Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

de kan sende ut så mange meldinger de bare orker om hvor bra Cysview er , men de har en STOR jobb foran seg.

Hvis Cysview er så fantastisk hvorfor er bruksraten da så lav i US pr.scop når man sammenligner med danmark og tyskland?

Målet er salg av Cysview for 20-25M USD for US i 2020

20M USD er 20.000.000 x 8,77 = 175M NOK

175M NOK / 4 kvartaler = 44M NOK i snitt pr. kvartal

Q1 2019 solgte de for ca 21M NOK i US

til slutt ett par spørsmål:
er det flexiscop i bruk i Norge og danmark ?
hvis ja, hva er bruksraten på disse ?

satses det i europa på flexiscop ?

så hær må det jobbes hardt og rett fremover for å kunne nå 20M USD for 2020

2 Likes

Vet ikke hvor mye du har fulgt med, men nedenfor kan du se litt på den siste tids utvikling.
Og med den utviklingen i tankene er det ikke helt unaturlig at det stadig vekk kommer ut flere artikler om Cysview. Som aksjonær ville jeg vært betydelig mer betenkt om det ikke kom noe. At det kommer mer og mer om Cysview tyder jo på at dette er i ferd med å bre om seg og ikke motsatt.

Når det gjelder guidingen på USD 20 - 25 mill ser jeg ikke at dette skal falle gjennom, basert på utviklingen tror jeg heller sjansene er større for at guidingen justeres opp underveis. Schneider er komfortabel med og overbevist om at de vil klare minimum 60% vekst i 2019 og 2020.

Norne sin reaksjon på q1: Photocure reported better-than-expected 1Q figures this morning, which
might lead to some upward revision in our estimates as well. Our Hold
recommendation is under revision.
52% revenue growth in the US (in USD) is impressive
We were expecting growth in US to be 37% in 1Q19 and for it to pick up
going forward. Still, PHO managed to beat our expectations with 52%
growth, which is impressive. Notably, installed base of blue light
cystoscopes (BLCs) increased by 14 during the quarter to 171 (11 flexible
ones). Thus, the company comfortably reiterated its goal for 2020 sales in
the US to reach USD 20-25m (USD 24m in our model). Also, expectations for
significant continued revenue growth and profit opportunities in the US
market beyond 2020 were confirmed.

Flexiskop brukes i Norge, men er usikker på hvor mange sykehus som bruker det, men hvertfall Oslo Universitetssykehus.
Danmark ligger lenger framme enn Norge på dette feltet og tar det som en selvfølge at de tilbyr den behandlingen.

Det er riktig at det må jobbes hardt framover, men det tror jeg de vet veldig godt. Jeg er komfortabel og tror på at de klarer guidingen uten særlige problemer.

2 Likes

Fra et minutt ute i dette klippet ser en hvordan kirurgen på sitt KS skop alternerer mellom hvitt og blått lys før og etter han skjærer vekk det kreftsyke vevet

3 Likes

For de som ønsker er dere velkommen inn som medlemmer i Facebook gruppen “Photocure Investors”

Dette er ingen konkurrent til Tekinvestor eller andre. Rett og slett bare en gruppe hvor det også deles nyttig Photocure stoff.
Jo større antall medlemmer jo større slagkraft når vi trenger det som for eksempel ved Q&A, utsettelse av påmeldingsfrist GF, oppdatering av aksjonærlistene, Retting av “Broken Link” fra BCAN til Cysview.com, artikler i media, twitter etc.
Gruppen har oppnådd en flott kommunikasjonskanal med Schneider, Dahl, Hillestad og det er jevnlig dialog.

9 Likes

Gruppen anbefales helhjertet og du skal ha takk for arbeidet med den. :slight_smile:

Det er nok sånn at for mange vil en facebookgruppe oppleves som en mer seriøs ressurs enn et anonymt forum så de utfyller hverandre finfint.

4 Likes

Vet ikke om verden står til neste påske, men morgendagens FA har en artikkel som omhandler blant annet Photocure😀
Mener dette er første gang jeg har registrert Photocure omtalt i en artikkel i FA siden jeg ble aksjonær i fjor sommer.

BØRSINTERVJUET: Fondsfinans-forvalter Mads Andreassen liker legemiddelaksjer hvor kursen ikke reflekterer salg av fremtidige produkter.

Thomas Hilmersen

– Normalt er Fondsfinans Global Helse investert i 25–35 aksjer, hovedsakelig fra store, internasjonale selskaper, sier fondsforvalter Mads Andreassen i Fondsfinans Kapitalforvaltning.

– Det er derfor viktig å se de enkelte posisjonene i forhold til hverandre og kontinuerlig overvåke og forstå porteføljens samlede eksponering.

Nye produkter er «gratis»

Når forvalteren vurderer legemiddelaksjer, forsøker han å finne dem hvor dagens kurs kan forsvares utelukkende basert på produktene som allerede er godkjent.

– Da får vi en «gratis» opsjon på medikamentene som er i utviklingsfasen, forklarer han.

