Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Hehe, nei vi gjør ikke det og det blir som å famle i blinde, men jeg føler at Cysview gir en viss pekepinn på farten.
Forøvrig M73102, en sann glede å registrere at du har kommet deg inn på TI.
Håper du også er i vår FB gruppe"Photocure Investors"

1 Like

http://www.ahwatukee.com/news/article_33e8644c-8c9d-11e9-81cd-138b3846f3db.html fin reklame fra ett av de store signalsykehusene

1 Like

tekdude,
Får opp denne meldingen:

451: Unavailable due to legal reasons

We recognize you are attempting to access this website from a country belonging to the European Economic Area (EEA) including the EU which enforces the General Data Protection Regulation (GDPR) and therefore access cannot be granted at this time. For any issues, contact afnnews@ahwatukee.com or call 480-898-7900.

1 Like

måtte via vpn siden pcen min de amerikanske sidene ikke likte pcen min:stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

utsnitt fra MD ANDERSON:

2 Likes

Takk for det - og stor takk til deg for alt du bidrar med både på Tek, HO og ikke minst FB gruppa (ja - jeg har vært så heldig å få innpass der). Ser at det er en på FB som har gitt en oversikt over alle scopene som ble registrert i 2018 og så langt i 2019. Interessant å se at det ble registrert 30 på Cysview.com i hele 2018. Pr 13. juni 2019 er det allerede registrert 23… Hvor mange som ev også har skaffet seg Flexiscope så langt vet vi derimot ikke…

6 Likes

Det blir i det hele tatt uvirkelig spennende å følge kvartalspresentasjonene ut året, jeg tror de kommer til å gi oss mye svar om retningen for de neste par årene.

2 Likes

Vi skal heller ikke glemme at problemene KS opplevde med flexiscopene først var løst ved månedsskiftet februar/mars. Q2 19 er således første kvartal der flexiscope er tilgjengelige uten problemer. Skal bli artig å se hvilken effekt dette vil ha på utplassering av flexiscope. Vi vet jo at Dan fremholdt at sykehus med allerede regide scope på plass ville være å betrakte som low hanging fruits når det kom til markedsføring og salg av flexiscope.

1 Like

Har ikke fått lest ordentlig enda så vet ikke helt relevans for blc.

https://marketersmedia.com/cystoscopy-market-global-industry-review-statistics-demand-and-forecasts-to-2025/524233?utm_medium=social&utm_source=twitter

1 Like

Legger inn et innlegg jeg i dag hadde på HO. Er det noen av dere på dette forumet som våger seg frempå med en kalkyle for Q2 basert på hva vi nå kjenner til?

"Så i går at klinikk nr 122 var lagt til på Cysview. 12 nye hittil i Q2. Fra 13/5 til 13/6 10 nye. Det viser en laber start på kvartalet, men at det har tatt seg kraftig opp siste måned. Flexiscope er en meget spennende men ukjent faktor på toppen av dette. Fortsatt 2 uker igjen av Q2.

Hvordan står dette seg i forhold til dine anslag? Hvordan skal vi kalkulere Q2 ut fra disse kjente tall? Er det fortsatt risiko for at Q2 kan gi et resultat som medfører kursfall fra dagens nivå?"

1 Like

Det spørsmålet går det ikke an å gi noe godt svar på. Kursen kan godt rase ved Q2 selv om resultatet er fantastisk, fordi Oslo børs.

Så selvsagt er det en betydelig risiko for det.

Men jeg har så godt som hvilepuls på at Q2 kommer til å vise nøyaktig samme trend ift guiding som Q1.

3 Likes

Utviklingen hittil i Q2 viser vel bare at veksten er god i forhold til registrerte klinikker på cysview.com. Den er vel for tiden på 122, opp fra 110 fra Q1. En ukjent faktor og kanskje det som er mest spennende på Q2 er vel salg av flexi scope… Tipper et totalt salg på 54 mill Hexvix / Cysview med 25-26 mill fra US. Tror regnskapet ender på et litet minus på bunnlinjen. Tror kursutviklingen på Q2 blir av den positive typen, selvfølgelig avhengig av utviklingen i forkant

1 Like

Markedet vil helt klart godta et fortsatt underskudd ved Q2. Det er i tilfelle helt som guidet. Poenget blir om resultatet underbygger forventninger om kraftig vekst og gjennomslag.

1 Like

Man kan ikke dra veldig tydelige slutninger om antall innstallerte scope ved kvartalsslutt ift antall oppførte på cysview.com i løpet av kvartalet.
Det er q1 et godt bevis på. Da kom det vesentlig flere på cysview.com enn antall rigide. Min teori er forsåvidt at endel av de som kom på cysview.com var scope som ble installert i q4 2018.

Hva gjelder omsetning, så tror jeg den vil øke ytterligere i q2, og kanskje også betydelig. 25% flere scope i to foregående kvartal vil bidra til det. Dessuten har oppfølging av sykehus, dvs opplæring, for å øke brukerfrekvens vært et fokusområde.

5 Likes

vil en på sikt gå bort fra de regide scopene og helt over på flexiscope?
Dekker flexiscopene funksjonsområdene helt i.f.t. de regide scopene?

Hvem er dyreste i innkjøp?
Hvem er mest effektive?
Hvem sparer mest areal?
Unngår en innstalasjon dersom en går for flexiscope?

Nei
Regide scop på TURB
Flexi scop på surveillance

2 Likes

Har vi ingen oversikt over utplassering av Flexiscope? Da er det i tilfelle en særdeles spennende men ukjent faktor. Da kan det vel være slik at tallet for utplasserte rigide scope er relativt lavt fordi man heller kjøper flexiscope?

1 Like
3 Likes

Såvidt jeg er kjent med vet vi lite om det. Det finnes artikler den siste tiden om et par av klinikkene som har tatt det i bruk.

Dette er en av dem:
“St. Mary is currently one of the only hospitals in the Philadelphia region to use this new technology in the operating room and the only urology office in Pennsylvania, New Jersey and New York to offer blue light detection for bladder cancer with the newly-approved flexible cystoscope.”

3 Likes

Måtte se denne videoen nok engang, helt fantastisk teknologi Photocure sitter på og dette bidrar til å føle ekstrem trygghet når kursen ligger som den gjør🤔
For de som ikke har sett den vil jeg på det sterkeste anbefale å bruke 3 min på den.

3 Likes