Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

55 posten støvsuges snart

2 Likes

Selgeren vil nok bli kvitt resten i løpet av dagen. Sommerstille på børsen med det synes som om noen er ute etter å skaffe seg litt PHO aksjer. Vel, jeg forstår dem. Ikke noe dårlig kjøp å handle PHo på 50 tallet når der tydeligvis er kommet glupske gjedder i sivet. Vet jo aldri når den type rovfisk slår til…

2 Likes

Tar du ansvar?:wink:

1 Like

Tok litt under sperren. Nestemann?

1 Like

Eller fordamper.

2 Likes

Hadde ikke fått med meg sperren, 54-55 er et interessant nivå i chartet og.

1 Like

Tok 1000 ekstra, nestemann?

2 Likes

Kjøpte i går… :rocket:

1 Like

Virker som det er mangel på skvetne selgere idag.

1 Like

Sorry. Kjøpte 2k på fredag og nå er det tomt. Skulle gjerne bidratt men må satse på lotto eller selge bil/leilighet dersom det skal bli mer nå.

1 Like

image

4 Likes

Tok 1000 aksjer til jeg, værsågod neste :sunglasses:

1 Like

Ser ut som det trigget noen til å ta resten under sperra :sweat_smile:

1 Like

Men det spørs vel om sperra blir fjernet…

1 Like

Tok 1000 til på 54,90. Lå litt skjult der under sperren. Så ser vi hva morgendagen bringer. Syns det ser lovende ut!

2 Likes

Sperren er MW sitt verk.
Det stinker av hele opplegget.

Mistenker at de har solgt til en partner da de shortet, dvs fått partneren til å ta imot i markedet.
Også har de inngått en avtale om at MW kjøper de tilbake til innkjøpspris + påslag på et eller annet tidspunkt.
På mws ønske er de lagt i markedet som en betongsperre. Dette gjør at folk legger salg under. MW tar ut sperren når det passer de. Partneren er uansett sikret at de får igjen 55 for aksjene, enten direkte eller evt mellomlegg som honorar regulert i en avtale mellom de to.
Risikoen MW tar med denne metoden er at noen plutselig tar hele eller deler av den store posten. Da må de dekke inn 144k i markedet og ikke ‘bare’ 72k

Kun en teori dette fra min side, men jeg finner ingen annen fornuft i at 72k (49,91%) av MWs gjenværende short legges ut i en klump på selgersiden.
En større investor ville “aldri i livet” valgt denne taktikken.

Som sagt - Det stinker av hele opplegget og Oslo børs burde sjekket ut saken.

Uansett så ser det ut til at MW er i trøbbel og sluttfasen med sin short.

2 Likes

Hvis det blir samme omsetning i morgen uten skvettbe selgere så er den sperra borte på null komma niks.

1 Like

Er nok en del av dem som gevinstsikret lenger oppe på 50 tallet som nå er begynt å hoppe ned fra gjerdet. Bryter PHO gjennom 55 i morgen formiddag så kan det bli en artig avslutning på uken.

1 Like

Det er skikkelig fyr i dag på Facebook: “Photocure Investors”

1 Like

Det er fyr her og siden de fleste diskuterer på insidetråden🙂. Bra med litt action rundt selskapet