– I dagens portefølje mener vi Bristol-Myers Squibb og Biogen er to eksempler på dette.

Andreassen synes også norske Photocure er spennende. Dette er imidlertid en liten posisjon i Global Helse-fondet og porteføljens minste selskap.

– Photocure har utviklet seg fra å være et selskap med risiko rundt utfallet av kliniske forsøk, til å være et kommersielt «case» med fokus på salgsvekst i USA, sier forvalteren.

– I forhold til risikoen er den forventede avkastningen meget attraktiv.

Unngår ren spekulasjon

Generelt unngår Andreassen investeringer med et binært utfall, for eksempel i bioteknologiselskaper som utelukkende driver med forskning og utvikling.

Her er forutsigbarheten ofte lav, samtidig som risikoen er høy, mener han.

– I dagens marked er det dessuten vanskelig å finne gode kjøpsmuligheter innen medisinsk teknologi, fortsetter forvalteren.

– Denne delen av helsesektoren har hatt en spesielt sterk kursutvikling i de senere årene, og nå mener vi de implisitte vekstforventningene virker for høye.

Sterk vekst i sektoren

Samlet sett ligger den globale helsesektoren an til å vokse betydelig mer enn verdensøkonomien i de neste årene, ifølge Andreassen.

Drivkreftene er demografiske endringer, økt tilgjengelighet og stadig mer innovasjon.

– Antallet personer over 60 år vil mer enn dobles i de neste 30 årene, og denne gruppen er storbrukere av legemidler og helsetjenester, sier han.

– Samtidig oppnår stadig flere land full helsedekning, som fører til høyere etterspørsel. I tillegg steg både antallet godkjente nye legemidler og pågående kliniske forsøk i USA til nye rekorder i fjor.

Spennende teknologi

Andreassen tror særlig at genterapi kan skape store endringer i de kommende årene.

I andre deler av helsesektoren gir prosessering av store datamengder og kunstig intelligens nye muligheter.

– Vi ser allerede nå at slik teknologi implementeres i alt fra diagnostikk og pasientovervåkning til proteser og robotiserte kirurgisystemer, utdyper forvalteren.

Bristol-Myers Squibb

Biogen

Photocure

10 Likes

Klinikk nummer 115 og 116 er lagt til på Cysview.com nettopp nå.

6 Likes

Supert Roger! Noen bør anbefale denne til Nordnet Mads :slight_smile:

1 Like

Hehe, tja, kanskje.
Men tror han trenger mer info enn som så for å skjønne PHO og hvilken fase de er i.

1 Like

Forsiktig med å bruke ordet fase. Plutselig tror noen pho driver med kostbare studier! He he

1 Like

Bra, du tok den og det gjorde hvertfall ikke Mads, han tror PHO er i forskningsfasen enda mens vi som kjenner selskapet vet at vi nå er i salgsfasen av et fantastisk produkt.
Innhøsting kalles det.

2 Likes

2 nye klinikker i dag er veldig bra nyheter.

Jeg gjentar til det kjedsommelige:
Skal klinikkene følge guidelines og sterke anbefalinger, så må Cysview og Flex inn.
Det finnes ingen alternativer.

Jeg legger hodet på blokka og sier minst 10 stk flexi i Q2.

2 Likes

etter en liten 10% opp i nano er jeg nå back in pho! og pci og trvx. Hvor lenge kan det gå :rofl:

2 Likes

Bare volumet kommer nå så går denne til himmels

2 Likes

Enig, dette ser veldig låvende ut

2 Likes

Møøøøøø!

4 Likes

gullkorn fra HO “jon”: https://healthtalk.no/photocure-topplinjevekst-usa/

7 Likes

Fra linken til @tekdude : Spesielt USA-veksten fortsetter, med 52 prosent målt i USD.

Hva blir prosent veksten målt i kroner lurer jeg da på :slight_smile:

Måtte jo bli koner, jeg mente selvsagt kroner (rettet opp)

1 Like

Siden strømmen har gått i hele nabolaget så får jeg prøve meg via tlf: 60 prosent yoy til 2020 så når vi guidingen på 20-25 mill usd. Men man skal ikke utelukke at veksten vil øke ytterligere utover året pga de økende utplasserte rigide scopene i 2018/19 vil bli operative samt fleks som vil komme

2 Likes

Ja, dette er kjekt å notere seg at Photocure havner på trykk stadig flere steder.
Sendte i vei en mail til Schneider nettopp hvor jeg skryter av at selskapet nå er betydelig mer framoverlent på den informative/opplysningsmessige/salgsmessige siden og ber dem fortsette med det og gjerne øke presset enda noen hakk til.
Poenget mitt med dette er at når resultatene nå snart virkelig kommer vil PHO da få automatisk jevnlig spalteplass.
Akkurat dette er selvopplevd som Nel aksjonær. Der har de en svært karismatisk CEO som selger selskapet for alt det er verdt, stikker hodet fram overalt og er hyper aktive på spesielt Twitter. Nå får dem ukentlig omtaler selv ved den minste nyhet på Hegnar, E24 etc og det sies at all PR er god PR.

6 Likes