Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Philly Shipyard (PHLY)

Hei,

Lenge siden jeg fulgte med selv om jeg har Philly.
Hvor mye har Apollo igjen?

En haug

2 Likes

Philly Shipyard ASA: Q4 2021 Results

Noen som har gjort matten her? Synes den ligger overaskende lavt mtp på cashbeholdningen, forventet taxrefund og det femte treningskipet er nå omtrent så godt som i boks.

Synes det virker som ett bra case med en mellomlang tidshorisont, eller er det noen store fallgruver eg misser?

Philly Shipyard ASA: Annual Report for 2021

Philly Shipyard ASA: Notice of 2022 Annual General Meeting

test

1 Like

Philly Shipyard Awarded Fifth NSMV

2 Likes

Philly Shipyard ASA: Minutes from the Annual General Meeting

Noen som kjenner godt til selskapet som har noen ide om hvordan inflasjonen påvirker inntjeningen deres? Feks en kontrakt som har blitt inngått for 1-2år siden, er det rimelig å anta at de noen sikring mot økende råvarepriser når de skal bygge? Evt andre innspill for avgjørende faktorer for inntjeningen? Takk på forhånd! :blush:Har vurdert en inngang her etter hvert

Philly Shipyard ASA: Q1 2022 Results

På NSMV kontraktane er det klausuler tilknyttet prisjustering på stålplater, og SRIV er alt stålkontruksjonsmateriale inkludert. Selskapet har i tillegg hedget avtaler om leveringer tidligere, ifølge q rapport

Notice of Disclosure of Shareholding - Philly Shipyard ASA

Philly Shipyard ASA: Q2 2022 Results

Er ikke 676mill Mcap lite for dette selskapet ettersom de har 1,5-2mrd i cash, eller har de mye gjeld?
Omsetningen ligger jo an til ca 4,7mrd basert på sist kvartal, og overskudd har begynt.

Virker veldig rimelig priset. Jeg hadde ikke stusset om kursen hadde vært 2-3x, men stusser på nåværende kurs. :thinking:

Nå har ikke jeg sjekket på lenge men er ikke cash fra lån de har tatt opp til bygging?. Selv om omsetningen ligger an til å bli høy så er det vel rundt ca 5% margin av dette som blir profit.

Når det er sagt så er ikke philly dyrt priset, og har vel vært tynget av en stor eier som jevnt og trutt selger derav kursen presset ned over tid. Jeg har ikke orket å vært investert pga dette over tid. Men har ikke oversikt over om Apollo fortsatt selger, eller om de er ferdig?

Om cash består av lån er et godt spørsmål som jeg ikke kan svare på. Kanskje dette er det relevante oppsettet: Total assets $342mill - Total liabilities $250mill = Total Equity $92mill

I så fall er egenkapitalen ca 900mill og ikke så mye større enn Mcap.
Og hvis 5% profitt på 4,7mrd omsetning, så blir det 235mill pr år eller ca 18,5kr overskudd pr aksje.
Høres gunstig ut for meg.

Da kan det være det store nedsalget fra Apollo Global som har holdt kursen i sjakk, men spørs om de vil selge mer nå som overskuddene kommer…

1 Like

Philly Shipyard Wins USD 1 Billion Contract to Build Three Aloha Class LNG-Fueled Containerships for Matson

1 Like
1 Like

Philly Shipyard ASA: Q3 2022 Results