Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

noen som klarer å finne ut hvor de er utplassert? er det flere VA?

Name Date
William S. Middleton Memorial Veterans Hospital 2019-02-25 15:14:48
USC Beverly Hills 2019-02-25 19:27:01
USC KENNETH NORRIS JR CANCER HOSPITAL 2019-02-25 19:24:05
The Ambulatory Surgery Center at Rittenhouse A facility of Pennsylvania Hospital 2019-02-22 14:02:56
St. Luke’s Warren Campus 2019-02-25 17:30:29
Southeast Louisiana Veterans Health Care Systems 2019-02-25 18:08:01
Northport VA Medical Center 2019-02-25 18:02:43
KECK HOSPITAL OF USC 2019-02-25 17:47:03
9 Likes

9 Likes

Takk, @Sponplate

Er det noen her som har sett på hvilke områder klinikkene har blitt omført på det siste halvåret/året?
Er det nye områder, eller er det godt etablerte områder som har størst økning på Cysview.com?

2 Likes

Ikke kjempebra visualisering men her kan du se når sitene ble lagt til.

5 Likes

Her kan vi se hvor mange klinikker som ble lagt til i Q2/Q3/Q4. Har du tallene foran deg på hvor mange nye scopes de rapporterte om i de kvartalene?

6 Likes

Må få ta forbehold om feil, men her er det jeg har :slight_smile:

(Og to fremskrivinger der som jeg glemte å fjerne)

8 Likes

Q2 2018*:

  • 17 utplasserte scopes og 73 sites lagt til på cysview.com
  • ~4.3 sites registert per scope
  • ~0.23 utplasserte scopes per site registrert

*cysview.com ble først oppdatert i Q2 så da kom det en bulk på 68 sites første dagen. Neppe relevante tall for Q2.

Q3 2018:

  • 7 utplasserte scopes og 8 sites lagt til
  • ~1.14 sites registrert per scope
  • 0.875 utplasserte scopes per site registrert

OBS antall scopes utplassert for Q4 og Q1 er fremskrevet ref @Savepig over. Fasiten for Q4 kommer på onsdag. Q1 2019 er heller ikke ferdig så vi vet ikke hvor mange sites det blir tilslutt.

Q4 2018:

  • 9* utplasserte scopes og 15 sites lagt til
  • ~1.67 sites registrert per scope
  • 0.6 utplasserte scopes per site registrert

Q1 2019:

  • 11* utplasserte scopes og 12* sites lagt til
  • ~1.09 sites registrert per scope
  • 0.915 utplasserte scopes per site registrert
8 Likes

Sponeplate. Takk for at du deler. Setter stor pris ryddig oversikt og flott info om scoputviklingen​:+1::+1::+1::+1:

3 Likes

Gått inn på de ulike klinikkene for å sjekke hvor mye de markedsfører cysview. Mange av de som har en del å gå på. Her kan man trykke seg inn på cysview fra startsiden : https://www.msmc.com/urology/
slide en til høyre så komme det opp.
Mer av det av det hadde vært bra :slight_smile:

3 Likes

Tusen takk for oversikten du legger ut og anskueliggjør. Ut fra grafen bør det ikke være mye tvil om at vi må opplever en akselererende utplassering av scope. Og ettersom scopene utgjør inntektsgrunnlaget for PHO så kan vi samtidig konkludere med at også inntjeningsgrunnlaget PR nå er inne i en akselererende fase.

Det denne kurven ikke viser er brukerfrekvensen og utviklingen av den. Men at antall scope akselererer er nok i realiteten et uttrykk for at interessen rundt BLCC teknologien er akselererende. Da er det rimelig logisk å tenke at også brukerfrekvensen år scope er inne i en fase preget av akselerasjon. Jeg antar at denne antagelsen vil bli bekreftet av Daniel Schneider under presentasjonen onsdag morgen.

I så tilfelle befinner PHO seg i en posisjon der både den underliggende veksten av antall utplasserte scope er akselererende og brukerfrekvensen PR scope er akselererende. Man skal ikke være videre godt møbelet i toppetasjen for å skjønne at summen av disse to akselererende kurvene gir en voldsom vekst i omsetningen av Cysview. De faste kostnadene er mer eller mindre konstant og kostnadssiden vokser derfor primært gjennom variable kostnader, hovedsakelig knyttet til produksjon og forsendelse av Cysview dosene. Men dette er kostnader enhver bedrift tar høyde for i prisberegningen. Følgelig vil effekten normalt være at kostnadskuttene vokser saktere enn inntekskurven.

Det er derfor god grunn til å anta at vi får se blåe tall på bunnlinjen i løpet av Q1 eller Q2 og at den blå bunnlinjen etter det vil svulme opp i et økende tempo, kvartal for kvartal.

Koda, vi PHO aksjonærer har all grunn til å se med spenning frem mot kvartalene som kommer utover i 2019, 2020 osv

6 Likes

Kjempefint stykke arbeid Sponplate :+1:

Det eneste som bekymrer (kun på kort sikt) er at folk har litt urealistiske forventninger til guiding. Hvis de er så hissig på denne guidingen betyr det muligens at de planlegger exit.

