Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Håper de i løpet av inneværende år kommer med et utspill om hvordan de ser for seg utbyttepolitikken til selskapet.

2 Likes

Det bør kunne bli et utbytte neste år på ca. kr. 3,50 pr. aksje ut fra guidet salg i USA neste år. Deretter stigende de etterflg. årene.

3 Likes

Blir ikke mye utbytte, pengene går til:

pho

2 Likes

Og det er faktisk vel så bra som utbytte. Gi meg heller eit selskap som investerar i eiga utvikling, enn å dele ut overskotet og stagnere.

8 Likes

Når Dahl sier “I believe we are on track” betyr det alt for meg. Den mannen overdriver aldri!! :rofl:

4 Likes

Allerede med de utplasserte scopene og dagens brukerfrekvens ligger der et betydelig inntjeningspotensiale som ennå ikke er benyttet. Og i tillegg så hører vi nå at selskapet står foran en kraftig vekst i utplassering av flexiscope, som synes å kunne fire til fem ganger så høy kapasitet som de rigide scopene.

Her er det bare å holde på hatten og nyte de kommende årene! Vi er heldige som sitter i PHO!

2 Likes

dette var jeg ikke flink på, noen med ferdigheter får bidra med en gif som kan dras fram i tunge stunder.

3 Likes

Haha, fantastisk.
Finnes ikke noe sterkere kjøpssignal enn den snutten der!

3 Likes

Man kan si hva man vil om CFO, men her treffer han spikeren på hodet​:joy::joy::joy:

2 Likes

Her kom en ny bombe;

Økt interesse fra Kina

Photocure inngikk tidligere i sommer en milliardavtale med kinesiske Asieris for Cevira.

I etterkant av avtalen har selskapet merket økt interesse.

[

Photocure-aksjen til værs etter Cevira-avtale

](https://e24.no/article/24650553)

– Vi merker økt interesse fra Asia og Kina spesielt. Etter avtalen med Cevira har flere kinesiske investorer kontaktet oss, og det er også interesse for Hexvix i Kina, sier Photocure-sjefen.

Hexvix (Cysview i USA) er navnet på Photocures hovedprodukt, som er en blålysteknologi for behandling av blærekreft.

20 Likes

Der kom det en liten kanin ja :slight_smile:

1 Like

Er nok «desverre» bare et spørsmål om tid før vi får et bud på selskapet

Olala, snart må vi frem med en kinesisk glosebok. Eller det heter vel google nåtildags.

2 Likes

Til sammenligning har Medistim omtrent like mange aksjer 18 mill vs PHO sine 21 mill og fikk et resultat på Ca 3,50 NOK per aksje for 2018.
Omsetningen for 2018 var på 326 mill.

Photocure er et selskap i sterkere vekst så det burde tilsi bedre prising, når vi kommer i pluss.

Medistim står nå i 138 kroner per aksje, så med en gang Photocure viser sorte tall, og med fortsatt sterk salgsvekst, så vil vi se en bunnsolid reprising av selskapet.

Skulle ikke forundre meg om vi i løpet av 2020 har satt ny ATH, og lagt gammel ATH bak oss for godt.
For the record så er ATH på 155 kroner aksjen.

8 Likes

Som jeg sa i går, de som solgte seg ut i går, og forsåvidt i dag, vil utvikle betydelig høyere hårfeste…

3 Likes

Endelig en norsk biotek CEO som er litt offensiv i sine uttalelser til media! :slight_smile:

5 Likes

Første som slo meg også da jeg leste artikkelen

1 Like

Helt enig og der har vi nok en av fordelene med en amerikansk CEO

3 Likes

Men noen må jo stille spørsmål til han.
Q&A delen på dagens Q2 gjennomgang var nesten flaut.

Men DS ordner vel det i et intervjuve snart.

1 Like

Har av og til sendt inn spørsmål via webløsningen, men de er aldri blitt tatt opp. Flere med samme erfaring?

1 Like