Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Hvor er de pengene?

https://www.proff.no/selskap/pexip-as/lysaker/internettdesign-og-programmering/IDK48HK0C2C/

Ikke i regnskapet iallefall.

Aldri jobbet i Cisco, Men vært storforbruker av Tanberg, Cisco, Lync, Skype for Business og nå Teams!.

Tilogmed jobbet i et selskap som var partner med Pexip.

Mange av Acano-folkene har vel nå hoppet over på Neat, som faktisk er frontet som hardware-leverandør til Zoom. Valgt ut som eneste partner worldwide til å presentere på deres konferanse nå nylig. Har fått beskrevet Neat-gjengen som et “dream team” av en kompis som gikk fra Cisco til Neat. Så selvsagt bias da, men personlig tror jeg Neat kan ha mer å gå på enn Pexip. Det er farlig å bygge bedrift som er avhengig av noen andre (i dette tilfellet MS og Cisco).

1 Like

Jo, men dette er pga fusjonen mellom Pexip og Videxio. Begge selskapene ble innlemmet i et annet selskap under fusjonsøyeblikket. Det som er det relevante her er et helårs proforma-regnskap for hele 2018 – ref GF-papirene. Og da landet de på en omsetning på over 250 MNOK, hvis jeg ikke husker feil.

Min forståelse er at selskapet ønsker å gå på børs fordi det er vind i seilene, og man ønsker å hente kapital for å akselerere veksten. Gründerne vil jo få en del lock-ups her, vil jeg tro.

For ordens skyld: Jeg er aksjonær i Pexip.

Evt så løper tiden ut, og de vil skvise sitronen før det er kroken på døra ( da markedet forsvinner).

Nå er jeg litt negativ, men også fryktelig realistisk. Håper dog jeg tar feil, men virker litt som mange håper på et nytt Arcano.

Kan Neat handles? Evt hvor?

Hva mener dere er rimelig prising av Zoom?

Har ikke sjekket konkret, men tror ikke det. Såvidt jeg vet har de ikke tatt inn ekstern kapital.

Ikke helt pexip men angår Neat.

1 Like

Snakket med en bekjent i Pexip nylig. De er upåvirket av at Cisco og MS nå skal snakke sammen. Mange av deres kunder er paranoide og unngår alt som er i skyen. Pexip sitt største marked er visstnok on-prem eller enterprise internal systemer.

3 Likes

Nei. Nå står den i 47kr.

Hvilken børs er den notert på?

Noen som har tilgang på dagens kurs?

Sist omsatt på 46kr. Er noen dager siden.

1 Like

Omsatt på 55kr i dag.
Fin avslutning på året ser det ut som. Tar de med seg momentet inn i 2020 synes jeg det virker lovende.

3 Likes

I disse coronatider kan Pexip være en safe haven med vekstmuligheter. Folk kan ikke/vil ikke reise, og med videokonferanse kan en del ting gjennomføres. Dette kombinert med flyskam kan føre til at videokommunikasjon kommer seirende ut av denne knipen.
På toppen finnes det nok en del medarbeidere som er dritlei av lange reisedager på møter som kanskje kunne gjennomføres like effektivt gjennom videosoftware.

1 Like

Som antatt i posten ovenfor tar videomarkedet fullstendig av. Zoom på i ath i et svært surt marked. Det ryktes at Pexip nærmest ikke klarer å effektuere ordrene sine, og har sine salg i usd! Børsnoteringen kan det bli verre med i dette klimaet, men mindre atraktivt for oppkjøp er det nok ikke.

1 Like

Vinner i disse dager!

1 Like

En vinner i disse dager er også Zoom (ZM), enklere å handle enn de norske unoterte.

En annen, kun relatert pga hjemmekontor, er Slack (WORK).

Jeg kan godt ta betalt i Zoom aksjer mot mine Pexip :stuck_out_tongue_winking_eye::crossed_fingers:
Zoom er nå priset til ca 450 milliarder Nok. Ca 110xPexip :flushed:
Det som skjer nå er ikke et blaff. Som nevnt i en post ovenfor vil dette vare grunnet traumer med corona kombinert med flyskam. I den perioden vi er i nå vil folk få god trening og erfaring med bruk av videokommunikasjon. Dette vil nå sette seg for fult i bedriftskulturer. I kriser er det alltid vinnere. Pexip og andre aktører i dette segmentet er vinnere! Her bør folk våkne!

2 Likes