kortslutning
Er nok redd for at dersom du venter til rett før presentasjon av Q3 med å kjøpe deg inn, så kan du måtte betale langt mer for aksjene enn det du får dem for i dag. Hvorfor?
Vel, det som kom frem på presentasjonen vedrørende Cevira avtalen vise at analytikerne har tatt feil og må oppjustere sine data.
Vi vet at kinesiske investorer har kastet sine øyne på PHO og dersom de oppdager potensialet til PHO vil jeg tro de ønsker å ta del i oppturen.
Jeg kan vanskelig se at Marshall blir sittende short inntil Q3 presenteres.
Det jobbes i kulissene med en sidenotering i USA. Når kommer det nytt om den?
Dersom kursen skal falle vesentlig fra dagens nivå, så må interessen rundt PHO kjølne. Jeg har vanskelig for å se at det vil skje med et selskap som viser de fortsatt vil ha akselererende vekst utover høsten og vinteren. Jeg føler meg rimelig sikker på at ledelsen har såpass god oversikt over hvorvidt de kan innfri guidingen for 2020. Og det bekreftet de i går at de ville gjøre. Selv Dahl var enig idet. Da skal veksten kraftig opp utover høsten 2019. At interessen rundt PHO skal avta under slike omstendigheter, det tror jeg ikke noe på.
Men lykke til!
er nesten uvirkelig at det selges på 53 idag etter alt som kom frem igår. Dahl sier de er i rute, og Dan sier at de er posisjonert for økte inntekter, og relativt flate utgifter + + + +
Ikke bare nesten, det er komplett uvirkelig.
Det er nok den gamle reglen ''show, don’t tell ‘’ som gjelder fremdeles. Den dagen vi ser plusstall på bunnlinjen, så går raketten.
Mye bedre med jevn og trutt oppgang enn disse elleville paraboliske spikene som ikke gjør noe annet enn å utløse ekstremvolatilitet.
Akselererende vekst betyr kanskje at der er noen som får forverret utgangspunktet raskt nå fremover for å legge inn bud på hele Photocure.
Tegn i tiden–kineserene begynner å få opp interressen for PHO sitt hovedprodukt .
Hvorfor kjøper ikke kineserene hele PHO?
Men med akselererende vekst så koster det å vente.
Det som også er artig å se er at bunnen vi er på nå, er samme som toppen i desember.
Det vil si at bunnen har flyttet seg 48% opp på 8 mnd, samtidig som vi har hatt ekstremt store svingninger i prisen. Spesielt i forkant av kvartalsrapportene. Samtid ligger det fremdeles en synlig short på godt å vel 144000 aksjer.
Koble dette sammen med guiding, Kina, Dahl’s uttalelser osv.
Sidenote: Følger også Wyckoff prinsippene til punkt å prikke.
Hvorfor ?
Fordi eg tror det er mye mer penger å hente i pcib.
Lykke til.
Norske selskaper attraktive for oppkjøp:
Ingen tvil om at det kinesiske markedet er enormt stort og at der ligger et tilsvarende inntjeningspotensiale der. Men det er så absolutt et tve-egget sverd og jeg håper inderlig at ledelsen i PHO er seg dette bevisst når de nå har etablert kontakt med kinesiske interesser. For jeg er ikke i tvil om at det kun er et tidsspørsmål før kinesiske interesser har kjøpt seg opp i PHO.
Noen som har sett lyset etter gårsdagens presentasjon? Nærmer vi oss 60 tallet før uken er omme?
Ingen grunn til at kineserene skal opptre ulovlig i noen sammenhenger.
De kan jo bare kjøpe selskapet med utgang i dagens prising.
Hvorfor gjøre seg til forbryter når motparten kan være villig til å gi bort gullet?
Alle skal få
Hvorledes skal denne forstås?
https://www.healthtalk.no/alle-artikler/photocure-refusjon-i-australia/
Kan en bruke annet utstyr enn carl storz i australia?
Ja, det vil ikke forundre meg. I Europe benytter men også Olympus sitt utstyr ifm BLC.
Så hva med china?
Kan en bare bruke de scopene de har uten videre med BLC teknologien?
Tenke seg til at de kunne dekket inn på 35 nå er de tilbake på 0 at best.