Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

fra soriamoria på HO: https://www.mdlinx.com/pharma-news/conferences/3rd-annual-global-summit-on-genitourinary-malignancies/267239/

Snøffelen hadde noen svært interessante betraktninger på HO primo juni 2019, til svar på et innlegg fra Focuss om Photocure på sikt kan få grade A fra AUA. Skulle selskapet få det, og i så fall sannsynligvis gjennom oppdaterte guidelines hos AUA ila 2021, så blir vel strengt tatt Cysview nærmest juridisk sett SOC for i det minste de delene av pasientgruppen med størst risiko for tilbakefall.

Her er Snøffelens egne betraktninger, og beklager hvis dette har blitt delt på tråden tidligere:

"For å adressere trådstarters tema, kan Cysview få gradering A i AUA guidelines, og eventuelt når kan det skje?

For det første, ingen tiltak i AUA har pt gradering høyere enn B. Og det gjelder absolutt alle tiltak, fra undersøkelser, til behandling og oppfølging. Diagnostika og terapeutika. Biomarkører og kjemoterapi. Cystoscopi og kirurgi.
Ingen av de tiltakene har gradering A.
Så skulle Cysview få gradering A så vil BLC være det som står øverst på lista, og det eneste man virkelig er forpliktet til å gjøre ved blærekreft, av absolutt alt man kan tenkes å gjøre.

Så hva skal til for å få denne gradering.
Jo et svært stort studie som ikke lar det være noe snev av tvil, et studie som garantert blir stående og med slik tyngde at det med aller største sannsynlighet aldri vil bli utfordret eller motbevist av et nytt studie.

Og Cysview har et slikt studie på gang, registry-studiet ble startet i 2014 og skal være ferdig i desember 2020.
2000 to-tusen pasienter skal inn i det studiet.
AUA. Guidelines ble oppdatert i 2016, og sist gang før det i 2011.
Jeg tenker at fra 2021 er det meget god sannsynlighet BLC med Cysview får kategorisering A i AUA guidelines.
Med alt det medfører.

Tenker at registery study med Cysview og 2000 pasienter kvalifiserer til grade A. Selvsagt gitt at resultatene holder nivået som det som hittil er blitt publisert fra det studiet. Vi har jo fått noen oppdateringer.

Det blir selvsagt min kvalifiserte gjetning, det damme med neste hang AUA guidelines skal oppdateres. Mener det går sånn Ca i 5-årssykluser, sist gang var i 2016, og er relativt sikker på at før det var i 2011.
iom at registery study, spm startet i 2014, skal være ferdig i desember 2020 passer det fint med en oppdatering av AUA guidelines da.
Videre står jeg fast på st Cysview vil vokse solid i mange år fremover, ikke bare til 2024 som Edison sa. Noe Edison nylig har oppgradert fra 2020"

3 Likes

På Q2 burde noen også etterspørre status på denne studien og om PHO satser på å overlevere en sluttrapport til AUA i 2021 i tilstrekkelig tid til før nye guidelines kommer på plass…

1 Like

De dagen Cysview får gradering A i AUA sine guidelines er det bare å heise flagget, pantsette huset og sende kona på byen med leopardskjørt og silikon i leppene. Det ville være helt rått!!

Og det beste er at dette trenger ikke bare bli en drøm, men være realitet innen 18 måneder!

Og bakom synger Cevira pengegaloppen i Kina!!

Dersom man sliter med å se potensialet i PHO burde man ikke operere på børs, men sette pengene sine på høyrentekonto i den lokale sparebanken. Det gir andre muligheten til å bli med på noe som kan, jeg sier og understreker kan, bli tidenes eventyr på OSE!!

