Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Mange innsidere som kjøpte på 60- og 70-tallet også. Innsidere har ikke nødvendigvis “teft” når det kommer til å gjette aksjekurser i nær og fjern fremtid. De burde imidlertid har god teft når det kommer til å vurdere selskapets posisjon og fremtid.

Når det gjelder innsidekjøp skjelner jeg mellom to kategorier. Meldepliktig kjøp av styremedlemmer og kjøp gjort av operasjonell ledelse (CEO, CFO, CTO etc.) Førstnevnte kjøper gjerne aksjer for et par hundre tusen ut fra at det forventes av dem at de eier noen aksjer for å markere “commitment” til vervet til har påtatt seg, og de har ikke nødvendigvis noen hands on info om selskapets utvikling. Når ledelsen kjøper for 1 mill og over er det imidlertid grunn til å åpne øynene.

1 Like

Joda, jeg er ikke uenig med deg. Man må jo så klart gjøre sine egne vurderinger basert på helhetsbildet. Slike observasjoner er bare en del av det. Kan ta kritikk for å skrive at det er noe av det mest positive, men det er en viktig observasjon jeg selv gjør meg før jeg investerer i et selskap. Man har alltid ulike perspektiver, og det er interessant å høre på.
Så har stort sett hele sektoren fått juling samtidig som insidere har handlet.

Invitation to Pexip Q2 2022 Results Webcast

Winter Summit 11th August 2022
Join stakeholders from across the healthtech ecosystem for a full day virtual event exploring important topics shaping healthcare.

Fra “Agenda”:

9:30AM–10:00AM
Digital Care Pathways

Healthcare delivery is becoming increasingly digitised, which brings the potential for better patient care, and decreased healthcare costs. How exactly are different health systems utilising digital care pathways to revolutionise the patient journey?

Dr Jaspreet Saini - Rosedale Medical Practice, Dr Ron Tenenbaum - The Clinician, Landell Archer - Pexip, Lesley Hunt - eHealth NSW

Ikke vet jeg hvem Lesley Hunt er, men det ser ut som han skal prate om Pexip i hvert fall. Merk at datoen for dette virtuelle “event” er i morgen 11. august.

2 Likes

Pexip Q2 2022 report - Adapting organization and cost to drive sales and accelerate path to profitability

ouch :cold_face:

1 Like

Sjuk tajming med IPO men sen not so good
5000 ägare nordnet och 5500st i AVA

1 Like

Vet ikke helt hva som trigget fallet, synes rapporten var midt på treet.

Pluss: kostkutt er 2/3 ferdig, cashburn lavere, 524m i cash igjen.

Minus: Flat ARR, lavere inntekter

Tror det er tapet av den store kunden fra Q3 av, som utgjør 4,4 m $ i tapt ARR som er hovedårsak. Uten den nyheten tror jeg den hadde vært ganske flat i dag.

1 Like

Hvordan ble nyheten meldt, var det på webcast?

Ligger i presentasjonen og på webcasten.

Den er vel heller ikke konstatert tapt men stor risiko da kunde ikke har midler til å betale for tjenesten. Hvis fallet i dag isolert sett er knyttet til dette så ønsker jeg at ARR multippelen benyttet i den vurderingen av aksjonærene (på fallet i markedsverdi) også brukes for vurderingen av selskapet forøvrig hehe.

– Vi har stor sympati med aksjonærer som har tapt mye penger. Mange av de sitter også som ansatte i selskapet hos oss.

Han sier videre at selskapet har en unik teknologi, og at de er godt posisjonert til å ta en stor del av markedet.

– Hvor tålmodige må aksjonærene være?

– Frem til tidlig neste år når vi skal være lønnsomme og ha positiv kontantstrøm. Det må man være, sier Johannessen.

Ifølge Pexip-sjefen vil selskapet i løpet av kort tid vil kunne demonstrere en positiv utvikling.

– Pexip er historisk en vekstmaskin, og har vært priset som et høyvekstselskap. Nå har selskapet hatt flere kvartaler på rad med flat utvikling, og åpner samtidig for å kunne levere et negativt tredje kvartal. Jeg skjønner at det ikke er det aksjonærene vil høre, sier han.

Utelukker emisjon

Selv om Pexip brenner penger og må gjennomføre kraftige nedbemanningskutt er det ikke snakk om noen ny emisjon i følge Johannessen.

– Det som er fordelen med Pexip nå er at vi hentet ganske mye penger da vi gikk på børs. Ut av andre kvartal hadde vi 525 millioner kroner i kontantbeholdning. Hvis vi nå evner å komme i positiv kontantstrøm tidlig neste år så har vi godt med penger til å drive videre, og slipper å hente penger i markedet.

1 Like

Flagging i Pexip Holding ASA

Awarded strategic contract with global technology company to embed Pexip technology

2 Likes

Folketrygdefondet bomber kursen med salgspress samtidig som shorterne har dekket helt inn. Thanks FTF.

Sjekk project x investco as. Ny aksjonær i Pexip med 1,3 mill aksjer. Ser ut som en datter av Summa Equity.

1 Like

Pexip presenting at the Danske Bank SaaS Seminar

Gikk siste rest fra folketrygdfondet i dag? Over 2,4mill aksjer omsatt i dag, og tilnærmet 1mill i sluttauksjonen.