Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

5 nye ansatte. ellers intet nytt

1 Like

ja, flott presentasjon - men ikke mye kursdrivende info på kort sikt.

1 Like

Kjempefin presentasjon :smiley::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign:

1 Like

Kan ikke komme med slik info noen dager før Q2 :wink:

1 Like

Enig veldig bra presentasjon. Legger strategien for å bli The Bladder Cancer Company med et marked på NOK 33 milliarder årlig.

Bra presentasjon, men litt skuffet over at de ikke koster på Cevira en slide…

2 Likes

Tror her DS vil legge vekt på The Bladder Cancer Company og ikke blande Cevira opp i dette som er noe annet.

1 Like

Må si jeg er VELDIG fornøyd med at de omsider tok i bruk stolpediagrammer for å presentere veksten.

8 Likes

På en investor konferanse så burde jo avtalen være relevant😊
Men på en annen side så skjønner jeg at den ikke er nevnt

1 Like

Totalt var det 71 ansatte i konsernet ved årsskiftet, nå er det 75

Fra E24:

Norne nedgraderer Photocure – jekker opp kursmålet

39 minutter siden · Martin Hagh Høgseth

Fredag morgen jekker Norne Securities opp kursmålet på Photocure til 65 kroner per aksje, fra tidligere 56 kroner. Samtidig nedgraderer meglerhuset aksjen til Hold i forkant av selskapets kvartalspresentasjon neste uke.

Meglerhuset trekker frem Photocures Cevira-avtale fra forrige uke og omtaler dette som gode nyheter for selskapets aksje.

Photocure varslet 1. juli at det hadde inngått en global lisensavtale med Asieris for Cevira med et potensial på opptil 250 millioner dollar (2,1 milliarder kroner).

– Vi er glade for at man endelig har fått en løsning for Cevira og har lagt den tilbake i vår verdivurdering, som nå bidrar med 11 kroner til vårt kursmål på 65 kroner, skriver analytiker Tomas Skeivys i fredagens notat.

Photocure endte torsdagens børshandel på 56,30 kroner per aksje.

4 Likes

Da fikk eg litt pho tilbake i dag.

Stå på Trump, kjør børsen nedover :wink:

Ja så kom Norne med sin analyse av Cevira avtalen. Verdien ble 11 kr. Omtrent det samme som Edison.

Norne forventer 44% YoY vekst i US. (i USD) Her håper/forventer eg på minimum 50% vekst. Må faktisk sei eg blir litt skuffa viss vi ikkje er nærmere 60% YoY i US.

Kursmåle fra Norne ble økt fra 56 til 65. Kun 9 kr på grunn av forventa økning i kostnader.

1 Like

60% YOY i USD vil være bra ja, da vil vi ligge på en vekstrate hvor vi allerede neste år, i 2020, vil ligge på et total salgsnivå som er høyere enn Edison sin estimat for peak sales av Hex/Cys, som de har satt til 2024, om vi legger det på Rodjer sine estimater for salg i 2019 og 2020 det er anslaget er 24,6 mill for Q2 2019 og 68,9mill for Q4 2020 i US Cysview salg.
Justert for valuta så blir Sulrox sin smerteterskel for Cysviewsalg i 2Q 2019 på 27,3 mill NoK

2 Likes

så hær skal vi altså ha en vekstrate på 180% på 1,5år…!?
Da skal både flexiscopene og bruksraten på de Rigidescopene levere

68.9 - 24.6 = 44.3
( 44.3 / 24.6 ) * 100 = 180.08 %

Pussig retorikk. Kursmålet jekkes opp, men samtidig sies det at PHO nedgraderes. Såvidt jeg kan se har Norne oppgradert kursmålet fra 56 til 65, noe som forteller MG at Norne har oppgradert verdivurderingsmålet med kr 14,- eller med 25%.

Ikke overraskende svarer markedet med å redusere kursen på PHO.

Slik går no dagan. Og på tirsdag kommer fasit fra Q2.

1 Like

Det har vel kommet frem her i tråden at de bruker å anbefale hold før alle kvartalsrapporter? Har ikke sjekket opp dette selv, men ble ikke overrasket ihvertfall. Derfor nedgraderer de selv om de øker kursen.

1 Like

OK, jeg lever fint med det. Analytikere har uansett sin egen agenda og jeg bryr meg fint lite hvilke kursmål de måtte plukke ut av lottomaskinen sin.

1 Like

Kursen går vel ned med resten av børsen.

Og helt ærlig , meg passer det utmerket :wink:

Det er ikke så veldig pussig. Når kursen i mellomtiden har gått så mye at den nesten har tatt igjen det nye kursmålet, samtidig som en vet at PHO har kræsjet etter tre eller fire kvartalrapporter på rekke og rad, så er det ganske logisk at de ikke anbefaler noen å kaste seg inn i aksjen på nåværende prisnivå.

3 Likes