3 Likes

i kjedsomheten ble jeg sittende å titte litt på tomra. dæven så mange paraleller som kan trekkes ift til skepsisten til panteautomater/BLCC og offentlige reguleringer/myndigheter som blir presset på av folket i gata, samt folks holdninger til endringer, i Pho sitt tilfelle er det urologene. Så vil tiden om vi får samme reisen kursmessig:). jeg har hvertfall trua

1 Like

Har vi startet på neste legg oppover? Skal denne ta oss et stykke inn på 60 tallet før Q2 slippes? I så tilfelle bygges fallhøyden opp og vi vil rimelig sikkert få en dipp i kursen 7 august. For min del kunne kursen bare blitt liggende å surre på 50 tallet inntil Q2 var presentert.

ja, den datt jo så en måtte stoppe salget :wink:

Slapp helt av, kommer til å bli selloff før Q denne gangen. Folket har jo lært må skjønne:) det kommer til være slik med PHO, helt til det plutselig ikke et slik lengre.

3 Likes

En kan alltids diskutere verdien på Cevira avtalen - men dersom en baserer seg på Edison verdsettelse, som økte nåverdien med kr 14 etter Cevira avtalen, tilsier dagens kurs en kurs på kr 43 uten Cevira. Husk at kursen steg med 15 % etter Q1 - når kursen lå på kr 43… Da ble det utplassert 11 rigide scope og 3 flexiscope, YOY i USA med noe over 50 % og total omsetning på ca 52 mill. Jo flere kvartaler med YoY på over 50 % - er det kun spørsmål om tid før markedet tar dette inn over seg, og vi får den berømte ketchup effekten… Basert på dagens kurs ser jeg ingen grunn til at vi skal få en dupp etter Q2 - snarere tvert imot.

1 Like

Har vi Snåsamannen her ?
Å spå kortsiktig kursutvikling er som å spå hvor en hund løper, fra side til side. Men på lang sikt kommer hunden hjem sammen med eieren.

4 Likes

Den som selger før Q2 blir parkert forever.
Q2 i fjor ga store hopp. Nå har vi i tillegg effekt fra overvåkning for første gang.
Dessuten vil det bli fokus på Cevira og pengene derfra. EPS sett under et for 2019 vil bli ca 2kr.
Folk vil også legge merke til stabil opex. Da kan de fleste gjøre regnestykket for årene framover.

2 Likes

Patetisk ordre og salgsbilde i dag, noen prøver å dra kursen ned, andre opp.

Vært fint med børspost på 50-100 aksjer minimum.

1 Like

Er det noen som vet den bokførte verdien til Visonac i regnskapet? Med tanke på Dan sin kommentar så bør vel denne nedskrives til null?

1 Like

Hele utviklingsportføljen er verdsatt til bare 22 mill kr ved slutten av 2018 og avskrives nokså hardt hvert år. Siden Visonac har vært med lenge antar jeg at den er fullt nedskrevet. De nyeste kostnadene som fortsatt avskrives er nok fase 3-studiet for Cysview.

4 Likes

Topp 20 oppdatert og vil fra idag oppdateres løpende hver mandag igjen framover ifølge selskapet.

Såvidt jeg kan se i farten er det med disse endringer fra 12.7(aksjer oppgitt i cirka):

Danske Bank minus 72k

KLP minus 21,7k

JP Morgan minus 5k

Nordnet Bank pluss 4k

Nordnet Liv pluss 2k

https://photocure.com/investor/largest-shareholders/

3 Likes

https://www.healthtalk.no/alle-artikler/-photocure-står-ved-et-vannskille/

12 Likes

Mulig det, ofte har vi sett at endel velger å selge i forkant av kvartalstallene, men dette er ikke enestående for Photocure.
Tillater meg å minne om at kursen var opp over 15% på det høyeste dagen da q1 ble presentert. Så, de som solgte dagen før “tapte” 15% på det valget den gang.

1 Like

Hva er et vannskille? :thinking:
Har hørt om veiskille…

Norsk oversettelse av det engelske uttrykket watershed:

an event or period marking a turning point in a situation

an important point of division or transition between two phases, conditions

1 Like

Jøss. Har bare aldri vært borti det uttrykket, men det ser ut til å være et etablert uttrykk.

Da lærte jeg det, selv om jeg foreløpig foretrekker veiskille for å beskrive den type valgsituasjoner :grimacing:

Ikke meningen å dra ned det faglige nivået altså.

1 Like