Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Vedkommende aktør som nå plutselig la ut 50.000, ganske mye lavere enn sist omsatt, burde jo blitt suspendert fra all handel i går.
Men slik er det på Oslo Børs og Bingo. Korrupt så det holder.

Vær tålmodig og hold hodet kaldt, og du vil forhåpentligvis bli belønnet rikelig.

1 Like

Sa han noe om hvordan? Milestones er jo ut ifra gitte kriterier, men det har gått bort fra?

1 Like

Da er brukshyppigheten vesentlig høyere ja. Si 100 på 4 mndr. Si 16 uker gir over 1 pr hverdag. Det er der faste scop burde vært! Likevel er da flexbruken ca. 5 ganger høyere for disse. Redigert forrige innlegg. Takk for presiseringen Solvoll. Så gjennom svaret fra DS nå, så du har helt rett.

2 Likes

Min teori er at MW rørte på seg siste timen igår og fortsetter idag. Håper jeg har rett og at de kan komme seg til helv… ut av PHO

1 Like

Det lover uansett veldig godt for tiden som kommer😊

1 Like

Voksen handel som nettopp gikk der:

image

1 Like

Daniel Schneider 00:38:19 : “We are starting to see acceleration of flexiscope being placed.”

Det tyder på at de selger flere flexiscopes i 3Q enn de gjorde i 1Q-2Q.

2 Likes

Må si jeg virkelig sliter med å forstå mennesker som selger seg ut av et selskap som har sterkt akselererende inntekter og utflatende kostnader, som i tillegg har gjort et scoop av en avtale på Cevira. Blows my mind.

8 Likes

Dette er shortere som tjener penger på ned gang i kursen. Det er og logaritmer styrt.
I dag har de overtaket så langt. I tillegg utløser det sikkert stop loss posisjoner hos enkelte. På meg ser det imidlertid ut for at det er vanskelig å presse kursen videre ned. Vi får se.

1 Like

Ja, det kan du si og jeg er hjertens enig.
Men vi er alle forskjellige og ser og oppfatter ting ulikt og det er vel det som gjør at markedet fungerer.
Men vi er nå øyeblikkelig i en fase hvor kjøperne vil være i flertall.

1 Like

Det er jo rimelig spenstig guiding de opprettholder for US revenue neste år:

image

7 Likes

Utifra dagens tall, cevira avtalen og utflatende kostnader så vil vi jo se + i løpet av året.

1 Like

Ser ut som HIVEC har bidratt med drøyt 900.000 i kvartelet?

“2019 revenues
also include revenues from sales of Hivec”

2 Likes

Ja de legger opp til en US-dobling av salget neste år. Det kan se optimistisk ut, men DS må bygge på prognoser han får inn fra sine selgere. Med 27 selgere, som hver konsentrerer seg om ca. 25 kunder, må vi forutsette at de har et rimelig godt grunnlag for guidingen neste år.

1 Like

Q1 var opex 45.1
Nå var det 46.9
Det betyr at opex flater ut på disse nivåer.

Så kom noen engangskostnader fra Cevira-avtalen. Skulle bare mangle. Advokater, tolker etc.

Skulle selvsagt sett at vi bikka 25 mill i US. Men det var veldig nærme.

4 Likes

Når tilogmed Dahl sa at de ligger i rute for å nå målet, så har de nok god kontroll :sweat_smile:
Det tyder også på at de har mye i pipeline

7 Likes

Tipper han med hevet blikk har øvd på den setninga mange ganger foran speilet

2 Likes

Med en salgsdobling i US neste år og la oss si en bruttofortjeneste på 90% og uforandrede kostnader, vil det bety en netto inntektsøkning på si rundt 90 mill. kr. i USA i 2020.

3 Likes

DS virket veldig fornøyd med US organisasjonen og den er vel å annse som ferdig og skal ikke økes mere.
Så fremtidig opptjening kommer selskapet og aksjonærene tilgode.

3 Likes