Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Det ble solgt en del på topp 50 - ingen voldsomme endringer.

2 Likes

Bonusfrelst
Dersom du med 100% penetrasjon mener 100% markedsandel så vil PHO motta 12 mrd i året. ( 14 mill pasienter) så det blir mye penger selv ved en beskjeden markedsandel.

Så inkluderer dette ikke USA/EU hvor Edison forutsetter mer enn dobbelt så høy pris som i Kina.

3 Likes

Man kan jo alltid ønske seg mer volum, men 4 mill om dagen i fellesferien er innafor.

1 Like

20% av 220 milliarder blir vel over 40 milliarder?

1 Like

14 mill pasienter x 4300 nok/pasient x 0,2=12,04 mrd.

1 Like

Ok. Ser det er skrevet 2500 dollar og 11mill pasienter lenger opp.

1 Like

Om Cevira får 20% markedsandel i Kina vil altså PHO sitte igjen med 80 - 100 NOK per aksje årlig om vi kan stole på tallene til Edison. Potensialet begynner å bli bra nå!

1 Like

Teddy1
Ja ingenting kan måle seg med biotech som lykkes, ikke minst i kreftmarkedet. Lotto er vel det som kommer nærmest.

2 Likes

Photocure sin partner skal slå seg opp på behandling av blærekreft!

Ser vi en avtale på Cysview melom Photocure og Asieris i løpet av året?

Vil jo være direkte ulogisk at de ikke prøver å ta Cysview til markedet i Kina.

7 Likes

Det er vel ikke umulig, men da får vi håpe at ledelsen og styret er våkne og ikke lar seg lure til gi oppskriften på Cysview til kineserne. Da kan det fort ende i en gedigen bakrus isteden for en forventet lykkerus. Mange som har brent seg ved å gå til sengs med kineserne.:roll_eyes:

2 Likes

Helt enig Londonmannen - men her er der en Daniel i spidsen og om noget så vil han (men også andre i styret) være meget OBS på dette, og mon ikke kineserne er mere interesseret i at få dette produkt ind på deres marked, selvom det betyder at de gør det i samarbejd med en norsk partner

Det tror jeg…!

2 Likes

Og med P/E 10 blir det en akskjekurs på 800-1000kr, bare for Cevira. Og bare i Kina!
P/E 20 vil gi aksjekurs på 1600-2000kr!

Og likevel snakkes det om å selge for «noen hundrelapper». :open_mouth::open_mouth::open_mouth:
Her er det bare å klamre seg fast noen år, så kan avkastningen bli helt utenomjordisk! :smile::crossed_fingers:

6 Likes

Marshall vil slite med å få til noe astronomisk avkastning og forvalteren som valgte å fortsatt sitte på shorten på 30 tallet kan kanskje få seg jobb innen taxi næringen eller no.

2 Likes

LM
Dette vil sikkert Daniel opplyse om senest 07. AUG, men jeg tviler sterkt på at Pho gir fra seg sine innerste hemmeligheter til Kineserene. I pressemeldingen står det:
«Asieris will assume responsibility for the manufacture of the Cevira® product while Photocure retains responsibility for the manufacture of the active pharmaceutical ingredient.»

Tolker dette som at pho vil beskytte og sitte med nøkkelen til den aktive ingrediensen. Dette er en lisensieringsavtale for utvikling og kommersialisering av Cevira (som Brand) som produkt, ikke salg av kjernekomponenten. Parallell til Hexvix/Ipsen, men forhåpentligvis med et bedre resultat om noen år.

4 Likes

Interessant å lese Edison sin analyse på Cevira for de er jo utrolig nøkterne i sine input data for beregning av nåverdien.

For det første sier de at de bruker en LOA på 20% i US/EU, og 40% i Kina, fordi de ikke har helt oversikt på finansiering. Normalt ville de brukt 60-70% (og er med det nesten på linje med mine 75%)

Dernest bruker de markedsandel ved peak salg på 3% i Kina og 6% i US/EU.
Min magefølelse er at det er forsiktig mtp at Cevira bevarer alt vev, og bør være et attraktivt valg fremfor konisering.

Peak sales er satt til 2034, og med 10% diskontering er jo den faktoren kraftig begrensende.

Synes også prisen er forsiktig. Photocure har vist at Cevira er kostnadsnøytral på 2500$, så da virker en pris på rett over 1000$ (9400 NOK) svært forsiktig.
Det samme med en pris på 3400 NOK i Kina.

Følgende skal jeg innrømme at jeg ikke har klart for meg, men kanskje Einarsson kan svare i en podcast?
Launch i Kina er satt til 2023, mens den i EU/US er satt til 2025. Med det virker det som at egne studier må kjøres i US/EU.
Skulle tro det skulle være mulig å sy sammen en file i US/EU basert på kliniske resultater i Kina.

Det er også mye med dette prosjektet som tilsier at Kinesiske regulatoriske myndigheter vil være svært interessert og behjelpelig med å drive dette frem

Dessuten dette gjelder også kun HSIL, og ikke LSIL, som jeg gjetter på er indikasjon nummer 2.
Vi har en potensiell faktor 7-8 her også.

I det hele tatt, bare mindre justeringer på disse antagelsene vil gi store kursmessige utslag.

13 Likes

Hvis Cevira er så veldig bra, hvorfor har det stått gjemt innerst i skapet i 5-6 år? Og når går patentet ut på den?

2 Likes

Uten at jeg vet det med sikkerhet, så kan jeg tenke meg at PHO på et eller annet tidspunkt har måttet ta et strategisk valg; enten kjører vi på med alle tre produktene, men da må vi gjennomføre flere emisjoner samtidig som vi reduserer muligheten å lykkes med med alle tre. Eller så maksimerer vi innsatsen på det mest lovende produktet, får maksimalt ut av pengene og øker sannsynligheten for å oppnå suksess med det utvalgte produktet.

I dag ser vi ihvertfall resultatet av at PHO på et tidspunkt valgte å satse på Hexvix/Cysview. Nå har PHO oppnådd fantastiske rammebetingelser for at Hexvix/Cysview blir en kommersiell suksess og selskapet oppnår dette med minimalt med emisjoner og kun 21 mill aksjer utstedt samtidig som selskapet er gjeldfritt med med NOK 90-100 mill på bok, som snart får selskap av nye NOK 46 mill.

Og når de oppnår såpass god avtale med Cevira som de nå har gjort, viser det at Cevira også er et svært lovende produkt de ganske sikkert kunne tatt til markedet selv, dersom de var sikret finansiering til å drive frem prosessen med flere produkter. At valget falt på Hexvix/Cysview skyldes nok flere faktorer. Men for meg synes det som om datidens ledelse har gjort et 100% korrekt strategisk valg. Nå har de klart å få frem Hexvix/Cysview til kommersialisering og noe som synes å bli en braksuksess, samtidig som de har oppnådd å kunne inngå en særdeles lukrativ avtale for Cevira. Så får vi vente og se hva som skjer rundt neste sving. Men med cevira i bakhodet, så vil jeg ikke bli det minste forundret om vi i løpet av de neste 6-9 måneder får en ny god avtale servert for deres siste produkt.

Her er det bare å holde på hatten, for utover i månedene og årene som kommer kan dette komme til å gå med en imponerende fart.

3 Likes

Såvidt jeg husker går siste patent på Cevira ut i 2038, så det er god tid til å få innarbeidet dette i markedet før en evt konkurrent kan komme på banen.

3 Likes
2 Likes

Rundt neste sving dukker kanskje sidenotering i USA opp? Mye snacks i vente utover høsten