Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Prøver vel å sende et signal om hva de syns aksjen er værdt. 275k aksjer på 85kr, kunne sikkert bare gitt 580k aksjer på 40kr også. Men slippper å skatte så mye gevinst potensiell nå da :grin: :sweat_smile:

1 Like

Du vil vel heller få 2 kr for 1 krone på 85 enn å betale markedspris?:joy: Det er jo en innvannende transaksjon.

Hva betyr innvannende transaksjon?

Istedenfor utvanning eks emisjon med rabatt i forhold kurs, som gjør at verdien faller på resterende aksjer.
så har du innvanning (emisjon over markedspris) som øker verdien, basert på størrelse av emisjon i forhold til mcap :slight_smile:

I dette tilfellet er transaksjonen nokså liten, men signal effekten kan være stor :thinking:

4 Likes

Kan også bety at en transaksjon betalt i aksjer, der multiplene er lavere på selskapet man kjøper, enn på prisingen av aksjene man betaler med.

Feks hvis Kahoot har p/s 50 og betaler med aksjer for et selskap med p/s 10, er transaksjonen innvannende:)

John Fredriksen bruker også dette “trikset” mye i shippingindustrien. Bruker dyre Frontlineaksjer til å handle billige båter/konkurrerende selskaper. Enkel verdiskapning.

3 Likes

Pexip blir bra, over tid uansett!
Markedsdag denne uka! Og de presenterer hos Pareto :ok_hand:t2:

Der våknet den!

1 Like

Pexip presentation at Pareto Securities’ TechSaaS Conference 2021

Reminder - Invitation to Pexip Q3 2021 Results Presentation

Pexip Q3 2021 - Solid growth driven by sales to public sector organizations

3 Likes

Kjipt med den høye churnen ellers veldig bra

Synes det var en meget god presentasjon hvor mye av fokus var på hva Pexip faktisk er god på og hvordan de skiller seg ut som en unik og meget solid utfordrer.

Churn er ikke unormalt høy og skjer hovedsaklig i områder utenfor deres 3 prioriteringsområder, så det er jeg ikke så bekymret over.

Aksjen har fått urettferdig mye juling, men slik er det gjerne for et vekstselskap i disse dager. Det er en berg-og-dalbane, så det er bare å laste opp, spenne seg fast og vente på oppturen som kommer.

1 Like

Da ble kjøpssignalet også utløst på “daily” tidsintervall :love_you_gesture:

Edit: Legger også til chart med indikatorer

Tror salgsprosess vedvarer, føler det på meg dessverre. Folk selger i dag etter reise fra 40kr…

Tipper flere Innsidekjøp iløpet av dagen :smiley: :crossed_fingers: Teknisk så skal et gap opp til 60 tettes litt.

1 Like

Mandatory notification of trade by Primary Insiders

4 Likes

Endelig lønn for strevet. Vært øre ifra å bli stoppet ut.

Noen som har erfaring med trailing stop-loss?
Til å stole på?

Jeg tenker på Pexip selv i helgene.
Tror vi skal gå høyt her med neste tradingupdate og Q rapport. Både tall og sentiment går riktig vei og da ser jeg 75 kr. som et minimum.

Jeg selger mine første aksjer på det beløpet og ikke for et øre mindre. De som sitter long-long skal definitivt gå i tresifret, men det tar lenger tid. Jeg har inngang 53 kroner for øvrig.

2 Likes

Mandatory notification of trade by Primary Insiders

2 Likes

Dagens chart. Etablerte en bunn på 40 og har foreløpig laget en HL

1 Like