Tusen takk Rodjer! Jeg er også en av dem som er opptatt av trender, og som du her viser ser man en tydelig trend de to siste årene når det gjelder utplassering av scope og økning i omsetning ift Cysciew. Spørsmålet jeg har stilt meg mange ganger er hvorfor skal ikke denne trenden fortsette - og hva er grunnen til denne akselerende veksten når Cysciew like fullt har vært på markedet i mange år? Grunnen til at PHO valgte å hente inn DS som ny CEO er nettopp for å få inn riktig kompetanse i kommersialiseringsfasen selskapet nå er inne i - hvor DS har lang erfaring fra USA markedet. Jeg registrerer at mange er kritisk til DS fordi han valgte å satse ytterligere i USA - og flere var kritisk til det han har sagt rundt tiden det tar ifm salgsprosessen. Men har det tidligere fra PHO vært sagt at salgsprosessen tar kortere tid? Det har ikke jeg fått med meg.
En skal selvfølgelig være kritisk til ledelsen i et selskap - og dersom en ikke har tillit til ledelsen er min klare anbefaling ikke å investere i selskapet. Jeg synes DS har gjort veldig mye riktig - og det han har fortalt så langt virker meget troverdig og jeg har ennå ingen grunn til å tvile på DS. Han kom inn - brukte noe tid på å “oppdaterte” guidingen for 2020, og dersom han kun skulle vært opptatt av å få en bust i kursen (kort sikt) kunne han sikkert gitt en noe høyere guiding (vært optimistisk) - og når en ser utviklingen, og så lenge en har tiltro til at salgsprosessen tar så lang tid hvorledes en kan forvente en økt effekt av grepene som ble gjort høsten 2018 (og at det ift flexiacope er en very very strong pipeline) utover høsten 2019/2020- er jeg ikke det minste i tvil om at guidingen for 2020 blir innfridd. Jeg er derimot vel så interessert å se lenger enn 2020 - og klarer PHO å opprettholde den samme prosentvise veksten, vil det virkelig begynne å vise seg i resultatet ( kroner og øre). I tillegg har vi Cevira avtalen som etterhvert kan gi store engangsutbetalinger.
Kursen i dag er etter mitt syn ikke i nærheten av å prise inn at PHO klarer guidingen for 2020 eller det store potensialet i fremtidisutsiktene - og siden jeg mener at alle forutsetninger er til stede for at PHO kommer til å oppnå stor suksess i - mener jeg dagens kurs gir en god kjøpsmulighet. Men det er kun mitt valg:)