Fra «stinke» på Shareville :
Har fundert litt på Pho og hvorfor de ikke har klart å penetrere markedet med det beste produkt samt refusjonene de har.
Schneider, har forklart noe av kompleksiteten og det er å først å selge inn scop samt det å faktisk få de tatt de i bruk.
Dan S, sier det kan ta opptil ett år for åfå inn scop i institusjoner/behandlingssted/sykehus, men spørsmålet jeg da stiller er hvor lang tid tar det før scopet utnyttes mer enn det de gjør i dag? Det er overraskende lite utnyttelse av dages utplasserte scop i US.
Så:
- Hvorfor er det så vanskelig å få inn scop når institusjonene vil tjene på dette og at BLC er det beste produktet?
- Hvorfor brukes ikke de utplasserte scoopene oftere?
Jeg lurer også på hvem som driver med WLC. Det er ingen så vidt jeg kan se som har forklart hvem konkurrenten vår er? Er det ett selskap som har markedet nå eller er det flere? Bruker de et annet type scop? Hva er prisen på dette scopet? Er det et Big Farma selskap som har markedet nå og som gjør alt for at Pho ikke skal lykkes. I så tilfelle hvilket selskap er det?
Når et produkt har vært SOC over mange år så er det gjort mange langvarige relasjoner mellom leger/institusjoner og selskapet(ene) bak WLC.
Kan det være utstrakt lobbyviksomhet fra disse som gjør at Pho sliter med å få en seriøs bit av markedet?
Jeg ser mange regner statistisk på hva som blir resultatet fremover med historiske data, som f. eks det gikk slik i Q1 i fjor, da blir det slik i Q1 i år…men jeg synes dette er vanskelige tall og lene seg på av overnevnte grunner.
Kan det være slik at Scheider tar for lett på de alliansene som allerede er skapt gjennom mange år og som dermed er vanskelig å gjøre noe med?
Jeg ønsker bare seriøse svar på disse spørsmålene om noen har noe konstruktivt å komme med.
For på papiret slik jeg leser det, så er BLC overlegent hvit lys og da er det svært merkelig at ikke denne salgstakten akselerer mer enn det den har gjort. Jeg mener, etter alle ekspertuttalelser, alle publikasjoner samt alle konferansene Pho har deltatt på så selger BLC svært lite i US, man skulle trodd at disse selskapene ville stått i kø for å få tilgang til den beste behandlingsmetoden der de tjener mest, men slik er det jo ikke per dags dato.
Jeg blir ikke helt klok på dette og mine tanker går altså til lobbyvirksomhet, og gamle relasjoner som er vanskelig å bryte. Om dette er riktig så er spørsmålet om Pho klarer å bryte gjennom disse etablerte forholdene, og om de har muskler nok til å kjempe seg gjennom vanskelighetene og eventuelt et big farma selskap som vil tviholde på sin posisjon?
Kom gjerne med dine innspill?
NB, dette er ikke en baise eller hausetråd. Jeg ønsker oppriktig talt å bli litt klokere på hvorfor vi ikke til nå har slått gjennom med BLC.
God helg!