Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Tror ikke PHO er modent nok for Nasdaq før i 2022-2023.

Nei det skal nok komme mange nye investorer og mye kursstigning først.

1 Like

Sidenotering eller ikke, det er sommerstille i Norge. Folket nyter late fridager og da gidder man ikke bruke tid på aksjer. Fortsatt to uker til jeg starter, så derfor er jeg innpå og sjekker fra tid til annen. Men stille er det.

Dog ser det ut som om kursen bunnet ut etter korreksjonen som kom i etterkant av den sterke oppturen forrige mandag.

Vi ser nå ut til å skli sakte men sikkert oppover. Så får vi se om 60 tallet er innen rekkevidde før Q2 19 blir presentert i august. Det ville ikke overraske meg, spesielt siden det fortsatt ligger 0,66% av aksjene short. En post jeg føler meg rimelig sikker på aktøren vil dekke inn før Q2 foreligger. I 2018 steg kursen 3 kroner samme dag som Q2 ble presentert. I årets Q2 kan det ligge betydelig mer sprengstoff og oppturen i etterkant kan bli langt mer eksplosiv.

Så selv om det er ferietid, så går det mot meget spennende tider. Og på en sommerslapp børs er det greit å posisjonere seg for hva som kommer. Skriften på veggen synes å være rimelig klar i tilfellet PHO.

God sommer! Husk solkrem, eller reis til Bergen.

3 Likes

Kan ikke skjønne annet enn at MW er totalt sjakkmatt etter Cevira-avtalen. Spesielt siden volumet igjen har tørket inn.
Etter Q2 kan vi ha lagt bak oss 50-tallet for godt. Må si det hadde vært jævlig moro og klart blå tall nå i Q2. Tror det blir nærme.

1 Like

@Londonmannen, eller Sopot :joy:

2 Likes

Klippet og limt fra Facebook:

"David Wilson i ASIERIS sier man vurderte oppkjøp av PHOTOCURE.

Eg synes det var merkelig at det var ingen diskusjoner rundt hvorfor Asieris betaler opp til 2,1.Milliard NOK visst utvikling og godkjenning av Cevira går bra, samtidig som Photucure i dag verdsettes til ca 1,1.Milliard.

Eg sendte email til Asieris og spurte om man hadde vurdert å kjøpe opp hele selskapet for samme sum som man betaler ut visst Cevira får full godkjenning. Det vil si at dagens aksjonærer hadde ved oppkjøp fått ca 100% gevinst. Asieris hadde da utrolig nok fått Cysview med på kjøpet. Samtidig så nevner eg i email at man sansynligvis ikke hadde fått med seg alle aksjonærer til et så lavt bud, deriblant meg selv. Men hadde man lagt inn bud på eks 3.mrd. så trur eg nok flere hadde vurdert salg.

Man hadde da fått Cysiview for latterlige 900.mill., pluss selskapets kontantbeholdning og andre eiendeler.

Eg hadde ikke regnet med svar på min hendvendelse, men den kom i dag.

Er usikker på om det er “innenfor” å legge ut tilbakemelding på FB siden våres.

Noen som vet om regelverket angående dette?

Deler gjerne om det er interesse for det."

Jeg deler dette videre for jeg mener alle aksjonærer bør sitte på samme informasjon og ikke bare noen få utvalgte…

4 Likes

Hva var svaret?

1 Like

Dersom det medfører riktighet at de har vurdert å kjøpe hele PHO så vil jeg ikke utelukke ast de kan gjøre alvor av det på et noe senere tidspunkt.

Nå legges snart Q2 19 frem i all offentlighet. Vi vil trolig se et PHO som skal serve tett opp mot 200 scope i USA, hvorav 20+ er flexiscope. Vi vil trolig se at brukerfrekvensen er begynt å ta seg opp og vi vil se at kostnadene er under full kontroll.

Om det vil være nok til at e større aktør vil vurdere å kjøpe opp PHO skal være usagt, men jeg tror nok Q2 19 vil være tindrende klar på hvilken vei det bærer. Og en aktør som ønsker å kjøpe opp PHO for å cashe inn fortjenesten selv, vil nok gjøre et fremstøt i god tid før aksjekursen skyter for høyt opp. Dersom aksjekursen tar av vil det i tillegg vekke opp en del sovende aksjonærer som pr dags dato trolig hadde latt seg kjøpe ut for et par tre hundre kroner. Når disse får øynene opp for hva som er i ferd med å skje, så kan mulighetsvinduet en BP nå har, bli lukket før de evner å lande byttet.

Joda, høsten 2019 kan bli særdeles hyggelig og innbringende. Et bud ville i beste fall gitt markedsaktørene bedre innsyn i hvilke verdier som ligger i PHO og bidratt til en umiddelbar reprising av PHO, i verste fall ville selskapet blitt kjøpt opp.

1 Like

Helt enig, virker helt bak mål og skulle binde seg opp i sånne forpliktelser når de kunne kjøpt hele butikken for ca 3 milliarder.

Får nå virkelig håpe at Dan & Co (og de største aksjonærene) rister på hodet av slike forslag iallefall i noen kvartaler til :slight_smile:

1 Like

Her er det vel styret som først får et bud på bordet. Så skal styret behandle dette og komme ut til oss aksjonærer med en anbefaling.

Men i den grad dagens styre, med den informasjonen de sitter på, kommer ut og anbefaler oss aksjonærer å godta bud under kr 4-500, da kan de umulig vite hvilket selskap de sitter i styret for. Ja, jeg vet vi snakker om ti ganger mer enn det aksjen omsettes for i dag, men omsetningskursen er det aktørene på OSE som bestemmer. Og når majoriteten av disse ikke har interesse for farmasi og PHO, så blir det helt feil å legge deres verdivurdering til grunn.

Det minste man burde gjøre var å vente med å vurdere eventuelle bud inntil PHO er blitt gjort kjent og tilgjengelig for amerikanske investorer. Da er det håp om at selskapet kan få en noe mer fornuftig prising enn det som skjer i dag.

1 Like

La han ut den mailen?

1 Like

Ja Londonmannen det er som regel slik at styret gir anbefaling om å godta eller ikke godta et bud, men Dan har nok vært sentral i samtalene med Asieris om Cevira og vil nok, sammen med sentrale styremedlemmer og de største aksjonærene, være de som en eventuell beiler vil føre innledende samtaler med. Jeg håper dette ikke skjer før tidligst om 1-2 år.

InVivo, han la ikke ut mailen nei.

1 Like

Det var vel slik det ble gjort med Algeta. Først en avtale og så ble det senere oppkjøp, var det ikke sånn?

1 Like

Det stemmer (Algeta)

LOA for Cevira er så høy at et bud kan komme litt senere i løpet. De vil vel med selvsyn se at det fungerer først.

2 Likes

Har de enda ikke dekket inn shorten sin?

1 Like

Det ligger i kortene at de kommende 12 månedene kan bli mer spennende enn hva godt er. Og da tenker jeg ikke på noen nedside.

1 Like

Da kursen gikk gjennom kr 54,- var det tydeligvis en del selgere på 54- tallet som ombestemte seg og trakk salget. Fornuftig, spør du meg. Skjønner ikke hvorfor selger sine PHO på en sommerstille børs og med en særdeles spennende høst foran oss.

1 Like

sperre?

image

3 Likes

Gikk faktisk noen tusen på 55.

1 Like