Mitt ønske er at den blir løftet litt fra tidligere, samt signaler på at det vil komme en justering senere på året når det er lettere å se effekten av overvåkning. F.eks Q3.
Ny CEO er ikke dum, og vil ikke skaffe seg et ettermæle om «han som bommet forjævlig». Så 60-80. Mill $ er det bare å glemme. Det vil være en umulig øvelse å spå 2020 nå etter kun en mnd med refusjon på overvåkning. Dan vil sikre seg, men samtidig fremstå som positiv. Mitt tips er en fin kursøkning noen dager etter Q4 når folk har fått tenkt seg om.

På den måten kan vi bygge kurs på substans. Samt unngå ‘heiskjøring»

5 Likes

Enig i dette Mr Onco, jeg vil gjerne ha en gradvis justering av guiding slik at markedet kan se at virkelige tall følger guidingen oppover. Guider de 30 mill i 2020 og samtidig signaliserer at guidingen vil justeres i tak med salgsutviklingen er jeg happy.

Forøvrig ser jeg endel forventninger på diverse nettforum men ikke i markedet slik som vi opplevde før Q3, og det er jeg glad for.

2 Likes

Bakteppet, med økende klinikker og refusjon, er såpass solid at jeg egentlig driter i kursen på kort sikt.
Forøvrig fint med oppdatering på Cysview rett før Q4. Så kan folk slappe av.

Det som kan flytte kursen mest i det korte bilde er nok overskriften «Fra rødt til blått for Photocure»

Spennende blir det i hvert fall.

Ved 20.4 i US har vi 100% fra Q4 17.
Dette tallet VIL uansett bli fremhevet. Og er nok til å flytte kursen alene.

6 Likes

Magefølelsen sier at de som «skulle ta lærdom» av Q3 nå er ute.
Det går sjelden slik man har forestilt seg i aksjemarkedet. Og jeg tror de som sitter over Q4 uten aksjer på kistebunn blir taperene denne gangen.

Vi får se

Skal de inn sammen med et bra Q4, inndekning fra MW og nye investorer blir det fort veldig trangt.

Veldig få aksjer under 60

Kanskje vil MW sette inn et «motangrep» fra morgenen. Et siste desperate forsøk.
Alt kan skje, følg med følg med :smile:

HVIS MW prøver seg gjelder det å sitte klar

1 Like

Ja, dersom ledelsen leverer varene i morgen tidlig, noe jeg tror det er gode muligheter for de gjør tatt i betraktning den utplassering av scope vi har vært vitne til gjennom Q4 og så langt i Q1 19, da tror jeg man skal lete med lys og lykt for å finne større aksjeposter til salgs. Samtidig som interessen for PHO nærmest vil eksplodere.

Og sant og si så sliter jeg med å finne områder der ledelsen skal skuffe oss. Da tenker jeg ikke på bunnlinjen. Det er opplest og vedtatt at den blir rød for Q4 såvel som for hele 2018. Men det er fullt forståelig ut fra den ekspansjon og omstrukturering selskapet har gjennomgått i løpet av 2018 for å kunne møte forberedt til den voldsomme veksten man kan forvente i 2019 og utover.

Jeg tror at også Q1 19 kan bli preget av etterdønninger fra 2018 og at vi første ved Q2 19 virkelig får se de tydelige tegn på bunnlinjen av den voldsomme veksten som har tatt av gjennom Q4 18 og i Q1 19. Vi må ikke glemme at det tar noen uker/måneder fra et scope leveres til det kommer i operativ drift og pasientlogistikken er oppe og går. Men utover i 2019, spesielt i 2H vil vi helt klart kunne se den voldsomme veksten. Et klar tegn på at BLCC er blitt aksepteret som ny SoC i det amerikanske markedet. Da blir det store spørsmålet hvor stort dette vil bli på noen års sikt.

2 Likes

Fint oppsummert LM

Men er faktisk ikke helt sikker på at det blir rødt.

Ipsen vil nok skuffe, men vi har valutaeffekt også der fra Q4. Og fin valutaeffekt fra US. Til og med litt fra Danmark.

Litt økte kostnader fra US blir det dog. De har ansatt endel folk på høsten.
Men alle scopene som ble utplassert i Q2 må ha vært operative i Q4. Disse vil bidra.

Klare vi 21 fra US tipper jeg vi går i null.

1 Like

Men skulle bunnlinjen tippe over i blått allerede i morgen, så blir nok markedet tatt på sengen, for det er neppe mange som forventer blå bunnlinje i morgen.

1 Like

Skulle gjerne hatt en bull melding no i pcib, så en hadde extra krutt i morgen om sheriffen prøver å droppe kursen.

2 Likes

Pcib selges selvsagt ikke.
Men en post i ScanShip og Tomra ryker ut hvis noen prøver seg :+1:

2 Likes