Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Philly Shipyard (PHLY)

Nei si det du… Enig der.

Måtte evt blitt om Wall Street investerte i en Shipyard eller et ship prosjekt hvis us Navy klarte å gi visibilitet gjennom bygge programmer osv… Mer forutsigbart, tidligere innkjøp, levere on-time.

Litt sånn som Philly, TOTE og MARAD prøver ut nå

1 Like

“ A key factor was the contract requirement that the first ship be delivered in time to carry out a training cruise in May 2023. ”

Ifølge beskrivelsen er klippet fra 5. mars, spill av fra 37 sek American Airlines Airbus A319 landing at PHL Philadelphia International Airport MCI on Runway 27R 4K - YouTube

Både Philly og Akastor selger unna virksomhet iht mandatet til Converto for Aker ser jeg.

Primeplate hos Philly, samt flere underselskaper for Akastor har fått nye eiere til drift.

Lover godt :crossed_fingers:t3::crossed_fingers:t3:

60 Minutes med innslag om den amerikanske maritime beredskapen Is the Navy ready? How the U.S. is preparing amid a naval buildup in China | 60 Minutes - YouTube

Denne kan være spennende å følge med på, torsdag 23.03

Financial calendar

Kan bli verdifullt å ha en Shipyard med muligheter for utvidelse, full av kompetanse hos arbeidere.

Hvorfor bruke milliarder av dollar på bygge opp igjen dårlig stilte yards, når man forhandle seg til Philly Shipyard?

1 Like

Årsrapporten i morgen :bookmark_tabs:

Philly Shipyard ASA: Annual Report for 2022

Philly Shipyard ASA: Notice of 2023 Annual General Meeting

Møte i den amerikanske kongressen hvor verftet og NSMV-prosjektet blir omtalt flere ganger. Spill av fra 36 min 10 sek, men det er noen feil i det Joe Cortuney sier, verftet var ikke nede på omtrent tyve ansatte og er ikke per i dag på to tusen ansattte. Lederen av MARAD omtaler så vidt prosjektet fra 46 min 50 sek. Cortuney igjen fra 1 time 6 min 20. Ann Philips igjen fra 1 time 17 min 37 sek sek 20230328 Joint RDY-SPF Hearing: Posture and Readiness of the Mobility Enterprise - YouTube

Ser man mot Asia som er ledende på shipbuilding så er vi inne i en boom/supercycle. Selv om det ikke er direkte sammenlignbart er det likevel en indikator for at det bygges, bestilles og industrien på vei tilbake. Mye kommersielt der borte og tipper US ligger noen måneder bak på bestillingene.

“ For the first time since 2015, the Ulsan shipyard was opened to reporters, providing a glimpse into the shipbuilding industry’s current supercycle.”

Philly er billy for tiden, men hva skjer hvis det blir økt inflasjon igjen i US feks til høsten? Petrodollaren er vel på vei mot de evige jaktmarker og på et eller annet vis må vel det føre til at den inflasjonen US har eksportert til resten av verden de siste 50 årene (Superimperialism av Michael Hudson) reverseres og fører til vill inflasjon i US?
Ordrene er nok inflasjonssikret på papiret, men er virker det hvis inflasjonen øker raskt, eller hvis de offisielle tallene manipuleres, noe mange mener de er allerede?

Philly Shipyard ASA: Minutes from Annual General Meeting

Tradewinds med sak om verftet vårt : https://www.tradewindsnews.com/shipyards/philly-shipyard-shareholders-bump-share-capital-as-orders-roll-in/2-1-1437902