Shomik sengupta, urolog i Australia.
Etter den fantastiske dagen vi har hatt i dag vil jeg bli veldig overrasket om ikke enda mer av tidligere nevnte short er dekket inn.
Tja, de har ikke hatt for vane å justere shorten to dager etter hverandre tidligere.
20 ganger har shorten endret seg opp eller ned og kun en gang har de justert to dager etter hverandre. Men mulig det brenner mer for dem nå eller tidligere så drt er en mulighet.
Samtidig var det nok mw som trykket den ned igår og således var det vel ikke annet å vente enn oppgang idag basert på presentasjonen vi fikk igpr
Mener du med et at du tror de solgte ned kursen tidlig på dagen for å prøve å kjøpe tilbake billig etterpå…?
Faktum er jo at de har dekket inn nesten 15 K aksjer av short og dermed summasumarum kjøpte aksjer i går…
Summasummarium stemmer det at de kjøpte tilbake 15k, men antar de pøsa ut litt aksjer for å lodde usikkerhet. Da de merket at kjøpsvilligheten var i sterkeste laget snudde de og tok samme volum tilbake +15k.
Det at de ikke ØKER shorten der kursen står idag, mot de shortsolgte
på tilsvarende nivåer sist kan tyde på at de anser risikoen som i største laget for at kursen vil gå opp.
Om jeg tror de så på Q2-presentasjonen? Neppe:P tror ikke de vet hva photocure driver med, sikkert noe binær forskning.
Vet ikke sikkert om det er et av mine innlegg du kommenterer.
I tilfelle:
“Mener du med et at du tror de solgte ned kursen tidlig på dagen for å prøve å kjøpe tilbake billig etterpå…?” Svar: Ja, definitivt tror jeg det, de dekker ikke inn dyrere enn dem må.
Så jeg tror dem herjer vilt for å få kursen på et akseptabelt nivå for dem.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/cam4.1979
Ok…
Kan vel være…
Fin “rekyl” på PHO i dag.
Føles så langt riktig og ikke selge i dag og noen ble kanskje stående igjen på perrongen?
Spennende i morgen.
Rimelig trygg på at den skal videre opp i morgen
Ja, etter at mye ble avklart på Q2 så tror jeg nok at interessen rundt PHO vil øke og kursen dra seg nordover.
Vi fikk en grei avklaring og en bekreftelse på at Cevira avtalen er svært god for OHO. Vi fikk også bekreftet at utplasseringen av flexiscope vil øke på utover høste. Og vi har fått klarlagt at pasientene krever å bli behandlet med BLC teknologien, samt at urologer foretrekker å benytte BLC, såfremt den teknologien er tilgjengelig.
Etter en lengre periode der kursen har fluktuert mellom 40-60, så tror jeg nok tiden er inne til at kursen finner seg et nytt leie som ligger over kr 60,-.
I morgen tror jeg vi nærmer oss 60 tallet ytterligere.
Det tror jeg også, moment. RSI på veg opp. Gleder meg å se at interessen for PHO øker, det vil gjenspeiles i kursen. Husk at t.o.m. Dahl sier på Q2 presentasjonen at ‘PHO er on track’, en svært tilbakeholden mann sier at PHO er ‘on track’. Dahl overdriver ikke, vi er så på sporet som man kan være
Enig. Og må si det er meget betryggende å sitte i PHO for tiden. Basert på meget oppløftende fremtidsutsikter og et særdeles stort potensiale, forekommer det meg at PHO er kraftig undervurdert av markedsaktørene.
Men det er verken aksjekursen i dag eller neste uke vi venter på. Det er verdien om tre fire år, gitt at selskapet fortsatt er på våre hender.
Der tror jeg du er inne på noe vesentlig. Det kan potensielt være største trussel, bud på selskapet før det hele starter
Og den trusselen øker dess mer selskapet blir derisket og aksjekursen fortsetter å surre rundt 50-tallet.
Det er jo mer enn forunderlig at norske investorer generelt ikke har plukket opp PHO allerede. Hvor ofte hender det at et lite norsk farmasiselskap oppnår et gjennombrudd i USA i et 15 mrd marked, der selskapet befinner seg i en enestående posisjon uten seriøse konkurrenter og der fagmiljøet overøser teknologien med lovord og pasientene som har fått erfaring med teknologien formelig krever å bli behandlet med den samme teknologien? Er vi så få som innser hva dette betyr og hvor det vil føre PHO?
Det er et uttrykk som heter «å plukke penger fra gaten». Skjelden har vel det utsagnet passet bedre enn på PHO. PHO vil oppleve en eventyrlig vekst i overskuelig fremtid og før eller siden vil aksjekursen reflektere selskapets suksess.
Og bakom synger Cevira- avtalen og kineserne…
Når skal allmuen våkne? Vil det skje før det er for sent? Dersom det kommer bud på selskapet, så er forhåpentligvis ikke det ensbetydende med at aksjonærene selger selskapet, men det vil kunne bidra til en noe mer realistisk prising av PHO.
Det er vel ingen emisjonsspøkelse i PHO?
Så lenge selskapet viser evne til økt omsetning vil pris og verdi forholdet bare øke. Sann sett er det jo en gylden mulighet i tiden fremover til å akumulere.
Så hvorfor stresse?
Og den budsannsynligheten har økt rett og slett fordi det er en partner til Cevira som skal ut med store beløp etter hvert hvis det går bra. Da kan det bli fristende å plukke opp PHO. Akkurat det skjedde med Algeta.
Hehe. Morsomt at bud og oppkjøp omtales som trussel og risiko
Ser den, men misforstå meg rett, jeg synes et bud og oppkjøp på 60 + 30-70%(vanligste budpremie) ville vært å anse for et ran pt.