Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Dette blir jo et helt arbitrært tall, hvordan kom du frem til det? Da har det jo antagelig vært sånn at det også for tidligere kvartal er “klinikker som hører til kvartalet før” i tilfelle

1 Like

Savepig,
Ja, det medfører nok riktighet om du studerer Sponplate sine ark.
Det treffer ikke 100% hvert kvartal, men ikke langt unna.

1 Like

Å avvente inngang i aksjen pga mulig “skuffelse” vedr Q3 er en ligning med flere ukjente rockpus. Kursen når det nærmer seg Q3 vil vise om forventningene er høye eller lave. En skuffelse eller positiv overraskelse må også måles mot dette. Hva som evt skjer med Cysview i Kina er en annen faktor, dette kan torpedere enhver strategi for den som har valgt å vente med inngang. Jeg er meget komfortabel med å sitte på toget allerede :slightly_smiling_face:

3 Likes

Jeg har det fra AndyHagen på HO

"c) 7 stk. skop oppført hittil i q3 på Cysview er ingen fasit og således er det også 4 uker igjen av q3, mange flere kan komme til på den tiden.
d) I tillegg er det en forskyvning med etterslep slik at jeg pr. idag tror det reelle tallet på Cysview.com for q3 er 5 stk oppføringer, de to første er jeg rimelig sikker på at tilhørte q2. Således er det verdt å merke seg om det kommer oppføringer de 2-3 første ukene inn i q4, vil disse med stor sannsynlighet tilhøre q3.

Min konklusjon: Jeg tror vi idag har 5 skop oppført på Cysview for q3, i tillegg tilkommer eventuelle klinikker som ikke lar seg oppføre samt klinikker som har anskaffet seg flexiskop og som allerede er oppført på Cysview."

1 Like

Ja, det virker å være et fornuftig resonnement.

Det med antall 5 sammenfaller også med Dahl sitt svar.
Hei,

Takk for interessen.

Oppføring av klinikker på Cyview.com vil for det første ha et etterslep da sykehusene må godkjenne skriftlig at de blir oppført. Dessuten har vi sett at noen sykehus har som policy at de ikke vil opp på lister av denne typen. Vi ønsker selvfølgelig at alle skal med, men må forholde oss til sykehusenes egne policies.

Med vennlig hilsen,

Erik Dahl

1 Like

Ah, da forholder jeg meg til det tallet på en smule annen måte, thats all. Jeg bruker det først og fremst som et forholdstall/benchmark opp mot trenden.

Det sagt, så var ikke Q2 fullt så sterkt som man alltid kunne ønske og håpe, men tallene var innenfor den fremskrivingen som jeg hadde plottet ned typ to kvartaler før det igjen. Så det skal virkelig være et svakt Q3 for at det skal være avskrekkende på noen måte.

2 Likes

Det ville jo vært bekymringsfullt om Rodjer var uenig med AndyHagen.:wink:

En annen sak jeg har undret meg litt over er påstanden fra mange om at Flexiskop er en helt ukjent faktor mellom kvartalene. Vil ikke klinikker som anskaffer seg flexiskop like gjerne registrere seg på cysview.com som dem som kjøper rigide skop? Det er vel bare de som allerede er oppført med rigide skop som ikke kommer med som nyoppført igjen om de i tillegg kjøper flexiskop?

Ingen problem, jeg gjorde også det veldig lenge helt til en som er mer oppbrakt og våken enn meg fant ut av dette.

Ja, det har du så sannelig mye rett i​:grinning::grinning::+1:

Jo, i kampen om flest mulig pasienter kan ikke jeg begripe hvorfor noen har som policy å stå utenfor CC, overgår min fatteevne.
Men det må ligge forskjellig ift konkurrenter etc. som vi ikke kjenner til.

Denne klinikken søker etter urolog for BLC flexi og den er ikke oppført på Cysview.
Den er forøvrig fra august så da må en anta at denne klinikken kommer i tillegg til de 8 vi “allerede er enige om at er i boks” for q3.

https://www.healthecareers.com/job/urology/2003077?fbclid=IwAR1YIHmPfaR93YCge0dyMhTHtzdgPOz_d74j5Gu7Tan4FsE9TcxdRVKiK-0

1 Like

Enhver som sitter ute vil jo gjøre det med et håp om å komme seg inn billigere. For PHO sin del, så vil det bety at momentumet må svekke seg en del. Aksjen kan forøvrig synke godt under både 50-53 og 47-48 støttene uten at opptrenden blir truet.

Mens hvis momentumet holder seg uendret eller styrkes, så vil man måtte kjøpe ca på dagens nivå eller dyrere.

Siste som skjedde var at short ble redusert til under terskelverdien, det antyder ikke i seg selv at momentum kommer til å svekkes.

3 Likes

Hvor mange salg pr. selger pr. kvartal synes du man burde kunne forvente da?

1 Like

Enhver som driver med B2B salg vet at det der blir et håpløst spørsmål i utgangspunktet, og IHVERTFALL når man sitter med så lite info som vi gjør om arbeidstokken til Photocure. Så det blir meningsløst å synse om.

Det jeg derimot har putlet litt med er en primitiv fremskriving av hva slags økning i skop og revenue som må til for å nå den ganske så offensive guidingen kvartalsdödaren står fast ved:

2 Likes

Nei, jeg vet ikke, uhyggelig vanskelig å si. Det som betyr noe for meg at trnden over tid er godt stigende.
Jeg vil ikke være veldig tilfreds om fasit i q3 skulle bli 9 skop for å si det sånn.
Men klart får dem opp frekvensen betydelig kan stigningstakten/kurven i antall skop være mindre bratt.
Men jeg vil heller ikke være tilfreds med kun 3 flexiskop i q3.

1 Like

Dette mener jeg er et skoleeksempel på hvorfor frekvensen er lav eller hvertfall lavere enn ønsket, bemanningen er ikke engang på plass.

1 Like

I teorien kan det utplasseres 50 flexiscop, eller 100 for den sakens skyld, UTEN at noen av dem blir oppført på Cysview.com

1 Like

Jeg er jo inne i dette selskapet :slight_smile: men jeg kunne jo selvsagt vært ute nå og spekulert på en så ‘lav’ inngang som mulig. Med det som utgangspunkt hadde jeg ikke gamblet på å vært utenfor Q3 når det legges frem 7. nov. Det prates mye som skop og brukerfrekvens, men jeg tror det også kommer en del annen info fra bl.a. Kina. DS har jo også snakket om å øke interessen utenfor OSE, sidenotering i USA eller noe annet. Plutselig dukker det opp en melding, ny info eller mer info på neste kvartalspresentasjon som man ikke hadde sett for seg for å gamble.

Det er dette som gjør det så vanskelig å være helt ute av dette selskapet, jeg har tross alt brukt en del timer på å sette meg inn i hva som skjer og hvis man da skulle misse en kraftig økning fordi man skulle være ‘lur’? Da er det bedre å sitte på toget å få den belønningen når den kommer, for den belønningen kommer…de som solgte seg ut fra PLT på fredag har sikkert ikke en veldig god dag idag :slight_smile:

2 Likes

Alle vet jo at det er flexiscoopene og det markedet den representerer er den store Jokeren hær, i så måte er det ett par ting jeg lurer på?

#1. Når vi vet at de sikter seg inn på de 40 største MSA`ene i US, og hvis dette diagnoseverktøyet er så fantastisk, hvorfor har de da kun fått ut 14 flexiscoop siden mai 2018 ?
Man skulle jo tro at ALLE de store sykhusene som allerede har ett rigidscoop og anser Cysview som det beste diagnoseverktøyet ville innvestert i ett Flexiscoop så fort det kom på markedet?
(Det er tross alt konkurranse om pasienten mellom sykehusene i USA)

#2. Er det utplassert flexiscooop i norden (Norge/Danmark) ?
hvis ikke hvorfor?

Hvis det er ?
#3. hva er bruksraten på disse flexiscoopene?

1 Like

1 Like

#1. Utplassering av scope tar tid. Fra 6-20mnd, 12mnd i snitt.

Slide 13.

1 Like