Nå er det en annen amerikansk forvalter som selger. Denne forvalteren eier 5 prosent av Pexip og dette nedsalget herper kursen p.t.
Etter mitt skjønn er det en gyllen anledning til å kjøpe. Denne amerikanske forvalteren forvalter et lite norsk oljefond og skal tømme diverse posisjoner etter et rekordår
Husker pokker ikke hva forvalteren heter, men ikke State Street.
Denne evigvarende pandemien gjør meg bare mer bull.
Se for deg at DU selger Pexip sine produkter. Lettere å selge nå enn i sommer? Jeg mener det.
Capital group selger via State street.
Pareto gjentar target price kroner 80 i dagens analyse
Sånn innsidere håver inn aksjer nå, frister det å fylle på litt til kjenner jeg
Jeg hadde gjort det … Men er tom. Har prøvd å låne penger
Fra nrk.no:
Dette er tiltakene
Fra midnatt blir det innført munnbindpåbud, hjemmekontor, bordservering og antallsbegrensning i Oslo og flere kommuner i Viken og Innlandet:
Påbud om bruk av munnbind der det ikke er mulig å holde minst én meters avstand i butikker, kjøpesentre, serveringssteder, kollektivtransport, innendørs stasjonsområder og taxi. Plikten til å bruke munnbind gjelder ikke for barn under 12 år, eller for de som av medisinske eller andre årsaker ikke kan bruke munnbind. Det anbefales også å bruke munnbind der det er mye folk og vanskelig å holde avstand, for eksempel når du skal hente jakken din etter et arrangement samtidig med mange andre eller er på vei ut av en fotballstadion.
Påbud om at arbeidsplasser der hjemmekontor er mulig uten at det går utover viktige og nødvendige tjenester, skal sørge for at ansatte jobber hjemmefra hele eller deler av uken. Det kan for eksempel gjøres slik at de ansatte jobber hjemmefra halvparten av tiden.
Antallsbegrensninger for private arrangementer innendørs på inntil 100 personer på offentlig sted eller i leide/lånte lokaler.
Plikt for serveringssteder og arrangører til å registrere gjester for å kunne varsle gjester ved smitteeksponering.
Krav om bordservering av alkohol for serveringssteder og arrangementer som har skjenkebevilling
Krav om at alle gjestene har sitteplasser på serveringssteder som har skjenkebevilling
Antallsbegrensninger for innendørs arrangementer uten faste tilviste plasser med inntil 600 (i kohorter på 200).
Kommuner som er omfattet er:
Oslo, Asker, Bærum, Grue, Kongsvinger, Nord-Odal, Sør-Odal, Eidskog, Hurdal, Nannestad, Ullensaker, Gjerdrum, Nes, Lørenskog, Lillestrøm, Rælingen, Aurskog-Høland, Enebakk, Nordre Follo, Ås, Nesodden og Frogn.
Tusen takk, veldig interessant
Den underliggende lønnsomheten til Pexip er faktisk god. Før covid og vekstprogrammet, så hadde de en EBITDA-margin på 15-20 % og positive resultater
Fra Paretos analyse:
Pexip understreker selv at de pt. har en underliggende EBITDA-margin på 25%, og basert på ARR en underliggende EBITDA på ca 225 MNOK:
Fant også denne fra et annet forum, omtrent samme EV, men over dobling i ARR :
Takk for analysen - meget god gjennomgang!
Hvorfor er ikke denne lett tilgjengelig på Pareto sine sider? Eller er det bare jeg som ikke vet hvor en skal lete…?
Du må være kunde…
Kjøper du Finansavisen i dag, ser du at Kristian Mørk Spetalen i Arctic stadfester sin analyse på kroner 81.
Han mener Pexip er en av selskapene med høyest oppside i 2022.
Han trekker frem 10 selskaper med oppside av 46 mulige innenfor Tech og IT.
Men bare Pexip, Zalaris og Skiri trekkes frem som de 3 med BEST muligheter neste 12 mnd!
Jeg snittet meg ned i dag
Pexip Capital Markets Day 2021 - Targeting market leadership in USD 5 billion segment of the video market
CMD var ikke mye imponerende, ser jeg
Var det noe spesielt eller bare mangel på nyheter pluss rød børs?
Presentasjon var meget god, solid og proft gjennomført. Men kom ingen breaking news i dag, og da er Ose såpass full av kortsiktige tradere, som har kjøpt seg inn før CMD i håp om rekyl etter nyheter her, at de hiver ut Pexip igjen som varmt hvetebrød ut av ovnen!
Det jeg mistenkte…
Med all sannsynlighet kommer det som regel ikke noe breaking news på CMD, dette ville jo ha vært børsmeldt
Jeg er forøvrig langsiktig, så ser dette kun som en kjøpsmulighet.