilig å se at trenden er snudd
Veldig spennende - sitter fortsatt i denne etter å ha gått inn med en gav på rundt 99 - så jeg tar imot alt som sender den oppover. Meldingen i går bør vise at det er en bra løsning som har “kommet for å bli”. Mange virker skeptiske til hva som skjer når pandemien er over, men fra en som har vært på hjemmekontor i snart ett år - videokonferanser forsvinner nok ikke etter Covid-faren er avblåst, og det er behov for gode og stabile løsninger.
Selv om folk vil møtes fremover, så vil det alltid være minst en på hjemmekontor e.l. Derfor tror jeg at ethvert møte vil streames over video fremover, og dermed må selv de minste bedrifter ha greit utstyr.
Men å høre om hvordan økning de har i eksempelvis rettsvesenet i UK. Hvor fanger som skal inn og vitne etc nå blir kjørt over video. Hva er kostnadsbesparelsen på det?
Videre er de jo helt rå innen helse, og bruken eksploderer.
Miljøargumentet ble litt lagt brakk med Covid da alle sluttet å fly likevel, men Pexip har til nå spart verden for mer CO2 utslipp en flere en ESG rakettene til sammen. For de fleste av de har ikke utrettet noe. Dette elementet bør også vektlegges på sikt når det blir mulig å fly igjen.
Flaggemelding i Pexip Holding (PEXIP NO)
Veldig pen og velfortjent utvikling i Pexip, og jeg tror vi skal langt videre. Regner med flere positive oppdateringer fra meglerhus, og at etter hvert mannen i gata våkner igjen.
Enten en liten dipp ned mot 85-86kr, eller så durer den videre gjennom 92-93kr, og raser mot ATH.
Som dere ser er det minimalt omsatt volum etter 94ish, så det kan ta virkelig fyr!
Meget bra! Trondsen i Arctic har frontet Kahoot lenge…
Jeg venter også kursmål på +140kr
Kursen er nå sprekkeferdig, og brudd gjennom gjennom 93ish kroner kommer neste uke.
Place your bets!
Pexip contract award
Invitation to Pexip Q4 2020 Results Webcast
Nydelig teknisk setup. Høyeste close siden 27. Mai, og veldig lite omsatt over 93 kroner.
Mandag viser vei…!
A cup with a beautiful handle:star_struck: